Hoe maak je een voltage regulator voor windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
stap
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/03/08, 15:33

Hoe maak je een voltage regulator voor windturbine maken




par stap » 05/03/08, 16:09

hallo heb hulp nodig om een ​​spanningsregelaar te maken voor mijn windturbine is een delco-dynamo die ik magneten heb geplaatst, hij komt uit dc maar ik heb een regelaar nodig, hij komt uit rond de 40 ampère
Ik dacht dat ik een computervoeding zou gebruiken om te kunnen monteren omdat een regelaar mogelijk is met motivatie
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/03/08, 16:19

Step - voor wie we welkom zijn - schreef:

het is een delco-dynamo die ik magneten heb geplaatst, hij komt uit de dc


we begrepen niet alles. vooral dat een alternator vaak wordt gereguleerd door excitatie.
wat ga je doen met de stroom? laad een batterij op.
over hoeveel omwentelingen / minuut zal het draaien?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
stap
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/03/08, 15:33




par stap » 05/03/08, 16:37

ok dit is een delco dynamo met magneet dus hij begint bij 100 toeren en produceert 4 ampère bij 200 toeren en 40 ampère bij 850 toeren
Ik heb de diode al zo geplaatst dat deze uit de gelijkstroom komt en niet uit de wisselstroom
het begint op zichzelf in tegenstelling tot een gewone dynamo
maar de spanning loopt op tot 50 volt, dus ik heb een regelaar nodig zodat hij plomzuurbatterijen kan opladen
12 volt
excuseer mijn fouten
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/03/08, 17:25

ja! het probleem is niet eenvoudig: gezien de intensiteit en het verschil in spanning is het niet mogelijk om een ​​serieregeling voor te stellen: men zou 3/4 van de geproduceerde energie besteden om de regeltransistors te verwarmen.
er moeten ook verschillende parameters in overweging worden genomen: werden deze spanningen gemeten wanneer leeg of onder belasting?
het moet worden gezien wat er al is omdat het een tamelijk complexe studie vereist omdat met veel variabelen rekening wordt gehouden, omdat de situatie tussen het regime van een bijna opgeladen batterij op een winderige dag radicaal verschilt van de situatie van een batterij ontladen bij zwakke wind.

Ik zou liever naar een schakelende voeding gaan die rechtstreeks op AC op de dynamo is aangesloten en een rectificatie vlak daarna op een DC-DC-regeling.
Weet iemand iets?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/03/08, 18:54

Dag

De alternator is over het algemeen in drie fasen gewikkeld, hetzij met permanente magneten of met excitatie
Het is een troef om de stroom in 3 draden van een redelijke doorsnede te transporteren en de stroom vlak voor gebruik continu te corrigeren, met een bruggelijkrichter als deze

Beeld

Voor het regelen van de laadintensiteit speelt de batterij een bufferrol als deze de juiste maat heeft
De laadsnelheid moet worden gecontroleerd, die in het algemeen niet meer dan 10% van de batterijcapaciteit mag bedragen
Met 40 A moet je een 400 Ah accu opladen :!:
Het is ook wenselijk om opgeslagen energie te gebruiken voordat deze volledig is opgeladen

Zo niet, kunt u ons dan een foto sturen van uw generator en de aangebrachte wijzigingen?

A+
0 x
stap
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/03/08, 15:33




par stap » 05/03/08, 21:49

hier is een foto van mijn dynamo het is een delco remi van de algemene motor Ik heb een 24volt stator geplaatst en ik heb de rotor op een draaibank verkleind om 14 magneten te plaatsen
de magneet is afkomstig van verschillende startmotoren van delco, zeer krachtig omdat elke magneet gemakkelijk een hamer van 2 lbs kan optillen, de dynamo met de hand kan draaien en een lamp kan aansluiten Ik slaagde erin om het licht op een tester de dynamo aan te zetten produceert 4 ampère bij 100 toeren en 40 bij 850 toeren
Ik verliet de vijverdiode. Ik heb de regelaar, de triodiode en de borstels verwijderd.
het is een driefasige stator
helaas lukte het me niet om de fatale foto-fout te versturen
0 x
stap
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/03/08, 15:33




par stap » 05/03/08, 22:01

Ik heb al een spanningsregelaar voor mijn zonnepanelen, maar het maximum is 7 ampère en ik heb minimaal 40 ampère nodig, het zou gewoon de bron moeten afsnijden, denk ik als hij ziet dat de batterijen een bepaalde spanning hebben bereikt, ik moest een geval bedenken computer voeding maar waarschijnlijk met modificatie
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/03/08, 10:09

hello,
voor de windturbine heb je een "shuntregelaar" nodig, dwz als de accu geladen is mag je niet uitschakelen: de regelaar van de zonnepanelen is niet geschikt.
wanneer de batterij is opgeladen, is het dan nodig om de geproduceerde elektriciteit te ontladen: in verwarmingsweerstanden in hvier of ventilator in de zomer of het activeren van een wasmachine ...

Ik heb een schema van zo'n shuntregelaar als je wilt, in 12 of 24 V ;-)


wilt u ons alstublieft een diagram sturen van de elektrische modificatie van de dynamo?
0 x
stap
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/03/08, 15:33




par stap » 06/03/08, 12:14

Ik heb de foto's maar het lukte niet om ze op de foto te zetten forum

hier is een fout
Fatale fout: toegestane geheugengrootte van 36700160 bytes uitgeput (geprobeerd 13056 bytes toe te wijzen) in /home/users2/c/cmfmaps/www/econologie.com/fichiers/partager/telecharger.php op regel 129

als je een e-mailadres hebt, kan ik ze naar je sturen
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 06/03/08, 12:51

Hallo,

In het principe van een windturbineregelaar:
De batterijen worden opgeladen tot een vooraf bepaalde spanning (afhankelijk van de kenmerken die specifiek zijn voor de batterijen), vervolgens wordt de belasting afgeleid van een set weerstanden die het TOTALE vermogen van de windturbine absorberen totdat de spanning met 0.5 volt daalt.
Vervolgens sluiten we de batterijset weer aan, enzovoort!

Dus bij regulering hebben we een drempeldetector met een hysterese van 0.5 Volt ......

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten