Ecologische zwendel, komt zeer binnenkort?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Ecologische zwendel, komt zeer binnenkort?




par Christophe » 12/04/07, 13:23

Als ik verwijs naar ecologische zwendel, bedoel ik niet de verkiezingsbeloften, noch het advies van degenen die ze niet eens opvolgen ...

Nee, ik denk meer aan een werkwijze die veralgemeend kan worden en waarvan ik de gelegenheid heb gehad om getuige te zijn van een voorbeeld.

Een paar dagen geleden was ik bij mijn moeder toen ze bezoek had. Ik hoor hem overleggen met een persoon die op onderzoek uit is. Uit de volgende kamer begrijp ik vaag dat het erom gaat een diagnose te stellen van de verwarmingsmiddelen van de particulieren, die advies nodig zouden kunnen hebben over hernieuwbare energiebronnen. Het past bij de tijd en ik dacht toen dat het waarschijnlijk een openbaar lichaam was dat aan de basis lag van deze aanpak.


Volgend: http://www.naturavox.fr/article.php3?id_article=570

2 voorbeelden:



0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 12/04/07, 14:25

Het is een zekerheid! Pas op voor misbruik...

Dit soort praktijken (klantenwerving) wordt steeds meer toegepast door verwarmings- en airconditioningbedrijven, gestimuleerd door staatssteun.
De prijs van de apparaten die ze aanbevelen, zijn over het algemeen goede manieren om energie te besparen. Omdat er energiebesparing is, prijzen ze het effect op de impact op de portemonnee.
Wanneer we echter beter kijken, realiseren we ons dat de aankoopprijs in feite pas na 10 jaar rendabel is. Dus een vraag waar een vertegenwoordiger mij nooit een antwoord op heeft kunnen geven is de volgende: hebben deze systemen onderhoud nodig?! Want 10 jaar gebruik van een systeem, zeker voor een warmtepomp, begint te vervelen...
Hanteren deze bedrijven hoge prijzen zodat zij de eerste begunstigden zijn van staatskredieten?! Alleen een studie van de prijspraktijken van deze bedrijven kan deze vraag beantwoorden.

Zoals ik echter in andere onderwerpen aan de orde heb gesteld, blijkt dat de ecologische praktijken die "elke goede burger" moet toepassen, ook een voordeel zouden zijn voor bepaalde bedrijven om in eerste instantie hun personeelsbestand te verminderen.
Op de lange termijn kan dit andere gevolgen hebben voor het beheer van bedrijven en hun commerciële marges... maar ook voor de vrijheden van elke burger, bijvoorbeeld door het invoeren van extra belastingen of wetten die bepaalde praktijken verbieden. Dit alles natuurlijk voor een winst waarvan sommigen zullen profiteren!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 12/04/07, 14:27

Precies Thierry, vandaar mijn reactie op bovenstaande site:

Zeer goed overzichtsartikel, we hebben het doorgegeven aan onze forums

Ecologische zwendel was al wijdverbreid in de autowereld (allerlei soorten magnetiseerders...), maar gebeurt nu voor grotere apparatuur (bijvoorbeeld zonnepanelen en Chinese windturbines van slechte kwaliteit...). Een schande !

Zien: Wonderbaarlijke pipo-spaarders?

In dezelfde geest staan ​​de verkopers van luchtwarmtepompen die hun apparatuur boven Lyon aanbieden op de rand van fraude...aangezien de prestaties van lucht-luchtwarmtepompen tot ver onder de 5°C dalen... .beter is een goede oude convector in sommige gevallen:(


ThierrySan schreef:Hanteren deze bedrijven hoge prijzen zodat zij de eerste begunstigden zijn van staatskredieten?! Alleen een studie van de prijspraktijken van deze bedrijven kan deze vraag beantwoorden.


Het antwoord is natuurlijk ja... hulp en subsidies = meer marges voor 80% van de verkopers... en dit is een van de problemen met subsidies... we hebben het er al uitgebreid over gehad op de forums...
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 13/04/07, 18:42

Ik maak van de gelegenheid gebruik om deze passage onder de aandacht te brengen:
Ik benader positieve energiehuizen en passiefhuizen, en vervolgens de bouw van woonwijken van het type "duurzame ontwikkeling", die in de omgeving aan de gang zijn. Vanaf dit moment lijkt mijn gesprekspartner me een beetje te laten vallen. Ik vraag hem voor welke structuur hij werkt, en ik heb het einde van het verhaal.


Het lijkt mij dat het terugkerend is. Meestal weten ze er niets vanaf.
Verkopers hebben een zeer beperkte visie op de "ecologische oplossing" van hun dure producten die te koop worden aangeboden.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 13/04/07, 18:52

U moet weten dat verkopers ALLEEN zijn opgeleid in de producten die ze verkopen. Als er wetten zijn die een product beheersen, krijgen ze in feite te horen welke argumenten ze moeten gebruiken om de verkoop te vergemakkelijken. Bovendien zijn sommige punten soms erg onduidelijk...

Mijn moeder plakte er een op de argumenten die hij gebruikte om zijn producten te verkopen, op de belastingverminderingen. Hij wilde zijn toon niet veranderen door haar te vertellen hoe het werkte, terwijl zij veel meer wist dan hij over het onderwerp... Soms is het bovendien een beetje op het randje van manipulatie gezien de onzin die ze naar voren brengen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Luc en Cindy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 13/11/07, 18:36
Plaats: Puy de Dôme




par Luc en Cindy » 17/11/07, 20:43

Helemaal eens over dit onderwerp, ik heb het vorige week meegemaakt met twee verkopers (beter de klant overtuigen, het is nog meer een prooizoekende haai) die mij benaderden voor krolse push-ups.

Door hun werkboeken aan mij voor te leggen, presenteerden ze me HOUT-energie als een vervuilende en niet-hernieuwbare energie. Ze waren niet vergeten hen te herinneren aan de cirkel van co2 en beweerden dat deze energie slecht werd beheerd door bijvoorbeeld tropische bossen te nemen. een vraag voor iedereen: wie haalt hout uit tropische bossen binnen voor verwarming?

Tot slot presenteerden deze verkopers hun warmtepompen aan mij als hernieuwbare energie (ja, meneer, elektriciteit in Frankrijk komt van hernieuwbare energiebronnen) als we de 70% van de Franse kernenergie uit elkaar halen.

Het is jammer dat mensen niet meer informeren voordat ze dit soort apparaten aanschaffen dat de staat aanmoedigt, het is zeker veel beter dan de broodroosters die door de paviljoens zijn geïnstalleerd, maar heren, de verkopers presenteren dit soort apparaten niet meer als het enige wonderproduct dat niet alle bewegende delen hoeft te onderhouden verslijt, zelfs die van uw warmtepompen.Het is niet met deze apparaten dat we de planeet gaan redden.
0 x
Pas toen hij de laatste boom is neergehaald,
vervuilde de laatste rivier,
ving de laatste vis,
die man zal beseffen dat geld is niet eetbaar
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 17/11/07, 20:54

Luc en Cindy schreven:wie haalt hout uit tropische bossen binnen voor verwarming?


Euh... ik! : Oops:
Je gelooft me niet? Wel als ik afval van tropisch hout verbrand (onder andere)...van de lokale vakman...: padouk, meranti...maar ook sparren en eiken van "thuis"...is het eindelijk een mix... op de aan de andere kant is het zonde dus...

Luc en Cindy schreven:Het is niet met deze apparaten dat we de planeet gaan redden.


Absoluut, daarom heb ik het onderwerp "Shit Pump" gemaakt (sindsdien hernoemd), ik heb er zelfs een nieuwsbericht over gemaakt: https://www.econologie.com/pompes-a-chal ... -3534.html

Het is aan "ons" om mensen te vertellen over de geothermische "zwendel"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Luc en Cindy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 13/11/07, 18:36
Plaats: Puy de Dôme




par Luc en Cindy » 17/11/07, 21:01

Ja, maar je brengt je hout niet binnen, je recyclet afval van een lokale timmerman of zager.
0 x
Pas toen hij de laatste boom is neergehaald,
vervuilde de laatste rivier,
ving de laatste vis,
die man zal beseffen dat geld is niet eetbaar
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 17/11/07, 22:45

Het was duidelijk een vleugje humor...

En pkoi geen lijst maken van bedrijven met ecolo(lo)uche praktijken??
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 17/11/07, 23:02

Regenwouden zijn dat misschien niet, maar er komt al brandhout uit Oekraïne. :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten