Geothermische energiecentrales tegen EPR

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Cloud
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/03/07, 02:08

Geothermische energiecentrales tegen EPR




par Cloud » 22/03/07, 02:56

Een vriend heeft me vandaag een idee gepitcht...

We kwamen samen voor de demonstraties tegen de EPR en zijn grote ding om alles wat geothermische energie is te vervangen.

Op de voormalige terreinen van kerncentrales wordt na ontmanteling zeer diep geboord. We injecteren water dat er erg verbrand uitkomt en we laten turbines draaien...

Ik ben niet ver van overtuigd van dit systeem, maar zou graag willen weten of iemand van jullie enig idee heeft over de wetenschappelijke haalbaarheid van dit alles!!!

(Ik heb het gevoel dat ik eruit ga zien als een dwaas) : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/03/07, 09:45

Helemaal niet overtuigd van de lokale beschikbaarheid van voldoende energie: een kernreactor, dat is nog tussen de 1200 en 1350 Megawatt: daar heb je al een goede aardwarmtevoorraad voor nodig!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Cloud
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/03/07, 02:08




par Cloud » 22/03/07, 13:51

Ik heb absoluut geen besef van de energie die een plant kan vrijmaken en wat er in de grond te vinden is. Kan iemand me concrete voorbeelden geven, manieren vinden om energie te laten spreken? Of links naar soortgelijke initiatieven?
Dank u bij voorbaat !

ik ben een blauwe! :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten