Warmtepompen, bedrijf?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
catouni
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/06/07, 18:30
Plaats: Amboise

Warmtepompen, bedrijf?




par catouni » 14/06/07, 15:40

Hallo, ik ben geen wetenschapper en ik moet jonge kinderen uitleggen hoe een warmtepomp werkt die warmte uit de kelder terugwint om huizen te verwarmen. Kan iemand mij helpen?
1. Blijkbaar zijn leidingen gevuld met vloeistof 1 meter diep geplaatst?
2. Waar wordt deze vloeistof voor gebruikt? hoe gebruik je het?
3. Is vloerverwarming toegestaan?
4. Worden warmtepompen gebruikt voor ÉÉN woning of kunnen ze worden gebruikt om een ​​heel gebouw te verwarmen?
Dit lijkt mij allemaal erg ingewikkeld!!
Bij voorbaat hartelijk dank
Catouni : Lol:
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 15/06/07, 08:04

Kijk eens naar andere berichten zoals geothermische energie, airconditioning (vergelijkbaar met koelcircuits) en andere...

Kijk eens naar het principe van basis push-ups, bijvoorbeeld op Wikipedia!

Kortom, er zijn twee soorten pompen: pompen die het debiet verhogen, debietmeters en pompen die de druk verhogen (nou ja, ik kan me de naam die eraan is gegeven niet herinneren).
Warmtepompen behoren tot de tweede categorie, omdat we door het verhogen van de druk de temperatuur van de getransporteerde vloeistof verhogen... Wet van Boyle-Mariotte, als ik het mij goed herinner!
0 x
catouni
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/06/07, 18:30
Plaats: Amboise




par catouni » 15/06/07, 15:33

dank je wel!
Catouni
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/06/07, 21:38

Dag
Eigenlijk werkt het als een koelkast

in de winter circuleren we met de vloeistof die water + glycol draagt ​​in de aarde, die op 12 graden Celsius is. In de thermopomp proberen we de glycol af te koelen tot ongeveer 4 graden Celsius, deze energie wordt teruggevoerd in de verwarmingslucht van 40 graden Celsius

In de zomer doen we het tegenovergestelde door warmte uit de lucht te absorberen en deze over te brengen naar de glycol en naar de aarde.

Om een ​​lang verhaal kort te maken: het aardse medium wordt in de zomer verwarmd en in de winter gekoeld.

De thermopomp is een compressor met freongas
We comprimeren het gas en condenseren het vervolgens tot een vloeistof
dit is de fase waarin warmte wordt afgegeven, vervolgens dwingen we deze door de haarvaten te gaan en de plotselinge uitzetting is de verdamper
daar produceert het koude.

Met een klep kunt u het systeem omkeren voor zomer of winter
in werkelijkheid pompen we de warmte van de ene kant om deze naar de andere kant over te brengen,
Een thuiskoelkast koelt het voedsel binnenin af en geeft warmte af aan de condensor, zodat hij warmte in het voedsel pompt.

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Betreft: warmtepompen




par bout » 16/06/07, 22:42

catouni schreef:Hallo, ik ben geen wetenschapper en ik moet jonge kinderen uitleggen hoe een warmtepomp werkt die warmte uit de kelder terugwint om huizen te verwarmen.


hallo catouni
hoe oud zijn de kinderen, want je moet hun begripsniveau bereiken

Om te beginnen: de definitie van een pomp (het verpompen van een vloeistof: vloeistof of gas): van de ene plaats halen (eventueel zuigen) met behulp van een pijp, ergens anders plaatsen met behulp van een andere pijp (slangafvoer)

voorbeeld 1: waterpomp die een put aanzuigt om de tuin te besproeien.

Voorbeeld 2: de stofzuiger van de huisvrouw pompt de lucht op grondniveau en zuigt daarbij stof op om deze lucht (nadat deze door het stofzakfilter is gegaan) in de atmosfeer te duwen

voorbeeld 3: de luchtcompressor in de garage, die wordt gebruikt om autobanden opnieuw op te pompen, pompt de omgevingslucht met kracht om deze in de banden (of een voetbal) te brengen

een warmtepomp is een verkeerde benaming als het woord voor woord wordt opgevat:
een waterpomp komt uit deUAE van de ene plaats naar de andere
een luchtpomp drijft delucht van de ene plaats naar de andere (ventilator)
maar als de lucht heet is, zou deze luchtpomp een warmtepomp kunnen worden genoemd hitte (door de door een brand verwarmde lucht naar andere kamers in huis te laten circuleren)

Zo beschreven lijkt het logisch, en toch heeft een warmtepomp, zoals we erover praten, een veel ingewikkelder principe, waarvan het belangrijkste voordeel is dat je een plaats A kunt gebruiken waar calorieën worden onttrokken (warmte) om ze op te slaan. op een plaats B (huis)
wetende dat locatie A kouder is dan locatie B

Om dit te doen, stuurt de warmtepomp een vloeistof die kouder is dan de plaats (bijvoorbeeld 1 meter diep in de tuin) waar hij calorieën moet onttrekken (warmte): deze zeer koude vloeistof zal opwarmen door zijn eenvoudige passage in de tuingrond, en zal iets minder koud terugkeren naar de warmtepomp maar nog steeds kouder dan de temperatuur in huis
en dit is waar de warmtepomp van groot belang is: hij comprimeert de gasvormige vloeistof zeer sterk (die minder koud uit de tuin terugkeert dan hij daar achterliet, maar zelfs kouder dan het huis), waardoor deze aanzienlijk wordt verwarmd (het comprimeren van een gas verhoogt de temperatuur)(er zit een compressor in een warmtepomp, precies hetzelfde principe als in voorbeeld 3 hierboven)en deze vloeistof in gasvormige toestand wordt, eenmaal gecomprimeerd en zeer heet, geduwd (nog steeds gecomprimeerd en dus heet) naar de plaats die verwarmd moet worden: deze plaats (de binnenkant van het huis) wordt daarom verwarmd, en tegelijkertijd het koelt (door het injecteren van calorieën) de nog samengedrukte vloeistof af

Vervolgens gaat deze vloeistof, die nog steeds wordt gecomprimeerd, tijdens het afkoelen over van de gasvormige toestand naar de vloeibare toestand, omdat (en dit is te wijten aan de aard van de gebruikte vloeistof) door samendrukking onder een bepaalde temperatuur komt. drempel, het wordt vloeibaar

la liquéfaction d'un gaz donne énormément de calories, et pour que ces calories soit utiles, il faut choisir un gaz qui, combiné avec une pression donnée, se liquéfie à une température plus élevée que la température nécessaire pour, par exemple, chauffer une huis

dan verlaat de vloeistof die nu in vloeibare toestand is de plaats die hij heeft verwarmd (in feite hebben de hete samengeperste vloeistof en de te verwarmen plaats hun warmte gedeeld(uitgeruild wordt vaak gezegd, maar het is een beetje een verkeerde benaming omdat het uitwisselen van warm met koud niet koud en warm kan maken, maar alleen lauw)

Zodra deze plek is vertrokken, gaat het door een regelaar (een soort smalle plek waar de vloeistof moeilijk langs kan stromen: die de vloeistof in feite samengedrukt hield en tegelijkertijd erg heet voordat u deze regelaar oversteekt)

na de regelaar verandert de vloeistof van de vloeibare toestand naar de gasvormige toestand
het verdampt en deze actie koelt het zeer aanzienlijk af, zozeer zelfs dat het aanzienlijk kouder wordt dan de temperatuur van de kelder van de tuin, waar het een korte beurt nodig heeft om weer op te warmen

de vloeistof die door een warmtepomp wordt gebruikt heeft ongeveer dezelfde eigenschappen als water, alleen de kooktemperatuur is anders

Ter info: water kookt bij 100°C bij atmosferische druk

Er zijn ongeveer 100 calorieën nodig om 1 g water van een vloeistof van 0°C naar een vloeistof van 100°C te brengen
maar er zijn ongeveer 540 calorieën nodig om 1 g water van 100°C vloeibaar water naar 100°C waterdamp (gas) te verplaatsen, altijd onder atmosferische druk

we zien dat er meer dan vijf maal de hoeveelheid calorieën nodig is die nodig is om het water met 5°C te verhogen gewoon om het water te verdampen
het is gemakkelijk om je de grote hoeveelheid warmte voor te stellen die wordt geproduceerd door het eenvoudig vloeibaar maken van waterdamp, en dit terwijl het rond de 100°C blijft


catouni schreef:1. Blijkbaar zijn leidingen gevuld met vloeistof 1 meter diep geplaatst?

er zijn 2 systemen voor deze leidingen: 1 met glycolwater waarvan de calorieën worden teruggewonnen via een wisselaar, 1 met de directe koelvloeistof

catouni schreef:3. Is vloerverwarming toegestaan?

ja, en het is het meest efficiënt

catouni schreef:4. Worden warmtepompen gebruikt voor ÉÉN woning of kunnen ze worden gebruikt om een ​​heel gebouw te verwarmen?

ja, op voorwaarde dat u een groots tuin

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 239 gasten