Advies over vloerverwarming in aardwarmte

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
cranut89
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 23/04/07, 18:26

Advies over vloerverwarming in aardwarmte




par cranut89 » 29/07/07, 22:04

Ik zou graag uw mening willen weten over vloerverwarming in geothermische energie omdat ik een schatting had van een bedrijf genaamd ENALSA dat hun eigen apparatuur produceert en hun prijs is zeer aantrekkelijk voor een huis van 95m28900€ voor de volledige installatie door aan de andere kant, er is geen grondwerk voor de sensor buiten, ongeveer het dubbele van het huis, d.w.z. 150 m2, met een terras van 70 cm diep en er zijn wat elektrische draden doorgevoerd voor de centrale eenheid en de thermostaten of elk, maar dat is niets en hij gaf ons een schatting van het verbruik dat we gingen gebruiken €230 per jaar
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/07/07, 22:52

welkom
Als je mijn mening wilt over de vloerverwarming door geothermie, het werkt heel goed en het kost niet veel om te gebruiken.
Maar 28900€ :schok:
Wauw dat is schrikken.
Ik begrijp het niet helemaal, wat zit er in deze prijs?
De warmtepomp en het leggen van de vloer?
En als er geen grondwerken en bedrading in deze prijs zijn inbegrepen, komt dat omdat er geen inbedrijfstelling van de warmtepomp is.
En hoe werkt de garantie?
Zijn zij degenen die in dienst stellen als u klaar bent met het werk?
En als het niet lukt, zullen ze zeggen dat het probleem is wat jij deed, toch?
Voor mij lijkt dit allemaal te duur, maar dat komt ook omdat ik voorkeurstarieven heb voor de uitrusting en ik de installatie alleen doe.
Moeilijk objectief te blijven op zo'n prijs. Maar ik weet dat vrienden een schatting hebben gehad voor een omkeerbare aerothermische warmtepomp met ventilatorconvectoren die in alle kamers van het huis moet worden geïnstalleerd, en dat is ongeveer € 20000.
Dus ik denk dat je citaat redelijk klopt.
Wat is de prijs van de warmtepomp alleen? Welke kracht?
0 x
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 29/07/07, 23:47

hey pitmix, weet je zeker dat het geen 95m2 8900€ is.

In de Franse taal is het soms nodig om spaties tussen de termen te plaatsen. Dit vergemakkelijkt het begrip door lezers aanzienlijk, wat a priori het doel van schrijven is.

Oké, ik stop ermee.

Ik herinner iedereen er ook aan om een ​​stapje terug te doen met betrekking tot apparatuur die werkt met geclassificeerde koelgassen (r 407 R410, enz.) dat, in het geval van een installatie die meer dan 2 kilo freon bevat, een bezoek aan een jaarlijkse dichtheidscontrole bijna verplicht is naast het onderhoudscontract dat ook essentieel is en dat verkopers daar niet altijd rekening mee houden bij hun afschrijvingsberekeningen. En dat de beroepsverenigingen dit bezoek willen opleggen aan alle toestellen, ook die met een inhoud van minder dan 2 kilo.

Weer een geval van veel geld, tralala

Wat de geothermische opvang betreft, is er in de loop van de tijd nog steeds een thermische transformatie van de grond in contact met de sensoren. De algehele temperatuur van de grond heeft de neiging om te dalen, wat de opbrengst iets kan verlagen. :onheil:

Anders is het principe uitstekend!
0 x
cranut89
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 23/04/07, 18:26




par cranut89 » 30/07/07, 05:35

sorry het is goed 95m2 voor 8900€
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/07/07, 07:01

Ahoui inderdaad zo is het beter : Mrgreen:
In dit geval is het de moeite waard, aangezien de installatie van de vloer nog steeds een grote klus is.

Om aan te sluiten bij wat Momotopo schreef, is het een warmtepomp met waterwarmtewisselaars of met koelvloeistof door het hele circuit?

Ik vraag dit omdat ik persoonlijk geen vertrouwen heb in nieuwe koudemiddelen.
Hoe minder ze gevaarlijk zijn voor de ozonlaag, hoe meer het circuit moet worden afgesloten. De moleculen worden steeds kleiner, eventuele lekken zijn steeds moeilijker op te sporen.
Ik geef er de voorkeur aan dat de vloeistof opgesloten blijft in het circuit van de machine (geassembleerd in de fabriek) en dat de rest van het circuit alleen glycol bevat.
0 x
cranut89
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 23/04/07, 18:26




par cranut89 » 30/07/07, 14:52

de persoon vertelde me dat het een koelmiddel was en dat er geen risico was met deze vloeistof in geval van een lek
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 30/07/07, 15:11

cranut89 schreef:de persoon vertelde me dat het een koelmiddel was en dat er geen risico was met deze vloeistof in geval van een lek


welkom

maak het duidelijk, want alles en nog wat kan "koelmiddel" worden genoemd :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/07/07, 21:31

Inderdaad, geen direct risico voor u, bijna geen risico voor de ozonlaag, maar groot risico voor het broeikaseffect.
Hetzelfde koelmiddel je laat het branden en je inhaleert de dampen en vertelt me ​​erover. :onheil:
Nee, ik maak een grapje, probeer het niet.
Betekent mosterdgas iets voor jou?
De nieuwe vloeistoffen geven niet echt "mosterdgas", maar het is niet veel beter.
Nou, ik heb nooit "mosterdgas" geroken, gelukkig voor mij, dus ik kan het niet echt weten.
Maar de verbrande koelkastvloeistof verbrandt je ogen, je keel, het vreet de zuurstof op en uiteindelijk zie je alles blauw, hoor je niets en val je flauw. Het is nogal gewelddadig en ik probeerde dat ondanks mezelf : Cry:

Ik zeg dat niet om je bang te maken, maar om de nuance aan te brengen wanneer de man je vertelt dat er geen gevaar is.

Maar het echte probleem is niet het gevaar dat de vloeistof veroorzaakt, aangezien het in kleine hoeveelheden is en niet hoort te verbranden, maar het is simpelweg de betrouwbaarheid van uw installatie.
Als uw warmtepomp geen koelvloeistof heeft, zal deze ofwel een korte cyclus maken (te vaak stoppen/starten) als er veiligheidsvoorzieningen zijn, ofwel oververhit raken en lucht aanzuigen als die er niet zijn.
Hoe dan ook, het is niet goed.
De nieuwste generatie warmtepompen heeft een elektronisch apparaat waarmee de machine kan worden gestopt bij een drukval in het circuit.
De machine stopt en geeft een storing vloeistof gebrek. Moet gerepareerd worden om opnieuw op te starten.
Als uw buitensensor en uw vloer alleen glycolwater bevatten, loopt u minder risico op koelmiddellekken tijdens gebruik, omdat de vloeistof in uw warmtepomp wordt opgesloten.
Als er lekken zijn, kunnen deze niet aan u worden toegeschreven, maar is het noodzakelijkerwijs een fabrieksontwerpprobleem of slecht onderhoud van de kant van de uiteindelijke technicus die de machine zal reviseren.
Een glycollek is gemakkelijker te lokaliseren en te repareren, ook al is het niet minder gevaarlijk voor het milieu.

Ah ja, ook leuk, als je een vloerverwarming met glycolwater installeert, kun je later zonnepanelen toevoegen en de prijs van je elektriciteitsrekening nog verder verlagen.
0 x
rirto
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/09/14, 17:07

re




par rirto » 07/10/15, 20:18

We hebben een houten huisproject in de Dordogne en we hebben veel vragen over de keuze van onze toekomstige verwarming.
Momenteel wonen we met 5 in een dorpshuis met 3 verdiepingen, waarvan 115 m² verwarmd. De isolatie laat te wensen over en overal zijn valse plafonds. Daarnaast is de plank niet geïsoleerd en hebben we een kelder beneden. Het enige positieve is dat we dubbele beglazing hebben geplaatst.
Hier is een beetje te situeren. Hoe dan ook, we besteden grotendeels de prehistorische RT ;-)
Ons totale jaarlijkse verbruik is 1200€ inclusief:
160€ abonnement
500€ voor verwarming (8 radiatoren met zachte warmte door traagheid 9500W in totaal)
540€ warm water en apparaten
En ik stel mezelf de vraag wanneer ik je verbruik zie, wetende wat de kosten van de initiële investering zijn.
Ik denk dat je erg optimistisch bent over je afschrijvingsberekening
Ik zou graag een verwarmingsbord hebben op basis van geothermie of aerothermie, maar ik aarzel financieel...
Ons project maakt 145m² woonoppervlak op één niveau in de Dordogne.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 08/10/15, 10:21

Record verbroken (meer dan 8 jaar) voor a tweede opgraving in twee dagen en weer een bericht alleen gemaakt om een ​​url te plaatsen (naïef -spam genoemd, en bovendien false : Lol: )
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten