Een zelf opwindende 5kW windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
garthos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/01/07, 15:48

Een zelf opwindende 5kW windturbine maken




par garthos » 25/01/07, 16:04

Ik zou graag wat advies willen over het maken van een windturbine van 4 of 5 kW.
Ik heb al op de site gezocht en dit gevonden:
http://www.pfgtechnologie.be/Energie/Eo ... /index.htm

of hij legt uit dat het mogelijk is om de verticale windturbine te groot te maken.
dus mijn idee zou zijn om deze windturbine te vergroten en tegelijkertijd het gewicht te verminderen door bijvoorbeeld aluminium of hars te gebruiken (of, als dit niet mogelijk is, om een ​​conventionele windturbine te maken) en om een ​​asynchrone generator te gebruiken.
persoonlijk heb ik liever voor de verticale windturbine gekozen, omdat het blijkbaar minder ingewikkeld is om gevallen van harde wind te beheersen.
en dus hebben mijn vragen betrekking op welke generator is gebruikt? Heeft u referenties? en vooral: hoe sluit ik alles aan op mijn installatie en verkoop ik het overschot aan EDF?
Een andere vraag die ik wilde weten en die ik niet echt begreep, is dit verhaal van 1500 tpm, de snelheid van de rotor moet constant zijn? Of kan het sneller? Is een regelaar nodig om een ​​constante spanning van 220V AC 50Hz te hebben? Waar kan ik ideeën vinden voor de vermenigvuldiger (zelfs eventueel kant-en-klaar kopen)?....

merci
0 x
Laten we realistisch zijn! eis het onmogelijke! Ernesto Che Guevara
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 25/01/07, 16:54

Terugkijkend op deze windturbine vraag ik me af of het niet mogelijk zou zijn om er één te maken met inklapbare wieken waardoor er geen beweging tegen de windrichting in wordt gemaakt (= beter rendement, betere snelheid)
Dit gebeurde met enkele watermolens die "manden" als wieken hadden. Deze waren altijd in dezelfde richting gericht.
Het kan interessant zijn voor een windturbine. Ziet iemand wat ik bedoel?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Betreft: Productie van een windturbine van 5 kW




par Christophe » 25/01/07, 18:37

garthos schreef:Ik zou graag wat advies willen over het maken van een windturbine van 4 of 5 kW.
Ik heb al op de site gezocht en dit gevonden


Goed nieuws, deze site is de site van Guidi, lid hiervan forum:

guidi-u1035/
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Betreft: Productie van een windturbine van 5 kW




par zac » 25/01/07, 18:46

garthos schreef:en vooral: hoe sluit ik alles aan op mijn installatie en verkoop ik het overschot aan EDF?


welkom

Regelmatig, vergeet amateurbouw et verkoop aan EDF.

Ze geven niets om het sap (de uitkoop is een kwestie van imago en naleving van de EU-regelgeving), wat ze willen is “normen en papier”

als je wilt produceren en verkopen, zet dan een zonnepaneel "op niveau" en produceer het vervolgens zoals je wilt : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 25/01/07, 20:24

Ja Zac en wie normen zegt, zegt: te veel factureren (ik ben goedgekeurd, dus ik reken te veel aan wat je aan subsidies verdient) en niet zuinig... Het systeem is zeer goed ingeburgerd om de gezichten van mensen voor de gek te houden... :|
0 x
garthos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/01/07, 15:48




par garthos » 26/01/07, 10:23

en is er iemand die mijn vragen wil beantwoorden? onder andere overmaat en generator?
0 x
Laten we realistisch zijn! eis het onmogelijke! Ernesto Che Guevara
garthos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/01/07, 15:48




par garthos » 26/01/07, 15:12

dus kan iemand mij helpen?
0 x
Laten we realistisch zijn! eis het onmogelijke! Ernesto Che Guevara
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand

Betreft: Productie van een windturbine van 5 kW




par overtreffen » 26/01/07, 15:19

zac schreef:
garthos schreef:

Ze geven niets om het sap (de uitkoop is een kwestie van imago en naleving van de EU-regelgeving), wat ze willen is “normen en papier”
@+


Kom op man!!! Ik zou er iets aan willen toevoegen... als hij het koopt, voorkomt het dat anderen het kunnen kopen... we zouden het bijna als een monopolie kunnen beschouwen... of hoe je alles voor jezelf kunt houden! : Mrgreen:

Eindelijk....het zal geen eeuwen meer duren!!!

Sorry voor Garthos. Daar heb ik geen informatie over. Je zult moeten wachten.

A + Serge.
0 x
Respect !!!
garthos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/01/07, 15:48




par garthos » 26/01/07, 15:43

voordat je domme dingen zegt, leer jezelf goed kennen en stop met het vervuilen van mijn post!!
Hier is een link voor de geïnteresseerden:
http://www.industrie.gouv.fr/energie/el ... ele_a5.htm

wetende dat edf de prijs van de terugkoop van overtollige geproduceerde elektriciteit terugkoopt voor € 0,084 / KW.h
het belang (denk ik tenminste) is dat je windturbine niet de hele tijd elektriciteit zal produceren, dus als er geen wind is, zul je de EDF-netwerken gebruiken (tenzij je voldoende batterij hebt, maar persoonlijk kies ik niet voor deze oplossing vanwege de impact van de batterijen, hun onderhoud, enz.) dus het idee is om meer dan wat ik zal verbruiken door te verkopen aan EDF om niets te betalen voor elektriciteit! dus hier zijn mijn uitleg

Ik specificeer ook dat EDF tot juli 2007 verplicht is om uw overtollige productie terug te kopen en dat dit overschot natuurlijk wordt doorverkocht aan de gebruiker! in feite is het je buurman die profiteert van je eigen energie.

En nu wil ik graag antwoord op mijn vragen!
merci
0 x
Laten we realistisch zijn! eis het onmogelijke! Ernesto Che Guevara
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 26/01/07, 17:39

Hallo Garthos,

Het heeft geen zin om boos te worden, het is een plaats van uitwisseling waar niemand aan een zijden draadje hangt, ter beschikking en ten dienste van een ander. Dit is gedrag dat een weerspiegeling is van de maatschappij waarin we leven en waar ik helemaal niet van houd.

Om te proberen je vragen te beantwoorden.
Dit is hoe ik deze windturbine zie en dat ik van plan ben om binnenkort met de bouw van een prototype te beginnen.

De messen gemaakt met twee vaten van 200 l in tweeën gesneden.
Herstel van een compleet achterwiel (trommel + fusee) van een sloopauto.
Las de raket verticaal op een stalen plaat en bevestig de messteun op de trommel die erboven zit.
Gebruik een auto-dynamo, spanningsregeling is al gedaan.
Laad minimaal een accu en betere accu's op en maak ze leeg dankzij een 12v DC / 230v AC omvormer.
Alternatortrommelreductie door riem.
De windturbine wordt op het dak van het huis geplaatst.
Installeer een systeem vergelijkbaar met het plan, zodat de bladen sluiten met de snelheid van de wind.
Verberg later de helft van de windturbine met behulp van een plaat die met behulp van een windvaan op een of meer lagers draait.

Zonder continu gebruik en minstens één batterij, zou dat een ander verhaal zijn om te implementeren.
Voor de rest geven de overige berichten nuttige en aanvullende antwoorden.

Goed voor allemaal,
Pat.
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 319-gasten