Maandelijkse en geografische zonneschijnstatistieken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Meurdoc
x 17

Maandelijkse en geografische zonneschijnstatistieken




par Meurdoc » 22/06/07, 14:32

Hallo,

Ik ben momenteel op stage om me te ontwikkelen zonnepanelen. Om berekeningen uit te voeren geleverde energie per m² geïnstalleerde sensorDat moet ik wel zonlicht statistieken in termen van lichtopbrengst en niet het aantal uren zonneschijn omdat het een cijfer is dat nutteloos is voor het vinden van de energie die de sensor herstelt. Ik heb al veel gezocht, maar er is niets te doen. Ik hoorde alleen dat er een was Europese Atlas voor zonnestraling (die we vinden onder de Engelse naam ESRA voor European Solar Radiation Atlas), denk ik dat dit werk me vooral zou kunnen interesseren, maar ik weet niet waar het te vinden is als iemand er iets van weet ...

Dus om samen te vatten, ik ben op zoek naar:
- gegevens over zonneschijn in Frankrijk
- In kWh / m² (of gelijkwaardige eenheid maar niet aantal uren zonneschijn / dag)
- In maandelijks gemiddelde (of korter is nog beter, maar niet jaarlijks omdat de zomer bijna geen hitte is maar er is veel zon, dus als je een nauwkeurige berekening wilt maken ...)
- en geografisch gebied (bijvoorbeeld in regio's of beter in afdelingen, maar ook geen nationale gemiddelden die niet erg nuttig zijn, maar die overal overal te vinden zijn ...)

dus als iemand me zou kunnen vertellen waar ik ernaar moest zoeken, of me zelfs resultaten kon geven, zou het zijn super!

merci beaucoup

Salut tout le monde

Meurdoc.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/06/07, 14:38

Over het antwoord is al veel gevraagd forums, zoek een beetje: https://www.econologie.com/forums/search.php

Hier is al een antwoord: https://www.econologie.com/carte-de-fran ... -3137.html

ps: voor maandelijkse statistieken hebben ze weinig interesse omdat een zonnestelsel over meerdere jaren winstgevend is ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/06/07, 14:40

Hallo Meuroc, welkom bij Econology.

U vindt een aantal tools online hier
En nog een hulpmiddel

Je zou je geluk moeten kunnen vinden ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/06/07, 14:40

Dernière édition par Christophe de 05 / 08 / 09, 01: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Meurdoc
x 17




par Meurdoc » 22/06/07, 15:38

Christophe Ik had je kaarten al gevonden, maar ze zijn niet nuttig, het zijn jaargemiddelden. Het is zelfs belangrijk om de schattingen maandelijks te maken, omdat u in de zomermaanden niet alle zonne-energie gebruikt omdat u niet verwarmt, dus de jaargemiddelden geven u een beter idee dan de realiteit.

Targol, heel erg bedankt, dat is bijna precies wat ik zocht. het is een tool die er heel compleet uitziet.

toch bedankt aan jullie twee en aan de volgende
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/06/07, 18:11

Meurdoc schreef:Het is zelfs belangrijk om de schattingen maandelijks te maken, omdat u in de zomermaanden niet alle zonne-energie gebruikt omdat u niet verwarmt, dus de jaargemiddelden geven u een beter idee dan de realiteit.


99% van geïnstalleerde zonnesystemen heeft alleen betrekking op sanitair warm water (voor info maak ik deel uit van 1% resterend ...) ... Maar het verbruik van ECS is hetzelfde als het is de maand van de jaar. De overconsumptie in verband met zomerhitte wordt gecompenseerd door de temperatuur van het netwerkwater.

Uw opmerking is daarom waar, maar praktisch betreft het niet veel mensen ...

Voor een "student" studie is het dus geldig maar de realiteit is heel anders ... daarom hebben de meeste kaarten betrekking op jaargemiddelden ....

Met dank aan Targol voor verduidelijking.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten