Ecologisch huis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...

Wat is het aandeel ecologische huizen in Europa binnen 10 jaar?

De peiling is verstreken op 14 / 01 / 07, 22: 12

Tussen 0 en 10%
10
83%
Tussen 10 en 25%
1
8%
Tussen 25 en 40%
0
geen stemmen
Tussen 40 en 55%
0
geen stemmen
Tussen 55 en 70%
1
8%
Tussen 70 en 85%
0
geen stemmen
Tussen 85 en 100%
0
geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12
sakenplet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/10/06, 11:03

Ecologisch huis




par sakenplet » 11/01/07, 22:12

Hallo,
Hier is een overzicht voor mijn TPE, het resultaat zal worden opgenomen in mijn TPE.
Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/01/07, 23:40

U bent veel te optimistisch over de cijfers die u voorstelt ... nou, alles hangt af van wat u bedoelt, niet "ecologisch" ... materialen, energie, water? Een beetje van de 3? De 3 samen? Nieuwbouw of renovatie?

Daarnaast zou je in plaats van huis "accommodatie" moeten zeggen ... niet iedereen woont in een huis ...

Als uw definitie "iets meer respectvol voor het milieu dan nu" is, zou dat naar mijn mening 10% maximaal zijn ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 12/01/07, 10:30

En als u dezelfde vraag stelt voor Frankrijk, daalt u tot maximaal 1%.

Zolang we energieafwijkingen zoals binnenisolatie, omkeerbare airconditioning en andere op tv blijven promoten (bijvoorbeeld "Vivrelec" -advertenties), zal er heel weinig aan dit onderwerp worden gedaan.

In Frankrijk moet een individu of een lokale gemeenschap die enigszins oplettend is voor klimaatproblemen, vechten om intelligent ontworpen woningen te vinden, om te slagen in het bouwen van wat ze willen.

Ik zeg "strijd" omdat het op dit gebied vaak nodig is om te vechten tegen bouwers, vakmensen en verkopers van materialen die weinig weten en op hun hoede zijn voor technieken en materialen die ze niet beheersen.

Daarnaast gaan bouwvoorschriften (DTU) soms in tegen bepaalde groene bouwtechnieken.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/01/07, 13:37

Absoluut!

Bouwen of verbouwen is al een hindernisbaan! Dus doe ecologische ...
Bouwprofessionals vormen een enorm obstakel voor de ontwikkeling van alle veranderingen in hun beroep. :x
Hen vragen om te evolueren en nieuwe vaardigheden te verwerven, is een uitdaging. :onheil:

Om ecologisch te bouwen, heb je nodig:
- Verbied beton of gebruik het alleen voor funderingen.
- Gebruik kalk, hout en isolatoren van plantaardige oorsprong, zeer weinig verspreid in Frankrijk.

De constructiemethoden die momenteel worden gebruikt, zijn dom (binnenisolatie, binnenschrijnwerk, single-flow ventilatie, veel koudebruggen ...) :schok:

Met dezelfde materialen, maar dan rationeler gebruikt, kunt u uw energiebehoeften gemakkelijk door 2 delen!
door gebruik te maken van rationele technieken en GEZONDE materialen verbeteren we onze leefomstandigheden (gezondheid en comfort) en kunnen we ons verbruik met 10 verminderen! (Europees cepheus-project).

Vergeet niet dat de huidige normen het feit zijn van EDF.
De verbeteringen mogen niet van het grootste belang zijn om de gans die de gouden eieren legt niet te doden ...

Zowel voor thuis als voor andere zaken moet de veeleisende burger zich tot andere "netwerken" wenden en niet aarzelen om weerstand te bieden. Ik denk bijvoorbeeld aan individuele fytobehandeling van afvalwater, droge toiletten ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 12/01/07, 15:02

Citro schreef:(...) Ik denk bijvoorbeeld aan individuele fytobehandeling van afvalwater, droge toiletten ...


Hier is een uitstekend voorbeeld van regelgeving die in strijd is met de ecologie: de fytobehandeling van afvalwater is niet voorzien in de wet en het is noodzakelijk om een ​​afwijking aan te vragen (die niet altijd wordt geaccepteerd) om dit te stellen. type behandeling veel ecologischer in plaats van de traditionele "septic tank". En nogmaals, dan is er geen riolering. Anders de verplichting om er verbinding mee te maken.

Wat betreft droge toiletten, hoewel hun milieu-impact veel kleiner is dan die van toiletten met verzonken toiletten, vereist de Franse wet dat ze met pijn de huisvesting als onhygiënisch geclassificeerd zien ... Beeld
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 12/01/07, 18:18

Wat het riool betreft, je hoeft er geen verbinding mee te maken. U hoeft alleen te betalen alsof u verbinding maakt :|
Er is een stad, Laubenhein en niet te vergeten, die een riool heeft geïnstalleerd, maar zonder een zuiveringsinstallatie. Sinds vorig jaar vragen ze mensen om te betalen onder het voorwendsel dat ze verbinding kunnen maken. :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/01/07, 18:39

Citro schreef:- Verbied beton of gebruik het alleen voor funderingen.


Uh Joker ... en cellenbeton?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/01/07, 05:04

Targol schreef:[..] Zolang we energieafwijkingen zoals isolatie van binnenuit, omkeerbare airconditioning en andere op tv blijven promoten (bijvoorbeeld "Vivrelec" -advertenties), zal er heel weinig aan dit onderwerp worden gedaan. [...]
:schok:
Wat is het probleem met binnenisolatie? Precies, ik zoek informatie over wat er op dit niveau mogelijk is ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/01/07, 09:43

Houthakker schreef:
Targol schreef:[..] Zolang we energieafwijkingen zoals isolatie van binnenuit, omkeerbare airconditioning en andere op tv blijven promoten (bijvoorbeeld "Vivrelec" -advertenties), zal er heel weinig aan dit onderwerp worden gedaan. [...]
:schok:
Wat is het probleem met binnenisolatie?


Koudebruggen zijn moeilijk te vermijden. Neem het voorbeeld van een betonplaat die in contact komt met uw buitenmuren. Je kunt je muur en je plafond isoleren, maar het zal ook nodig zijn om je vloer te isoleren, omdat je plaat de koude uit de buitenmuren pompt, wat condensatieproblemen kan veroorzaken. En nogmaals, als het een vloerplaat is, moet deze onder (plafond) en boven (vloer) worden geïsoleerd om het goed te doen. Als u van buiten isoleert, hoeft u uw plaat niet meer te isoleren (boven, tenzij het gaat om onverwarmde dakruimten, in dit geval isoleert u hierboven). Een plaat op de mediaan of kruipruimte moet nog wel geïsoleerd worden maar de kou komt niet meer uit de periferie.
En dan komt het idee van thermische inertie om de hoek kijken: uw "zware" muren staan ​​in de winter in contact met warmte en herstellen deze warmte wanneer de temperatuur daalt, de buitenisolatie verhindert de terugkeer van deze warmte naar de buiten. Als u van binnenuit correct isoleert, zullen uw muren deze rol van thermische regulator, van warmteabsorbeerder die men zoekt in bijvoorbeeld massakachels, niet kunnen vervullen. Zo beperk je de mogelijkheid op stralingswarmte en werk je meer met convectiewarmte, wat naar mijn mening minder interessant is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/01/07, 18:36

OK, bedankt voor deze uitleg ...

Laten we een tweede vraag stellen: mijn moeder kocht een appartement in een gebouw uit de jaren 60 voor haar oude dag. Ze wilde het van binnenuit isoleren, maar als het niet interessant was, welke oplossing deed het in oude collectieve huisvesting?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten