Geothermische energie: welke warmtepompcapaciteit u moet kiezen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
yo16
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/03/08, 22:59
Plaats: Charente

Geothermische energie: welke warmtepompcapaciteit u moet kiezen




par yo16 » 03/03/08, 23:21

Hallo allemaal. Ik heb zojuist je verschillende opmerkingen over PAC's gelezen en deze verbazen me. Ik ben inderdaad van plan om er op mijn plaats een te installeren als vervanging voor een olieketel. Ik heb een zeer groot, goed geïsoleerd huis (15 jaar) dat bestaat uit een zeer groot appartement dat ik bewoon, en kantoren en een T2 op de begane grond, verhuurd (allemaal ongeveer 300 m²) allemaal verwarmd rond de 22 °. Ik verbruik momenteel tussen de 3200 en 3500l stookolie per jaar (zonder warm water). Mijn verwarmingsingenieur biedt me een lucht-water-warmtepomp van ongeveer 16 kw. Ik vroeg andere installateurs die hun armen omhoog staken en me een apparaat van 30kw aanbieden. Wat denk jij
Mijn zoon (elektronica-ingenieur) is van mening dat mijn verwarmingsingenieur, die een zuinigheid met de warmtepomp aankondigt, ongeveer 60% is vergeleken met stookolie, omdat ik een EJP-meter heb. Ik geef aan dat ik in Charente woon, waar de T ° niet vaak onder de 5 ° komt, en slechts een paar dagen per jaar. Aangezien ik niet veel weet over dit soort investeringen, kan iemand mij adviseren over het type apparaat dat moet worden geïnstalleerd en of het echt de moeite waard is? Alvast bedankt.
0 x
een charentaise oma
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: welke kracht van warmtepomp kiezen?




par Remundo » 03/03/08, 23:41

Hallo Yo16

1 liter brandstof komt overeen met ongeveer 10 kWh thermisch

Op basis van uw brandstofverbruik heeft u minimaal 3300 x 10 = 33 kWh verwarming per jaar nodig, wat u een gemiddeld jaarlijks vermogen van 000 / 33/000 geeft = 24 kW.

In de zomer, heel weinig verbruik, aan de andere kant, kunt u pieken hebben bij 15 kW en meer, zelfs in Charente.

Omdat de warmtepompen een rendement van 4 hebben, dat wil zeggen dat ze ongeveer 4 keer meer warmte produceren dan wat u in elektriciteit injecteert, kan een compressor van 4 kW het lukken, d.w.z. een warmtepomp van 16 kW.

MAAR WEES VOORZICHTIG, hoewel zuinig, kan een installatie van 16 kW in de winter licht zijn. Een kleine bijverwarming met hout (schoorsteen) zou u een aanvulling geven.

Om dit te realiseren, zou u uw gemiddelde verbruik moeten meten hivernale

Laat C uw verbruik zijn in L stookolie, u vindt het thermische wintervermogen dat nodig is in kW door:

C x 10/24 / (aantal getelde winterdagen).

Suggestie: heb je buren die een pet op hebben gedaan? Vraag hen of ze er blij mee zijn en of de thermische energie is geïnstalleerd.

Daar ga je, in de hoop dat het je zal verlichten en verwarmen :D
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/03/08, 23:50

1) Voor het precieze vermogen, alleen een nauwkeurige THERMISCHE BALANS om het u te geven ... de 30 kW is zeker te groot, maar het hangt allemaal af van het type warmtepomp ...

Anders ben ik het eens met de aanpak van Remundo ... als een eerste benadering ...

2) Door te verwarmen tot 20 ° C bespaart u 500 tot 1000L ...

3) Hier zijn we om verschillende redenen niet teveel voor warmtepompen... je zult snel begrijpen waarom door een beetje onderzoek te doen: https://www.econologie.com/forums/search.php

De eerste is economisch: de winstgevendheid van een warmtepomp is in werkelijkheid veel minder interessant dan op papier en dit houdt geen rekening met de stijging van de prijs van elektrische energie ... beter afgestemd op olie dan op hout. ..

4) Dus pkoi doen geen lift met hout? Of beter, overschakelen naar 100% pellets + zonnesupplement in de zomer ...
https://www.econologie.com/forums/couplage-b ... t4933.html

Hier is een volledig dossier over het onderwerp: https://www.econologie.com/pourquoi-choi ... -3606.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/03/08, 00:02

Ah ik was het vergeten, hier is een compleet technisch dossier over warmtepompen en hun prestaties:

Samenvatting (niet gedetailleerd):

1 Keuze en dimensionering van warmtepompen
2 warmtepomp lucht / water
3 warmtepomp grond / water
4 warmtepomp water / water
5 Installatie van warmtepompen
6 De productie van warm water en ventilatie met warmtepompen
7 Controls en aanpassingen
8 Integratie warmtepomp verwarmingssysteem
9 Planning Help
10 Accessoires


Download hier: https://www.econologie.com/la-technologi ... -3389.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 04/03/08, 06:20

Dag

Hier is het adres van de realisatiepagina's voor zonne-energie

http://amet.pierre.free.fr/map.html

die van Tigger

http://amet.pierre.free.fr/tigrou/gireauudot.html

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/03/08, 08:28

Bedankt, maar ik denk dat er veel dingen zijn!
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 03/04/08, 19:30

Hallo,

Welnu, ik vind uw project uitstekend, omdat u met deze oplossing uw brandstofverbruik op een zeer belangrijke manier aanzienlijk vermindert, evenals uw spijt van C02.

Omdat je de EJP hebt, heb je er daarom belang bij ketel te verlichten.

Verschillende voordelen als uw ketel nog in bedrijf is:

De kracht van de cap moet in dit geval de grootte van 70% van de verliezen bepalen, dus een kleinere, goedkopere cap en een lager EDF-abonnement.

de rode dagen van schommelen op je ketel en mogelijk wanneer de temperaturen erg laag zijn, maar dit komt altijd overeen met rode dagen. Dit maakt het mogelijk om elektriciteit te betalen tegen aantrekkelijke kosten.

Nu qua dimensionering lijkt de 16kw me heel goed te dimensioneren voor uw regio en uw oppervlakte. Dit is op geen enkele manier ondermaats voor back-up van de ketel.

Zelf ben ik geïnstalleerd in dop op tafelkleed in opeenvolging van boiler met een prijs edf tempo. Ik heb ook zon : Cheesy:

Kijk in mijn handtekening, je hebt de link van mijn installatiepresentatie. :P
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 04/04/08, 10:58

Kleine tafelhoekberekening:
huidig ​​brandstofverbruik = 33000kwh / jaar
verwarmd volume = 750m3
Charente DJU = 2000
intermittency coefficient = 0.8 (klassieke waarde in behuizing)
totale efficiëntie van het verwarmingssysteem = 0.85 (met een grote pollepel)
waar we woonverliezen uit halen

Dep = verbruik x output / (volume x 24 uur xix DJU)

in uw geval: verlies = ca. 0.97 W / m3. ° C, wat zonder meer correct is

Het maximale vermogen hangt af van de minimale buitentemperatuur waarbij we nog steeds een binnencomforttemperatuur willen kunnen bereiken.
Ik leg uit, als het, zoals je zei, eenmaal per jaar 0 ° C is en dat je tegenwoordig een extra schoorsteen kunt krijgen, is het misschien niet verstandig om de verwarming te dimensioneren volgens van deze 4/365 = 1% van de gevallen
nog steeds willekeurig een buitentemperatuur van 0 ° C nemen voor een binnentemperatuur van 20 ° C
het geeft ons een kracht van:
0.97 * 750 * 20 = 14,6KW
daarom lijkt 16kw geschikt.
Als ik durf te zeggen, het probleem is er niet.
als uw huidige verwarmingsmiddel een waterradiatorverwarming is, is het probleem dat het rendement van deze radiatoren hoger is naarmate het water daar circuleert. gemiddeld is water tussen 40 ° C en 60 ° C vereist in de radiatoren.
De warmtepomp heeft op zijn beurt een efficiëntie die lager is naarmate het temperatuurverschil tussen koudebron (buitenlucht) en hete bron (water uit de radiatoren) groter is.
dus wanneer de buitenlucht op 0 ° C is en het water uit de radiatoren op 50 ° C is, is de efficiëntie van de warmtepomp verrot (soms minder goed dan die van een olieverwarming)
De warmtepomp werkt goed als u een lage Delta T houdt: bijv. Met een lage temperatuurvloer en als een koude bron van grondwater op 10 ° C
voor de rest wantrouwen
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

pak




par tigrou_838 » 04/04/08, 11:15

alsof we het over mij hebben, en bovendien met mijn creatie op de pierre-site. APPER

Ik weet niet veel over de dop, hoewel ik voordat ik al mijn werk deed dit nader moest bekijken, maar de zon is nog steeds veel interessanter dan de dop, vooral met het hout als een aanvulling, crhistophe denk ik is d ben het met me eens.

Ik ben 8 km van Cattenom, de grootste producent in Frankrijk, en ik kan bevestigen dat het in de winter en in de zomer heel goed werkt.

ik en de elektriciteit zijn we het niet echt eens.

Tigger.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 04/04/08, 12:55

Dag

Om erachter te komen of de warmtepompoplossing geschikt is, is er een vrij eenvoudige test om te doen, het verlagen van de temperatuur van het warme water dat in de centrale verwarming circuleert
Hiervoor moet je ofwel:
verlaag de temperatuurinstelling van de ketel calorstat

draai aan de 4-wegklep (indien aanwezig) om het retourwater en het water dat uit het verwarmingslichaam komt te mengen en een koudere stroom te verkrijgen

Kies in beide gevallen een koude dag voor de test en verlaag deze watertemperatuur tot de temperatuur in huis stabiel is.
Als deze temperatuur van water dat in de radiatoren circuleert hoger is dan 40 °, is een werking op lage temperatuur (bijvoorbeeld PAC) niet geschikt, met bestaande radiatoren

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten