Airconditioning voor de aarde (zoeksponsor)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...

Is airconditioning met filter nuttig?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Airconditioning voor de aarde (zoeksponsor)




par recyclinage » 21/08/07, 22:43

Hallo,

er kwam een ​​idee bij me op.

om geen u-vormige galerijen met een waterbodem te graven (vanaf een bepaalde diepte circuleert het water zoals de voormalige mijnwerkers kunnen bevestigen) (maar laat de lucht circuleren) die bepaalde soorten algen kunnen bevatten

als u elk uiteinde ventileert met fotovoltaïsch paneel ventillo en de uiteinden zijn bebost

u krijgt airconditioning met filter om een ​​microklimaat te creëren dat de voortgang van de warmte kan vertragen

dit vereist slechts een bouwslag en een onderhoudsarme slag

de geothermische energie van de kelders is kouder dan de omringende lucht

Alleen al het circuleren van deze lucht kan een airconditioningeffect hebben
Dernière édition par recyclinage de 22 / 08 / 07, 15: 46, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 22/08/07, 10:30

Dus als ik het goed begrijp, kan ik natuurlijk de frisse lucht uit mijn 15 meter diepe put halen om mijn huis te koelen met een ingegraven pijp? en dit met een eenvoudige zuigturbine :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/08/07, 10:39

Ben is het principe van Canadese goed Neen?

Aan de andere kant ben ik er niet zeker van dat de aanwezigheid van water gunstig is voor de binnenlucht ... integendeel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 22/08/07, 10:59

Christophe schreef:Ben is het principe van Canadese goed Neen?

Aan de andere kant ben ik er niet zeker van dat de aanwezigheid van water gunstig is voor de binnenlucht ... integendeel ...


Ja, ik dacht er meteen na het posten over na!
Ik geef toe dat er water zou zijn met deze geforceerde lucht, maar het zou schadelijk zijn? :schok: En om welke reden?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/08/07, 11:51

Uh ...

Het beheren van een goede (lage) hygrometrie is een van de grootste problemen in woningen.

Een hoge hydrometrie is het verschijnen van schimmels en bacteriële ontwikkeling en alle problemen die daaruit voortvloeien ...

Dit is ook een van de grootste nadelen van het Canadese putprincipe in de zomer: kans op bacteriële ontwikkeling door condensatie van warme vochtige lucht op de koude wanden van de put ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/08/07, 12:02

A2E schreef:Dus als ik het goed begrijp, kan ik natuurlijk de frisse lucht uit mijn 15 meter diepe put halen om mijn huis te koelen met een ingegraven pijp? en dit met een eenvoudige zuigturbine :schok:


welkom

geen turbine nodig een afdekking van de put met een verstelbare luchtkoker is voldoende.

na een goede ontvochtiger en je bent klaar : Mrgreen:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 22/08/07, 12:04

A2E schreef:Dus als ik het goed begrijp, kan ik natuurlijk de frisse lucht uit mijn 15 meter diepe put halen om mijn huis te koelen met een ingegraven pijp? en dit met een eenvoudige zuigturbine :schok:



effectief door de lucht uit de spouw te onttrekken krijg je de lucht warmer dan buiten in de winter en minder warm in de zomer
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 22/08/07, 12:10

Christophe schreef:Ben is het principe van Canadese goed Neen?

Aan de andere kant ben ik er niet zeker van dat de aanwezigheid van water gunstig is voor de binnenlucht ... integendeel ...



Ik zag dit project op grotere schaal dan dat van het huis, maar om genoeg van deze techniek te creëren om een ​​microklimaat te creëren


voor mensen die erover nadenken voor hun huis adviseer ik om de buis horizontaal te begraven in zeg 2m onder de drempel van de grond


voor mijn grootschalige versie dacht ik aan de u en de algenwaterbodem omdat sommige algen de CO2 en de deeltjes opeten om ze te zuiveren en aangezien dit in de kelder is, zou geen enkele andere plant de rol van filter kunnen spelen naast de bomen buiten

Ik zet deze middelen naast om het beste uit de luchtfilters en airconditioning te halen

omdat ik denk dat het een nieuwe biotoop zal creëren rond deze moderne longen
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 22/08/07, 13:29

zac schreef:
A2E schreef:Dus als ik het goed begrijp, kan ik natuurlijk de frisse lucht uit mijn 15 meter diepe put halen om mijn huis te koelen met een ingegraven pijp? en dit met een eenvoudige zuigturbine :schok:


welkom

geen turbine nodig een afdekking van de put met een verstelbare luchtkoker is voldoende.

na een goede ontvochtiger en je bent klaar : Mrgreen:

@+



je gebruikt buisjes zoutkorrel en zand
dik genoeg om de buitenkant te laten drogen

als je van plan bent om af te koelen heb je thuis met dit diffuus systeem door je kelder of je vacuüm ventilatie en wortelgat om de twee te verbinden (grond onder de grond) naast het vochtwerend filter met zand en korrel zout (ecologisch veranderlijk elke 6 maanden) zou het even moeten duren om een ​​strakke luchtvochtigheid op het juiste gemak te hebben in vergelijking met de omgevingslucht

(voor mijn versie van omgevingsklimaat)
maar goed om vocht in de omgeving uit te stoten zou ervoor zorgen dat de deeltjes die door voertuigen worden uitgestoten (direct zoals benzine of indirect met de electriciter) sneller vallen
of onze overconsumptie-industrieën
Ik slaag en de beste, denkend aan de cassoulet van gisteren

en denk ook aan de galopperende flora die dit zou genereren


je kunt teruggaan en alle kanten op draaien, er is alleen maar voordeel voor iedereen
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 22/08/07, 13:56

A2E schreef:Dus als ik het goed begrijp, kan ik natuurlijk de frisse lucht uit mijn 15 meter diepe put halen om mijn huis te koelen met een ingegraven pijp? en dit met een eenvoudige zuigturbine :schok:



ja inderdaad als je van deze put een inlaat en uitlaat creëert door middel van afzuiging

een beetje alsof lieverd je had gestuurd om de frisheid van de kelder naar boven te brengen ;-)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten