Geothermische type keuze

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
infoforum3
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/10/07, 11:53

Geothermische type keuze




par infoforum3 » 16/10/07, 12:06

Bonjour à tous,

Op dit moment ben ik bezig met de bouw van een eengezinswoning. Ik ben van plan om over te stappen op aardwarmte? het probleem is dat niet alle installateurs hetzelfde bericht hebben.
Sommigen oefenen directe bodem-/bodemexpansie uit, anderen intermediaire bodem-/waterexpansie en glycome water/water, waarbij ze beweren dat de ene beter is dan de andere.

Ik ben volledig gedesoriënteerd.

Ik zal een voorkeur hebben voor grond/water want als ik de ketel wil vervangen is alles mogelijk maar de kostprijs is veel hoger.

De directe expansietechniek is goedkoper maar wat zal er over 10 20 30 jaar van deze techniek worden? Zullen er nog bedrijven zijn die kunnen helpen? wat zijn de onderhoudskosten? vloeistof moet regelmatig worden vervangen. Kan de vloeistof niet vervangen en water in de koperen leidingen stoppen
De techniek werd mij voorgesteld door SOFATH. Zijn ze serieus en betrouwbaar?? Moeten we een groot nationaal erkend bedrijf nemen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en uw hulp bij deze vragen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/10/07, 21:03

Sofath is een vrij oud bedrijf, het lijkt me dat ze het goed doen, iemand in mijn familie heeft in de jaren 80 een Sofath systeem laten installeren en ze zijn nog steeds tevreden.
Over de techniek kan ik je niet informeren maar neem de tijd om je te informeren omdat sommige systemen minder goed werken dan andere, ik kreeg zelfs te horen dat in sommige, in de winter de verwarming amper voldoende was en dat ze moesten aanvullen met een houtkachel. Technisch probleem? Realisatieprobleem van de verwarmingsinstallateur? Neem in ieder geval je voorzorgen want gezien de totaalprijs... zou het beter zijn als het goed werkte!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten