Een "goedkope" windturbine bij Casto + solar

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Een "goedkope" windturbine bij Casto + solar




par Christophe » 05/07/07, 12:50

AIR X terrestrische windturbine 400 Watt/12 V voor 850€.

3 jaar garantie en het is geen chinees.

De zeer complete handleiding (voor een handleiding): http://www.castorama.fr/media_aux/499167_a2.pdf

Meer informatie over Casto's website

Het idee: monteer hem als aanvulling op ons zonnestelsel

Ik aarzel (het waait hier veel) om te investeren om te testen in puur resistieve belasting (verwarming van een kamer of SWW) een eenvoudige 400W omvormer en een elektrische weerstand zou voldoende moeten zijn.

Het zal gewoon opwarmen als de windturbine draait (geen opslag), dwz als de zon het laat afweten: ... Wat denk je (uitrusting, idee...)?
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 05/07/07, 14:50

Hallo,
Met een beetje zoeken vinden we hem op 750 euro. (AirX)

Goede machine, ik heb er een goed jaar in dienst gehad.
De ondervonden problemen zijn:
Het geluid van de messen (je doet er geen dutje naast) : Cheesy:
De veilige doorgang die het geheel een grote mechanische schok geeft (het is te zien en te horen) : Cry:

Let dus goed op het bereik van windsnelheden op de precieze locatie waar u het installeert, en zorg ervoor dat u de maximale snelheid niet overschrijdt (of zo min mogelijk)

Anders goede wind!!
Obelix
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/07/07, 14:59

Uil het is best goed dan a priori? :)

Een paar vragen:

Heb je precies hetzelfde model?

Je legt het op een mat van hoeveel m?

Bij welke montage heb je hem "in de ezel" of liever aan de voet (van de mast) gezet?

Voor de maximale snelheid is het ongeveer 15 m/s (55 km/u) is dat het?
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 05/07/07, 17:09

Hallo,

Ja zelfde AirX model maar dan in 24 Volt (oorzaak intensiteit)
Geïnstalleerd op 600m hoogte nabij Toulon. Het drijft een radiorelais en zijn accessoires aan.
Dus geen pb ruis voor mij !! : Cheesy:
De montage is heel eenvoudig omdat alles in de windturbinekast is geïntegreerd, alleen een 24v hoge stroomsterkte batterij (450 A/h)
Het wordt ondersteund door een mast van 40 meter maar is slechts 10 meter hoog. Ons grootste probleem is dat ze heel vaak in veiligheid komt omdat het te hard waait (overblijfselen van de bekende mistral). Daarom is het niet erg hoog, omdat het geen zin heeft om erboven te klimmen.
Gekocht in de regio Grenoble tegen de bovengenoemde prijs......

Obelix
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/07/07, 17:15

Ok bedankt voor de info en heb je een idee van de effectieve jaarproductie (in kwh)?
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 05/07/07, 17:26

Hallo,

Geen idee van de jaarproductie maar het hangt sterk af van de windsnelheden waar het staat (veilige doorvaart rond de 14/15 m/s)
Anders levert het een site die 25/30 permanent Watt plus honderd Watt ongeveer 3 tot 4 uur per dag verbruikt.! (ongeveer 1Kwh/dag)
Die vind je op Ebay.....

Obelix
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/07/07, 18:09

het lezen van de handleiding (48 pagina's) is erg leerzaam, ik raad het iedereen aan die op dit gebied wil knutselen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: Een "goedkope" windturbine bij Casto + solar




par bamboe » 06/07/07, 18:17

Christophe schreef:Ik aarzel (het waait hier veel) om te investeren om te testen in puur resistieve belasting (verwarming van een kamer of SWW) een eenvoudige 400W omvormer en een elektrische weerstand zou voldoende moeten zijn.


:? Waarom een ​​omvormer plaatsen voor een puur ohmse belasting?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/07/07, 18:47

Indy49 zei:
Vraag Waarom een ​​omvormer plaatsen voor een puur ohmse belasting?


Zeker, maar meestal is wat we vinden geschikt voor 220 V
Ik herinner me de goede oude wet van Ohm:

I = U / R

wat betreft het vermogen: P= UXI

en laten we die oude Joule niet vergeten: weerstand is evenredig met temperatuur: als je een belasting meet met een ohmmeter, is het niet de belastingsweerstand, die is veel hoger.

Daarom is deze opmerking relevant op voorwaarde dat belastingen bij de nominale spanning worden gebruikt

Het andere probleem is dat de frequentie ook variabel is: een omvormer zorgt voor een stabiele frequentie
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 06/07/07, 18:51

Ja olifant, het is vooral omdat het gemakkelijker is om verwarmingstoestellen (of het nu voor huishoudelijk warm water is dan voor lucht) te vinden in 220V dan in 12V...

Ik zie mezelf niet iets hacken met oude dieselgloeibougies en een oude pc-ventillo... : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten