Deellading met een dynamo ???

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

Deellading met een dynamo ???




par Pierre-Yves » 29/03/08, 21:22

een vriend van mij wil metingen doen aan een dieselmotor van 305 die is gesloopt en op een bankje is gezet. Hij installeerde waterdoping.

Om deelbelastingen te simuleren, is hij van plan weerstanden op zijn dynamo aan te sluiten (een elektrische of hydraulische rem is duur).

Ik ben verbaasd: hoe ver kunnen we gaan met de originele dynamo? Zou het niet beter zijn om een ​​vrachtwagenalternator te gebruiken? iets anders?
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 29/03/08, 22:58

dit leidt nergens toe, met een dynamo, zelfs in een vrachtwagen, zal de motorbelasting belachelijk laag zijn, bovendien zou de dynamoriemoverbrenging nooit meer koppel verzamelen, tenzij je viervoudige katrollen maakt met industriële V-snaren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/03/08, 00:01

Bonjour à tous

Inderdaad met een originele dynamo die (in de 400 w?) We ver verwijderd zijn van het door de motor geleverde vermogen.

Om een ​​"zuinige" bank te maken en op "zelfregulerende snelheid", als je de versnellingsbak en askoppeling van het voertuig hebt behouden, kun je altijd een grote propeller draaien die is gekoppeld aan een versnellingsbakuitlaat. De andere versnellingsbakuitgang is geblokkeerd, het differentieel verhoogt daarom aanzienlijk de snelheid van de as die wordt gebruikt als aandrijfuitgang.

Propellers kunnen worden gebruikt zoals op sommige koeltorens (3 tot 5 bladen met een diameter van 700 mm). We kunnen er meerdere op dezelfde boom plaatsen om in het gezochte vermogensbereik te zijn.

Voor het opgenomen vermogen werkt het als een kubus van snelheid. Als de versnellingsbakverhouding goed is gekozen en het aantal te draaien propellers is er geen risico op te hoge snelheid en motorbreuk. Deze regeling blokkeert ook niet plotseling de motor. Om het vermogen te schatten (ter vergelijking), meet u eenvoudig het toerental (van de motor met constante verhouding) of dat van de propellers en corrigeert u het als functie van temperatuur en atmosferische druk.

Het nadeel is een (nogal gewelddadige) tocht om buiten het werkgebied te kanaliseren en het geluid ... dat is ook verbluffend
: Mrgreen: Eindelijk kan ruis worden geïsoleerd en dit alles blijft binnen het bereik van een klusjesman. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 30/03/08, 11:44

Bedankt Chatam en Flytox. Ik heb nu argumenten tegen deze aanpak. Het vriendje in kwestie was zo zeker dat ik eraan was gaan twijfelen!

De motor heeft geen versnellingsbak meer. Ik denk dat het moeilijk zal zijn om iets in deze configuratie te bewijzen.
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 30/03/08, 12:40

Laadt u een motor met een eigen dynamo? : Cheesy: :schok:

Het zou niet het soort ervaring zijn dat wordt gemaakt door mensen die willen laten zien dat het niet werkt ... :?

Anders is er altijd een manier om te sleutelen aan een generator met een herstelalternator, maar het is een taak en je moet hem laten draaien op 1500 tpm ... niet duidelijk met een autoregulator ...

Het meest economisch zou nog steeds zijn om een ​​Chinese groep te kopen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/03/08, 15:35

Deze tests hebben niet veel zin. Er moet een belasting van 30 tot 40 kW beschikbaar zijn, d.w.z. 60 halogeenlampen, 15 radiatoren ...
om een ​​auto met 90 km / u te simuleren, vechtend tegen de wind!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 30/03/08, 18:10

Een auto-dynamo kan worden gebruikt om een ​​SOLEX-motor op te laden ... maar dat is alles :schok:

Morgen zal ik een artikel plaatsen over het benodigde vermogen in relatie tot de snelheid, de SCx en de massa van een voertuig ...

Het staat in dit document: https://www.econologie.com/les-transport ... es-27.html

Maar blijkbaar neemt niemand de moeite om het te lezen, dus ik zal er een artikel van maken dat misschien beter zichtbaar is.

Conclusies: een vermogen van 15 CV is dus in de stad voldoende voor een bepaald voertuig met een totale massa van niet meer dan 500 kg. Voor een voertuig van 1000 kg of meer (bij levering van bedrijfswagens bijvoorbeeld) varieert het vermogen
lineair voor onze parameters ingesteld volgens de vergelijking:

Vermogen bij 50 km / h = 0.0343xMassa + 2.5313

Het percentage van het maximale vermogen dat in steden wordt gebruikt door auto's die momenteel op de markt zijn, is daarom minimaal: het varieert van 10% tot 20%, afhankelijk van het vermogen van het voertuig.

Gemiddeld dalen we over de hele duur van de reis, de verschillende haltes meegerekend, ver onder de 10%, de overmacht van voertuigen die in de stad circuleren, veroorzaakt overconsumptie, vervuiling en congestie, in feite zegt kracht dat massa massa zegt
dus volume.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/04/08, 23:20

bonjour Christophe
Christophe schreef:Conclusies: een vermogen van 15 CV is dus in de stad voldoende voor een bepaald voertuig met een totale massa van niet meer dan 500 kg. Voor een voertuig van 1000 kg of meer (bij levering van bedrijfswagens bijvoorbeeld) varieert het vermogen
lineair voor onze parameters ingesteld volgens de vergelijking:

Vermogen bij 50 km / h = 0.0343xMassa + 2.5313


Kunt u aangeven hoe u daar komt, alstublieft?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/04/08, 00:03

als het doel is om 15cv te maken, is een automotor belachelijk te groot en kan hij nooit goed presteren


om de prestaties van een draaiende automotor te meten, heb je een lading nodig in het juiste vermogensbereik: iets dat goed werkt, is een telma: retarder voor elektrische vrachtwagens: het kan veel stroom verbruiken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/04/08, 21:03

Hallo Chatelot16
chatelot16 schreef:om de prestaties van een draaiende automotor te meten, heb je een lading nodig in het juiste vermogensbereik: iets dat goed werkt, is een telma: retarder voor elektrische vrachtwagens: het kan veel stroom verbruiken


Het kan inderdaad zonder problemen een groot "instant" vermogen opnemen ... voor continu gebruik zal het nodig zijn om een ​​extra koeling aan te passen die veel effectiever is dan de kleine originele ventilator om niet alles te verbranden. Met betrekking tot de regeling van de snelheid of het opgenomen vermogen ... is misschien niet zo eenvoudig of zo economisch ... wel, er zijn enkele tips over het onderwerp die misschien ideeën hebben : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 305-gasten