Waterkracht: productie van elektriciteit door waterturbines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Hamid
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/10/07, 15:41
Plaats: rendier

Waterkracht: productie van elektriciteit door waterturbines




par Hamid » 09/10/07, 22:14

hello,

Ik zou graag de vergelijking willen weten die het mogelijk maakt om het elektrisch vermogen te berekenen dat kan worden teruggewonnen door een hydro-elektrische turbine op een rivier, op basis van de valhoogte en de stroming.

Bedankt!
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 09/10/07, 22:53

hallo hamid

Ik ken deze:

B = (1000 x D x H x K) / 75

avec
W = vermogen in CV (niet te verwarren met watt of kw)
D = debiet in m3 / s
H = valhoogte in meters
K = efficiëntie van de hydraulische motor

ex. : K = 0,80 voor een Pelton Wheel

K = 0,25 tot 0,35 voor "wiel onder met vlakke bladen" (type pedalo :P )

K = 0,85 tot 0,90 voor Sagebien-wiel of klepwiel

je moet nog het rendement berekenen van de dynamo die je wilt bedienen, en eventueel ook van de vermenigvuldigingsbox.

goede doe-het-zelvers

bout
0 x
Hamid
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/10/07, 15:41
Plaats: rendier




par Hamid » 10/10/07, 21:58

hallo bout


Ik dank u voor uw hulp!
je bedoelt dat:

het herstelbare elektrische vermogen = efficiëntie van de turbine vermenigvuldigd met het vermogen van de waterval?

Ik wil een link voor een gedetailleerde uitleg (natuurkundige wetten) van de productie van elektriciteit door een hydro-elektrisch systeem!

nogmaals bedankt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/10/07, 22:27

hamid schrijft:Ik wil een link voor een gedetailleerde uitleg (natuurkundige wetten) van de productie van elektriciteit door een hydro-elektrisch systeem!


:schok: www.google.fr

Door bijvoorbeeld te typen: "Sagebien wheel" komen we tegen
http://clients.newel.net/particulier/am ... n%20dessus
0 x
Patou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 21/12/04, 07:52
x 4




par Patou » 11/10/07, 08:44

Christophe schreef:
hamid schrijft:Ik wil een link voor een gedetailleerde uitleg (natuurkundige wetten) van de productie van elektriciteit door een hydro-elektrisch systeem!


:schok: www.google.fr

Door bijvoorbeeld te typen: "Sagebien wheel" komen we tegen
http://clients.newel.net/particulier/am ... Fonctionne
ment%20de%20la%20roue%20en%20dessus


van patou. Ik had artikelen geplaatst over het produceren van elektriciteit met zijn molen zien aan forum econologie. indien bijgevoegd mijn artikel met foto van mijn turbine (klik op google: osberger turbine)
Patou
Ik begin het te begrijpen
Ik begin het te begrijpen


Aangemeld: 21 dec. 2004
Berichten: 13


BerichtGeplaatst op: vr 08 dec. 2006, 22:42 Onderwerp: Re: response turbine Reageren met citaat
patou schreef:
patou schreef:
man
het is duidelijk dat de output belangrijk zou zijn met een nieuwe turbine. Ik maakte volledig een ossberger van het turbinetype die niet al te veel problemen met de realisatie en met een superrendement oplevert. om het principe te zien. op google type: turbine osseberger. voordat ik probeerde een propellerturbine te monteren, maar de output was erg slecht. ik ben bezig met het maken van een kleine dynamo
Ik kan geen magnetietpoeder vinden om de kernen van de spoelen te maken. Veel succes.
Patou

Ik wilde je een foto van mijn turbinewiel sturen, maar het lukt me niet, het is een osberger turbine van 2 cm dik met inkepingen die zijn geproduceerd door een bedrijf
lasersnijden is niet duur.
mijn daimetre wiel 36cm breedte 27 cm.
meer


fototest:
cheesy Grin

https://www.econologie.com/fichiers/partager/TURBINE.jpg
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/10/07, 09:35

wahoo maak je een Muller-generator?

zoals het goed is te zien!

als je foto's hebt van deze replicatie ben ik nemer !!!!!

voor magnetietzand, waarop een patent is, kunnen we het normaal in de grond verzamelen door een magneet te slepen, degene die je later gebruikt om de rotor te maken ... nadat er zeker betere bodems zijn dan andere? .....

ter herinnering, de Muller-generator heeft een systeem dat het cogging-effect opheft of sterk vermindert, dwz het feit dat de generator "blokkeert" bij het produceren van stroom; Het is oké met een automatische dynamo omdat de motor krachtig genoeg is, maar voor een windturbine is het iets anders ...

veel geluk!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten