Het is winstgevend, te winstgevend en dat is het probleem

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Lafleureaufusil
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 02/02/08, 21:07

Het is winstgevend, te winstgevend en dat is het probleem

par Lafleureaufusil » 02/02/08, 21:36

Hallo,

De installatie van PV-panelen is in Wallonië winstgevend geworden, zeer winstgevend, en dat is het probleem!

Het is economisch winstgevend, maar onaantrekkelijk voor het milieu.

Individuen worden aangemoedigd om deze investering te doen met aanzienlijke overheidssteun. Hetzelfde publieke geld dat wordt geïnvesteerd in elementaire ERU- of mobiliteitsmaatregelen zou 10 tot 100 keer effectiever zijn.

Bovendien zijn de financiële middelen van de persoon die in PV investeert, niet langer beschikbaar voor andere prioritaire maatregelen zoals isolatie.

Ik heb een zeer nauwkeurig artikel met een berekening van de economische winstgevendheid in vergelijking met de gegenereerde CO2-besparingen. Als de moderator mij kan uitleggen hoe ik het beschikbaar kan maken om te downloaden, dan zal dat graag gebeuren.

Het feit dat we zo massaal in PV investeren, is het meest aantrekkelijk in een land als België waar de absolute prioriteit het verbeteren van de energie-efficiëntie is.

Het ligt voor de hand dat het Solwatt-plan meer te danken is aan politieke strategieën dan aan een rationele aanpak gericht op energie- / CO2-besparing.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 02/02/08, 22:19

Hetzelfde bericht is hier te vinden:

https://www.econologie.com/forums/plan-solwa ... 29-20.html


dus ik sluit dit onderwerp af
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: het is winstgevend, te winstgevend en dat is het probleem

par Christophe » 02/02/08, 22:44

Lafleureaufusil schrijft:De installatie van PV-panelen is in Wallonië winstgevend geworden, zeer winstgevend, en dat is het probleem!


We moeten niet hetzelfde idee hebben van "winstgevendheid" ... zie de redenering in de link van delnoram ... als u bezwaren hebt, zeg het dan ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 276 gasten