Feedback over Palazzetti Minnie pelletkachel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Feedback over Palazzetti Minnie pelletkachel




par fabio.gel » 21/03/08, 15:46

Dag

Ik ben uitgerust met een pelletkachel (pellet) van Palazzetti model Minnie.

Beeld

Deze verwarmingsmethode is briljant, maar vereist ondanks de schijn goede vaardigheid van de installateur.

Voor degenen die aan dit gegranuleerde avontuur willen beginnen, is hier een zeer belangrijk advies.

OP PELLET NIVEAU
De kachel zelf is als een auto, hij is in de fabriek afgesteld met een zeer specifieke brandstof (100% harsachtige pellets, aangegeven in de gebruikershandleiding), ik heb geprobeerd er hardhout in te doen, nou, hij werkt niet zo goed op vuur uitgaat de kachel defect is.
Ik heb toen getest met 100% harsachtige DIN+ standaard (Crepito om nog maar te zwijgen van het) mooie vlam de kachel slaat nooit af en hij verwarmt zeer goed.

Beeld

OP HET ROOKUITLAATNIVEAU
Er is een Poujoulat Dualis BGA geïnstalleerd op de kachel met de horizontale uitlaat.

Beeld
Beeld

Daar had ik een groot probleem, altijd een rookgeur in huis en hoofdpijn.
De oorzaak kwam van de Poujoulat RVS adapter die de installateur niet op de vuurvaste kit had gelijmd, met als gevolg een lek en heraanzuiging door de ventilator die alles in huis afkeurde!!!

BIJ DE LUCHTTOEVOER
Het was nodig om een ​​gat met een diameter van 100 mm in de muur achter de kachel te boren om er meer lucht in te krijgen.

OP VMC-NIVEAU
De VMC van het huis is hygro-instelbaar (de hygrometrie daalt wanneer de kachel draait, waardoor de monden van de VMC geleidelijk sluiten, waardoor de kachel steeds minder goed werkt).
Vlinderblokkade in Hygro-ventilatieopeningen

OP HET GLAS VAN DE KACHEL DIE VERSTOPT IS

Bij het starten van de kachel op vermogen 4 met pellets van het merk Crepito (100% harshoudend, DIN + standaard) wordt het glas nauwelijks vuil maar wanneer de temperatuur in de kamer is bereikt vermindert de kachel automatisch het vermogen (gelieve uw Bonavis info) en na enkele uren vervuiling is onvermijdelijk.

Ik heb getest met een ander merk Wood Evolution (100% hardhout) de verstopping is veel minder, echter werkt de kachel minder goed (normaal is de kachel af fabriek afgesteld met 100% naaldhout!!!).
Voor info:
http://www.lepaysdubois.com/content.cfm?id=34
Tot slot (gelieve info van Bonavis):
- Houd goed rekening met het te verwarmen volume, want als de kachel te groot is, zal hij in een laag vermogensbereik werken, wat resulteert in snellere verstopping (om te zien of er een mogelijkheid is om het apparaat af te stellen volgens de lagere vermogens op 4 om zo'n goede zelfreiniging van het glas te hebben ????


OP PELLET CONSUMENTENNIVEAU
Het huis is klein 55 M² met één verdieping, ik verwarm het hele huis 22°C beneden en 20°C boven.
Met 1 zak pellets doe je ongeveer 3 dagen

OP HET AANPASSINGSNIVEAU
De stroom staat op 4 (maximaal niveau is 4)
De ventilatie staat op 2 (max niveau is 4)
Het verdient de voorkeur om het vermogen op 4 in te stellen om de kachel tussen 1 en 4 te laten werken (wetende dat hij naar 1 gaat wanneer de geprogrammeerde temperatuur is bereikt en ook minder vervuiling van het glas mogelijk maakt)

OP ONDERHOUDSNIVEAU
Ik heb een asemmer gekocht.
Volledige aspiratie om de 3 dagen (ongeveer een groot glas as)
Schoonmaken van het glas (een vochtige doek met een beetje as)

Dit avontuur verliep niet zonder problemen maar het is zo gezellig dat je snel vergeet...

Nieuwe info op 27/08/2008

De kachel kan op verschillende soorten pellets werken door de trekventilator af te stellen (hiervoor moet wel een monteur ingeschakeld worden).
Het voordeel, als er een pelletfabrikant bij u in de buurt is, kunt u de verbranding van de kachel configureren met zijn pellet.
: Mrgreen:

Probleem van asophoping achter de plaat die de haard scheidt van de onderkant van de kachel.
Na 3 dagen gebruik (13 uur per dag), is er een opeenhoping van as achter de plaat die een verandering in de kwaliteit van de verbranding veroorzaakt waardoor de kachel dooft.
Ik ga kijken of de kachel waterpas staat, je weet maar nooit?

Mijn open haard is van het merk Poujoulat, pas op dat de fitting met een diameter van 80 Poujoulat op de kachel is voorzien van mastiek voor hoge temperaturen, omdat de mijne er niet was en de rook stinkt.

Nieuwe info op 25/09/2008

Ik vergat dat er, gezien de prestaties van de kachel, praktisch geen rook uit de schoorsteen komt.
Om de stilte van het apparaat verder te verbeteren, heb ik het op rubberen kussentjes van ongeveer 1 cm dik geplaatst.

Nieuwe info op 13/01/2009

De kachel draait op volle toeren nu het verbruik om de temperatuur in huis op 21°C te houden ongeveer 1 zak is voor twee dagen (9 uur tot ca. 22 uur).
De rookafvoerpijp (Poujoulat is echt niet verschrikkelijk er zit geen klem voor de binnenbuis van 80 resultaat altijd een rookgeur bij aanvang, geen sterke wind de kachel stopt helemaal meer trek, als het hard regent komt het water in de pijp ... dit Dualis BGA-product van Poujoulat, zelfs correct gemonteerd, is echt geen succes, ik zal proberen elk deel van de buis te lijmen met een vuurvaste mastiek om het iets te verbeteren of schakel gewoon over op een ander merk TEN-buis om niet om het te citeren).

Het schoorsteenvegen van de gebogen buis is waardeloos met traditionele middelen.

Zorg ervoor dat de binnenkomende koude lucht van buiten niet in direct contact komt met de schoorsteenbuis, omdat deze hierdoor afkoelt en tegelijkertijd de trek vermindert.


Wordt vervolgd ...
Dernière édition par fabio.gel de 13 / 01 / 09, 11: 55, 5 keer bewerkt.
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
aanhalingsteken
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/04/08, 11:05

Re: Feedback over de Palazzetti Mi pelletkachel




par aanhalingsteken » 23/04/08, 11:25

Hallo, ik ben sinds 6 maanden uitgerust met een palazzetti model sissi pelletkachel en ik ben er niet blij mee.
De installatie is al chaotisch geweest, maar als dat niet zo was geweest, zou het geen probleem zijn geweest.
Vanaf het begin trilde de kachel. De trillingen werden doorgegeven aan de keramische platen wat een ronduit onaangenaam geluid gaf. De installateurs kwamen en klemden de keramische platen vast met glaswol. Resultaat: De kachel trilt nog maar de platen trillen niet meer omdat de trillingen worden gedempt door de glaswol.
Het trillingsgeluid komt nu van binnenuit de kachel, vooral bij het aansteken en opstarten maar ook als hij in de pre-alarm toestand gaat, wat hij doet zodra er wind is...
En sinds enige tijd treden trillingen op, zelfs bij normaal gebruik, ventilatie op 1.
De monteur is al meerdere keren langs geweest, heeft uren naar de kachel zitten luisteren maar vond geen oplossing ondanks dat de trillingen wel vermeld stonden in het installatierapport.
Dus wat mij betreft heb ik enorm veel spijt van de keuze voor Palazzetti.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 23/04/08, 11:39

Ik vind niet dat je een merk moet downgraden of prijzen.
Natuurlijk zijn er kachels van betere kwaliteit dan andere, maar het is vooral de kunde en service van de installateur die het verschil maakt.
zoals gezegd worden de kachels in de fabriek afgesteld met een afstelpalet dat verder gaat dan het soort pellets maar ook volgens de trek van de rookafvoer, enz. een goede installateur die zijn uitrusting kent, MOET de kachel aanpassen aan elk geval. meestal niet. als ze dat doen, is het soms erger. Ik heb een voorbeeld waarbij de fabrieksinstellingen ondanks gezond verstand waren gewijzigd.
voor je trillingsprobleem denk ik een onbalans van een van de ventilatoren. als het de rookafzuiging is en het na een tijdje verschijnt, kan het aan een vin vastzitten.
zo niet, dan kan het een gebroken of verbogen vin zijn.
het is niet genoeg om te luisteren, je moet de kachel demonteren en uitzoeken welke ventilator defect is, indien nodig vervangen (onder garantie?)
aah ja maar dan moet je werken???? het is niet genoeg om ze te verkopen, de kachels.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 23/04/08, 16:04

Hallo,
Sorry voor mijn onwetendheid, maar als ik de eerste post goed lees, kunnen de dampen dan horizontaal worden afgevoerd? Voor elk type woning?
Ik keek naar de site van Poujoulat, maar ik zag het niet.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 23/04/08, 16:23

er zijn twee dingen nodig:
-dat er een verticaal gedeelte van minstens 1.5 m is om de rookafvoer te vergemakkelijken in geval van stroomuitval
- dat er minstens 1.5 m ruimte is tussen de buitenluchtinlaat en de rookafvoer.
deze regels zijn gezond verstand en zijn te vinden op verschillende documenten van de fabrikant. dat gezegd hebbende, ik weet niet of ze echt gestandaardiseerd zijn in Frankrijk.
aan de andere kant weet ik dat de horizontale directe uitgang (zonder verticaal deel) in bepaalde Europese landen verboden is.
Beeld
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 23/04/08, 17:00

daarom ben ik nogal voorzichtig met pellets. Ik lever het en toch wil ik geen kachel of een boiler in huis vanwege 1 van de pellets maar vooral van de kachel omdat die een permanent ventilatorgeluid genereert + eindeloze schroef. Het hangt natuurlijk af van de modellen maar na verloop van tijd maken de ventilatoren steeds meer geluid. En je moet een goede installateur hebben en vindingrijk zijn anders heb je afstelproblemen door een simpele verandering van granulaat!!

Wat palazetti betreft, ik had veel negatieve feedback over het product zelf.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 23/04/08, 20:05

voor de ketel, ik zie niet waar het geluidsprobleem is, het is in de garage??
Ik heb er een en ben er erg blij mee; 650 euro voor verwarming + warm water, wie zegt beter met gas of olie????
voor de kachels, (ik heb er ook een op het platteland) Ik ben het ermee eens dat lawaai een probleem kan zijn. daarom moet je bij een dealer kopen die je een demo kan laten binnenlopen, omdat geen enkele doc het geluidsniveau aangeeft en het is heel erg variabel van het ene merk tot het andere. bovendien, zoals ik al aangaf, zijn de ventilatorinstellingen vaak slecht gemaakt en vaak buitensporig in verhouding tot de natuurlijke trek, waardoor er geluid ontstaat.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 23/04/08, 21:32

Dirk Pitt schreef:voor de ketel, ik zie niet waar het geluidsprobleem is, het is in de garage??
Ik heb er een en ben er erg blij mee; 650 euro voor verwarming + warm water, wie zegt beter met gas of olie????
voor de kachels, (ik heb er ook een op het platteland) Ik ben het ermee eens dat lawaai een probleem kan zijn. daarom moet je bij een dealer kopen die je een demo kan laten binnenlopen, omdat geen enkele doc het geluidsniveau aangeeft en het is heel erg variabel van het ene merk tot het andere. bovendien, zoals ik al aangaf, zijn de ventilatorinstellingen vaak slecht gemaakt en vaak buitensporig in verhouding tot de natuurlijke trek, waardoor er geluid ontstaat.


de ketel is eerder een kwestie van afstellen. Als uw installateur niet geweldig is, is het een beetje gedoe.

Voor kachels is er slijtage waardoor het geluid van uw ventilator toeneemt. Maar alles hangt natuurlijk af van de kwaliteit. Pyros gebruikt bijvoorbeeld EBM-ventilatoren (ik ben niet zeker van de spelling) die van supertopkwaliteit zijn en het geluid is erg laag...
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Geluidsniveau




par fabio.gel » 24/04/08, 07:32

De kachel staat in mijn eetkamer

En het geluidsniveau is echt niet vervelend.
Alles hangt natuurlijk af van het vermogen dat op het apparaat op 1 is ingesteld, het spint niet meer dan de kat op 4. We zijn nog ver van de stofzuiger verwijderd : Cheesy: .
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 15/08/08, 09:09

Gebruik vooral niet de 1e rookuitlaatschets, met een Chinese hoed wordt de muur gegarandeerd zwart.

Wat geluid betreft, sommige merken doen meer dan andere, dit komt meestal van de omgevingsluchtventilator die te klein is en met zeer hoge snelheid draait en vervolgens een turbinegeluid genereert.

Bij trillingen kan elk element afzonderlijk worden gedraaid, dit maakt het mogelijk om de oorsprong te detecteren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten