Internet...een ENOOORRRME energieput!!!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac

Internet...een ENOOORRRME energieput!!!




par oliburn » 27/03/08, 08:00

eh ja!!!
een zoekopdracht op Google..........15w
wereldwijd internet............................14 energiecentrales!!!!!!!!!!!
een virtueel persoon in een tweede leven verbruikt evenveel energie
dan een Braziliaan (gemiddeld)
over twintig jaar zal internet evenveel verbruiken als wie dan ook
de mensheid!?!?
en een consultatie over forum Hoeveel kost econo? : Mrgreen:

miljard bruin !!!!!!!
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 27/03/08, 08:45

Een pluim voor ons.

Ik ga terug naar Mars.

over twintig jaar zal internet evenveel verbruiken als wie dan ook
de mensheid!?!?
over twintig jaar zal het land er smerig uitzien zonder ijs op de polen, met kuststeden en havens die worden overspoeld door de stijgende zee.
Dernière édition par martien007 de 27 / 03 / 08, 08: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79354
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 27/03/08, 08:48

Ja en zo?

Dit moet verband houden met de gecreëerde welvaart... en met de niet-vervuiling die het internet mogelijk maakt...

In feite is het alsof je het brandstofverbruik van een volle bus vergelijkt met dat van een auto. Dit is onzin, want wat belangrijk is, is wat deze energie mogelijk maakt en niet de absolute waarde ervan.

Om te zeggen dat internet over twintig jaar evenveel zal verbruiken als de hele mensheid is een beeld van een journalist zoals ze willen, maar die volledig pipotée zijn omdat ze gebaseerd zijn op de groei van het net in de afgelopen jaren (dat wil zeggen beginnend met NIETS). ...

We hebben dit allemaal al besproken in andere topics, zoals: https://www.econologie.com/forums/internet-e ... t4946.html

Voor SL is het zeker klote, maar ja...je moet plezier hebben...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79354
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Internet...een ENOORRRME-energieput!!!




par Christophe » 27/03/08, 08:51

oliburn schreef:en een consultatie over forum Hoeveel kost econo? : Mrgreen:


Niet meer dan een andere site....en in tegenstelling tot de andere zou het enorm gunstig zijn voor de energiebesparing als alle bezoekers ons advies zouden opvolgen... : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 27/03/08, 20:17

En zelfs als de verzoeken toenemen, is er een echte beweging ten gunste van minder veeleisende apparatuur, zelfs voor servers. Ik geloof dat ovh daar een aanbod in deze smaak aanbiedt.

Maar om een ​​vrij wijdverbreide trol te citeren: het zou ook een goed idee zijn om te zien hoe geoptimaliseerd onze programma's zijn (op codeniveau, bedoel ik).

Omdat ik tussen de versie van mijn "X"-tekstverwerker van 10 jaar geleden en de versie van nu een veel krachtigere pc nodig heb om deze te kunnen gebruiken, maar wat heb ik gewonnen aan functionaliteit? Het is verre van proportioneel. Dit geldt vooral voor Krosoft (troll bis), maar de bezorgdheid bestaat in mindere mate voor GNU/Linux.

Het is echter wel mogelijk (zie Besturingssysteem en ingebedde programma's).

Als we alle programma's voor zijn fiets opnieuw compileren, kunnen we al minder middelen pompen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79354
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 27/03/08, 20:30

Arthur_64 schreef:En zelfs als de verzoeken toenemen, is er een echte beweging ten gunste van minder veeleisende apparatuur, zelfs voor servers. Ik geloof dat ovh daar een aanbod in deze smaak aanbiedt.


Wij zijn bij Ovh :)
Het is niet dat ze speciale groene aanbiedingen hebben, maar ze beheren hun datacenter redelijk zuinig, ik had het er laatst trouwens over:
https://www.econologie.com/forums/ecosalle-d ... t5038.html

Arthur_64 schreef:Maar om een ​​vrij wijdverbreide trol te citeren: het zou ook een goed idee zijn om te zien hoe geoptimaliseerd onze programma's zijn (op codeniveau, bedoel ik).


Welnu, er is een race om de macht gaande, vooral door krO$oft en de videoprocessorfabrikanten die dit hebben ontwikkeld, dat is duidelijk... maar wat heeft het voor zin om het nieuwste besturingssysteem te hebben? Het belangrijkste is dat u een besturingssysteem heeft dat aan uw behoeften voldoet. Idem voor de games, voor zover ik weet is het nog steeds CS dat elke dag de meeste online spelers bij elkaar brengt... en het is gebaseerd op een spel uit 1998!! (Oh ja).

Vista is in deze zin een grote onzin ...
-30% prestatie. op een gelijkwaardige machine vergeleken met Xp...

Arthur_64 schreef:Omdat ik tussen de versie van mijn "X"-tekstverwerker van 10 jaar geleden en de versie van nu een veel krachtigere pc nodig heb om deze te kunnen gebruiken, maar wat heb ik gewonnen aan functionaliteit? Het is verre van proportioneel. Dit geldt vooral voor Krosoft (troll bis), maar de bezorgdheid bestaat in mindere mate voor GNU/Linux.


Nou ja, om nog maar te zwijgen van het besturingssysteem en de software, bij een gelijk verbruik zijn pc's nog steeds efficiënter....

In ieder geval op processorniveau. Het zou interessant zijn om een ​​evolutiecurve te hebben zoals (bijvoorbeeld in FLOP/W voor 10 jaar).

Hoe denk je dat we anders het begrip "rendement" voor een pc kunnen definiëren?
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 27/03/08, 22:29

aangezien je vastzit in de pc, op mijn laatste (vista :onheil: ) het schakelt zichzelf uit na een tijdje zonder gebruik, dat is geweldig, en door op de muis te klikken start het opnieuw terwijl de pagina's in het geheugen zijn bewaard! (goed, soms sluit het me volledig in gebruik! Het is een grote ik..), als ik het formatteer om een ​​XP Pro terug te zetten, behoud ik deze functie dan? is het Vistat of de processor die deze nieuwigheid bestuurt? Ik bezoek mij..de met de licentie, maar zal het zeker verwijderen, het is te waardeloos, mij werd verteld dat ik eraan zou wennen, maar de bugs van een nieuwe machine zonder toegevoegde prog zijn schandalig, ik wilde mijn leven vereenvoudigen , het is niet zo! :onheil:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 28/03/08, 07:33

Het is een automatische slaapstandfunctie die alleen zo succesvol is onder Vista.

Misschien zijn er hulpprogramma's in XP die dit kunnen doen?

Anders kun je wachten op Vista SP1... Misschien passen de mods beter bij je!
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 28/03/08, 08:08

dankje, dan laat ik het zo! , omdat het zuinig is! dat is het enige goede!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79354
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 28/03/08, 10:02

Uh wat is het verschil met de slaapstand die bestaat sinds windows 2000?????

Ik denk dat Vista grotendeels oneconomisch is met betrekking tot de bronnen die het meer verbruikt ... voor DEZELFDE geleverde service :onheil:

Gebruik een PM230 om 2 identieke pc's te vergelijken...

Maar we wijken af ​​van internet...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten