Windturbine met een ventilator?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Zaionce
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/06/07, 17:21
Plaats: Lille

Windturbine met een ventilator?




par Zaionce » 05/07/07, 13:31

Hallo,

Ik ben nieuw hier en mijn onderwerp is misschien klote, maar...
als je een commerciële ventilator gebruikt (zonder hem aan te sluiten) zoals een windturbine, krijg je dan stroom bij het stopcontact?
Aangezien de door de bladen aangedreven elektromotor een generator wordt, lijkt het mij dat hij moet werken (ik weet NIETS van elektriciteit).
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/07/07, 17:32

je basisredenering is niet verkeerd, maar toch is het nodig om te zien wat voor type motor het is, het kan nodig zijn om een ​​rotorbekrachtigingscircuit te ontwikkelen, en hij weet niet zeker of de prestaties goed zijn.
Zullen we bovendien voldoende ronden halen?

Probeer: je leert altijd iets

Ik zou het volgende eerste experiment doen: ik zou een gloeilamp aansluiten
van 220V: 15 watt (een goede oude gloeilamp!) en ik zal de verkregen spanning meten
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/07/07, 18:09

elephant schreef:Ik zou het volgende eerste experiment doen: ik zou een gloeilamp aansluiten
van 220V: 15 watt (een goede oude gloeilamp!) en ik zal de verkregen spanning meten


Moet een 2e ventilator gebruiken om ... te blazen :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zaionce
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/06/07, 17:21
Plaats: Lille




par Zaionce » 05/07/07, 18:50

Nou, het KAN werken, maar er is geen garantie.
Dus ik zal het proberen...

Merci.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/07/07, 19:08

Dag

Het zal nodig zijn om een ​​condensator parallel op de uitgangsdraden te plaatsen en de ventilator snel genoeg te laten draaien bij 1500 tpm en meer.
Verwacht niet dat er net genoeg uit komt om LED's te laten oplichten : Mrgreen:

Voor het aandrijven van een propeller is veel energie nodig en voor het aandrijven van een motor is een grote propeller nodig

De generator op mijn bank is een motor van 1/2 pk en mijn 125cc-motor drijft de motor nauwelijks aan, alleen met 2 lampen van 100 watt..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/07/07, 19:30

Kleine historische herinnering, puur cultureel:

Hippolyte Fontaine had het idee om de dynamo van Zénobe Gramme om te keren om een ​​motor te maken
(oorspronkelijk had ZG de dynamo uitgevonden om elektrolytische afzettingen te maken)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A9nobe_Gramme
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flothekid
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/07/07, 00:40




par Flothekid » 07/07/07, 18:38

Ik heb al geprobeerd ventilatorbladen te draaien, onmogelijk, te zwaar!

Sommige hebben geen voor- of achterrand!

Kortom, het vat de verkoop zeer slecht!!!

Je kunt net zo goed een kleine houten windturbine bouwen die echt gaat draaien, dan moet je voor de mechanica een minimale klusjesman zijn, het is waar.......
0 x
Alain Coustou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 29/01/05, 16:55
x 2




par Alain Coustou » 20/07/07, 11:48

We kunnen ook proberen de ventilator (of andere bladen) te gebruiken door een gestroomlijnde windturbine te maken. Als het luchtkanaal taps toeloopt, kunt u zelfs profiteren van het Venturi-effect. Dit effect zal de energie van de wind concentreren op een zwakker oppervlak (dat van de ventilator) terwijl het wordt versneld.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het zou moeten werken, want het werkt prima in het model windtoren dat ik heb gemaakt, wanneer ik de kant van het luchtinlaatgebied naar de wind toe plaats, terwijl de andere drie zijden gesloten zijn.
Ga naar de site om het model (en de documentatie over windtorens) te zien:
http://groups.msn.com/ToursAerogeneratrices2/

Alain
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten