Regels voor het openen van de markt

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
maia
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/05/07, 14:35

Regels voor het openen van de markt




par maia » 13/05/07, 12:15

hallo, kan de transformatie van een gemeente in een semi-overheidsbedrijf wanneer de markt wordt opengesteld voor concurrentie een contract voor de terugkoop van elektriciteit uit hernieuwbare bronnen ter discussie stellen? dankjewel voor je antwoorden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 13/05/07, 12:54

Kun je de vraag nog een keer stellen? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/05/07, 17:55

:? Voor het antwoord moet je ze vragen...

Maar in principe is een transformatie van een gemeentebestuur naar een SEM vergelijkbaar met de transformatie van een National Company (zoals EDF was) naar een EPIC (Public Industrial and Commercial Establishment).
Het is een gedeeltelijke privatisering die tot doel heeft te leiden tot een totale privatisering (SA).
1- Het doel van een SA is om winst te maken, dus de markt is lucratief voor investeerders die erin geïnteresseerd zijn.
2 - Het doel van een investeerder is winst maken, geen sociale of onrendabele ecologie.
3 - De wijziging van de status van dit type vestiging wordt over het algemeen gerechtvaardigd door het feit dat het "onrendabel" is of om te voldoen aan nieuwe wetgeving...
4 - De gemeente verkoopt daarmee een bedrijf dat ook van de gebruiker is...

Je moet nog een eigen bedrijfje opzetten om de stroom die je teveel produceert te verkopen aan je buren... (nu heb je het recht)
Het feed-in tarief dat operators momenteel hanteren is weliswaar hoger dan de prijs per kw/h die particulieren afnemen, maar dat is het wel vast en niet geïndexeerd aan de energieprijsinflatie die economen op korte termijn verwachten...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten