TPE zonne-energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Charlotte-Lilly
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/10/07, 17:33

TPE zonne-energie




par Charlotte-Lilly » 25/10/07, 17:40

hallo
Ik doe een fysieke tpe en we hebben zonne-energie als onderwerp. het probleem zou zijn: is zonne-energie een goed alternatief voor fossiele brandstoffen?
mijn probleem is eenvoudig om svt te vinden. in het begin dacht ik aan de ecologische effecten maar ik kan geen informatie vinden die van de svt kan zijn ...
als iemand me zou kunnen helpen ...
0 x
hacene240
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/10/07, 14:18




par hacene240 » 25/10/07, 19:12

Hallo Charlotte
Ik doe ook een tpe over hernieuwbare energiebronnen
en ik denk dat je bijvoorbeeld moet praten over het maken van zonnepanelen, waarvoor we veel vervuilen

je zou kunnen zien of de energie die verloren gaat tijdens de fabricage van de zonnepanelen winstgevend is in vergelijking met de levensduur
Ik hoop dat ik je heb geholpen

A+
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 25/10/07, 19:55

uh, wat is het alstublieft?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 25/10/07, 20:01

Nou, ik vond het in mijn eentje als een grote: Life and Earth Sciences.

Wat als je het had over de uitdagingen van hernieuwbare energiebronnen (in dit geval zonne-energie)? Het vormt de kern van uw onderwerp en het is goed nieuws, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 25/10/07, 21:13

Dag

Zonne-energie kan op verschillende manieren worden vertaald op onze goede oude planeet.
Naast de fotovoltaïsche panelen of de thermische panelen, uitvindingen van mannen, is er een fundamentele en toch essentiële vorm van de transformatie van deze providentiële energie die uit de lucht komt.
Dit is fotosynthese.
Wat een geweldig proces dat de natuur ons biedt en dat, door de reorganisatie van koolstof tot cellulose, ons in staat stelt een deel van de vrije energie op te slaan
Fossiele brandstoffen komen van dit natuurlijke proces en de mens geeft gewoon miljoenen jaren aan fotosynthese-accumulatie vrij, zonder zich zorgen te maken (tot niet zo lang geleden) over gevolgen
Fossiele brandstoffen zijn immers hernieuwbaar, maar niet op de schaal van een mensenleven
Dat is het probleem

goede afspiegeling

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/10/07, 00:56

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 317 gasten