Geothermisch onderhoudscontract

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
michael
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/09/06, 20:35
Plaats: LYON

Geothermisch onderhoudscontract




par michael » 09/05/07, 21:26

goedemorgen
Ik heb grote zorgen over het installeren van mijn geothermische verwarming (ik zal u de naam van de betreffende doos niet vertellen) en om deze problemen op te lossen, biedt de eigenaar van de doos me een jaar onderhoud van mijn installatie? dus ik zou graag willen weten of het de kosten waard is omdat ik de indruk heb dat er niet veel onderhoud is voor dit soort systemen? kun je me vertellen wat systeemonderhoud is? hoeveel kost het?
bij voorbaat dank voor uw advies
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/05/07, 23:35

:?
1- U vraagt ​​eerst om een ​​installatie die PERFECT werkt!
Ik denk dat je een grote rekening moest betalen ...

2- Stel de vraag aan uw installateur. Vraag hem om alle handelingen te beschrijven die nodig zijn voor het onderhoud van uw installatie ...

PS Je hebt ons geen details over de installatie gegeven; type sensor, opvangvloeistof, diepte en verzamelgebied, type terrein, merk en type warmtepomp, welke soorten zenders in het huis (radiatoren, vloerverwarming, ventilatorrollen, splits, geleide eenheden ... budget ... behandeld oppervlak en volume, type gebouw, isolatie, ventilatie ...

Je hebt ons ook niet uitgelegd wat er mis is?
0 x
michael
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/09/06, 20:35
Plaats: LYON




par michael » 10/05/07, 21:18

hallo en alvast bedankt voor je antwoord
mijn installatie werkt goed en ik betaalde inderdaad niet ver van 15 euro. De zorg zit eigenlijk niet in de functie, maar in de after-sales service en de relaties met de installateur die ik niet zal vermelden (toch grote groep)
Ik kom eigenlijk terug om mijn verwarmingssysteem te verduidelijken: ik heb overal vloerverwarming, vloerverwarming is ongeveer 110m2 en ik heb een verfrissend water-watersysteem, ik heb 250m2 grondwerk.
Ik heb drie weken een gloednieuw huis gehad
de zorgen zijn als volgt: als ik niet achter de arbeiders had gestaan, zou ik onverwarmde delen moeten dateren, toen de verpleegkundigen onder druk stonden, scheurden deze de steunen van de gipsplaat, toen ik hebben buizen die overgelegd zijn en die van de verpleegster naar het midden van de kamer gaan (er is beter in termen van esthetiek) Ik heb een regelpomp die na 2 dagen in werking is gebrand m ' vereisen een stop van de machine en een interventie 4-5 dagen na de after-sales service, dan de sensoren in de grond op afstand om de 15 cm en tegen het einde om de 1 meter ... enzovoort!
ter compensatie van al deze ongemakken biedt het installatieprogramma mij een jaar gratis onderhoud! mijn vraag is: is het de kosten waard? wat is de exacte waarde van een interview? moet ik om meer vragen?
merci
michael
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/05/07, 23:06

michael schreef:toen de verpleegsters onder druk stonden, scheurden ze de steunen van de gipsplaat af,

Slechte positionering van feeds op een te fragiele ondersteuning, vaardigheid van technici ... :x
dan heb ik buizen die overgelegd zijn en die van de verpleegster naar het midden van de kamer gaan (er is beter in termen van esthetiek)

Wacht, daar heb je het over buizen die zijn gelegd voordat je de dekvloer giet ... Nee?
Normaal gesproken wordt de routing van de buizen zeer nauwkeurig bepaald door computersoftware die de feeder feed in de buurt van de vensters in een strak netwerk stuurt en terugkeert naar de collector, de pijpen mogen elkaar niet overlappen.
Ik heb een regelpomp die na 2 dagen bedrijf is uitgebrand, waardoor ik de machine moet stoppen en een interventie 4-5 dagen na de klantenservice,

En wat was de diagnose van deze storing; pompstoring, vervuiling in het circuit die de pomp blokkeerde (vuile assemblage) of een gebogen of verbrijzelde pijp die de stroom vertraagde? :?
dan liggen de sensoren in de grond om de 15 cm en tegen het einde om de 1 meter ... enzovoort!

Je hebt het over sensoren die buiten zijn begraven, het lijkt me dat de minimale afstand 60 cm en de minimale diepte 50 cm is, maar ik heb niet langer de exacte cijfers, ik ben geen expert en het kan afhangen van de vloeistof die stroomt Het ...:?
ter compensatie van al deze ongemakken biedt het installatieprogramma mij een jaar gratis onderhoud! mijn vraag is deze: is het de kosten waard? wat is de exacte waarde van een interview? moet ik om meer vragen?

Er zijn veel donkere punten in uw bedrijf, ik denk dat u echte EXPERTISE nodig heeft. Ik ben bang dat je man zal proberen je een jaar te laten wachten en je dan teleurstellen door te zeggen: "De garantie is voorbij."

Als hij iets deed, is het misschien beter om alles te breken en opnieuw te doen ... maar hallo de kombuis. Ik zou je niet demoraliseren, ik hoop dat de situatie minder ernstig is en dat na een paar aanpassingen alles weer normaal zal zijn!
Hoe dan ook: VEREIST dat hij u alles uitlegt wat hij heeft gedaan en de EXACTE aard van de problemen!
Vraag ten slotte advies aan andere professionals, die mogelijk de site kunnen zien. [/ Quote]
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/05/07, 23:11

als bouwprofessional denk ik hetzelfde: bevriezing van betalingen, aangetekende brief en expertise!

Ik zou zelfs meer willen zeggen: een rechtbank kan de aanvaarding van een jaar CE interpreteren als een aanvaarding van compensatie enerzijds, als een erkenning van verantwoordelijkheid anderzijds.

gezien de mogelijke implicaties (volledige breuk van de dekvloer) zou ik kiezen voor de 1e oplossing, lang en hard, maar de meest voorzichtige!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 11/05/07, 11:39

Ik denk niet dat er veel onderhoud te doen is voor dit type installatie ... In ieder geval niet in het jaar dat over het algemeen volgt !! Maar liever na een paar jaar, 5 jaar, zelfs 10 jaar voor de pomp ... Behalve misschien, als er zuiveringen van het verwarmingssysteem moeten worden uitgevoerd!

Is uw geothermische energie verticaal of horizontaal?
Is de geothermische pomp doorgebrand ?! Of is het de verwarmingscirculator?!
Geothermische vultank of verwarmingscircuitvultank?
Heeft u een plan van uw installatie of een diagram?!
0 x
michael
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/09/06, 20:35
Plaats: LYON




par michael » 11/05/07, 13:13

goedemorgen
bedankt voor je advies
Ik denk niet dat de situatie zo ernstig is omdat de vloerverwarming erg goed werkt
Met betrekking tot de pomp die na een paar dagen was doorgebrand, had ik twee zorgen: de eerste is natuurlijk dat deze na 2 dagen was doorgebrand (reparatie uitgevoerd door te doen alsof een reeks defecten van deze pomp die reguleert warm en koud en wiens naam ik me niet meer herinner), tweede zorg is dat deze pomp op de machine zelf had moeten worden bevestigd (locatie voorzien voor dit doel) maar dat deze met twee was geïnstalleerd kleine haringen tegen de gipsplaat en de vochtigheid die uit de pijpen kwam, zorgde ervoor dat de haringen van de natte gipsplaat scheurden - plotseling grote gaten maar geen reparatie door mijn installateur!
Ik voeg eraan toe dat mijn buitenste kapstokken horizontaal zijn begraven in 80 cm bovengrond over ongeveer 250m2.
Ik moet nog een factuur betalen (ongeveer 700 euro) en mijn installateur dreigt mij het belastingverminderingspapier niet te sturen en mijn garantiecontract niet te starten zonder het bedrag te ontvangen! mijn zorg, ik houd het alleen vast door het feit dat het geld mist! als het geld eenmaal is geïncasseerd, kan ik het niet echt meer ontvangen!
bedankt voor je advies
Michael
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten