Wat is de meest ecologische verwarming?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
jeanpierre59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/01/08, 17:11

Wat is de meest ecologische verwarming?




par jeanpierre59 » 10/01/08, 17:22

Hallo,
Momenteel studeer ik als onderdeel van mijn studie een groot dossier over ecologie :D . Ik besloot mijn dossier over doe-het-zelf uit te voeren, wat ecologisch kan zijn. Kortom, hier sta ik aan het begin van mijn dossier met al een vraag, wat is de meest ecologische verwarming? Zijn zonnepanelen tot het einde echt ecologisch? Van hun fabricage tot het einde van hun levensduur? Zijn ze recyclebaar? Is het hetzelfde voor beide soorten panelen? Is houtverwarming goedkoper? Zal het op lange termijn de houtreserves van de wereld niet uitputten? Zijn er tenslotte nog andere ecologische oplossingen voor verwarming?
Zoveel (ik hoop niet te veel!) Vragen waarop ik niet echt duidelijke antwoorden heb gevonden en waarop ik graag zou willen dat u mij informeert : Idee: .
Dank u bij voorbaat : Cheesy: .

Jean Pierre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: Wat is de meest ecologische verwarming?




par Targol » 10/01/08, 18:01

Hallo Jean-Pierre. Welkom bij Econology.
Ten eerste, om het lezen gemakkelijker te maken forum, kan ik voorstellen dat je de grootte van je avatarafbeelding verkleint? : Mrgreen:

Dan voor uw vragen:
jeanpierre59 schrijft:wat is de meest ecologische verwarming?
Zo moeilijk te beantwoorden. De parameters zijn echt heel veel en gevarieerd. Het meest nauwkeurige antwoord zou waarschijnlijk zijn: "degene die we niet hebben geïnstalleerd". Maar ik denk dat dat niet echt bij je past ...

jeanpierre59 schrijft:Zijn zonnepanelen tot het einde echt ecologisch? Van hun fabricage tot het einde van hun levensduur? Zijn ze recyclebaar? Is het hetzelfde voor beide soorten panelen?
Met "twee soorten" bedoel je "fotovoltaïsche / thermische" of "platte thermische / thermische vacuümbuizen"?
Als je in de war bent, zijn de fotovoltaïsche sensoren geen verwarmingssystemen maar elektriciteitsproductie.
De grijze energie van thermische sensoren is natuurlijk niet nul, aangezien glas veel wordt gebruikt (maar goed recycleert).

jeanpierre59 schrijft:Is houtverwarming goedkoper?
Dus hier veranderen we het register. Prijs en ecologie zijn niet met elkaar verbonden.

jeanpierre59 schrijft:Zal het op lange termijn de houtreserves van de wereld niet uitputten?
In tegenstelling tot aardolie is hout een hernieuwbare hulpbron. In Frankrijk neemt het bosareaal al meer dan een eeuw gestaag toe.

jeanpierre59 schrijft:Zijn er tenslotte nog andere ecologische oplossingen voor verwarming?
De goedkoopste calorie is degene die je niet verspilt. Als zodanig is isolatie de beste verwarming. Voeg daar passieve zonne-energie (erkers op het zuiden) aan toe en u kunt de verwarmingsbehoeften van een huis volledig dekken.
Er zijn woonwijken in Duitsland zonder enig verwarmingssysteem. De zonnewinsten door de grote ramen in het zuiden en de menselijke activiteiten (koken, verwarming van de huishoudelijke apparaten, ...) zijn voldoende om een ​​goede temperatuur te behouden. En het is in Duitsland. het klimaat is minder mild dan in Frankrijk.


Alstublieft. Ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord. Voor meer details, probeer de "zoek" -functie van het forum. Veel van deze vragen zijn al min of meer behandeld.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/01/08, 18:23

Uh zou geen uitstekende isolatie zijn, de meest ecologische verwarming?

Met een "kleine" houtaanvulling met SWW-circuit ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/01/08, 19:39

Christophe schreef:Uh zou geen uitstekende isolatie zijn, de meest ecologische verwarming?

Met een "kleine" houtaanvulling met SWW-circuit ...


uhhhh, dat is wat ik daar schreef, toch?
Targol schreef:
jeanpierre59 schrijft:Zijn er tenslotte nog andere ecologische oplossingen voor verwarming?
De goedkoopste calorie is degene die je niet verspilt. Als zodanig is isolatie de beste verwarming.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/01/08, 20:06

Als maar een goed idee moet worden gezegd en herhaald, toch?

(in feite is de waarheid dat ik alleen het eerste deel van je antwoord lees : Oops: )
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten