Bouwen van een eigen hydraulische unit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec

Bouwen van een eigen hydraulische unit




par CYRILR » 02/01/07, 19:11

Hallo,

Ik ben hier nieuw voor forum. Ik ben al een tijdje bezig met een project voor een persoonlijke hydraulische krachtcentrale.
Ik zei tegen mezelf dat ik niet de enige zou moeten zijn die zou mediteren / werken aan een dergelijk project. Ik heb al veel informatie gevonden over het opnieuw in gebruik nemen van oude elektrische molens, maar ik heb niets gevonden over projecten van nieuwe installaties, met uitzondering van enkele successen van zeer kleine machten in ontwikkelingslanden.

Ik hoop dat dit bericht ook alle nodige informatie voor dergelijke projecten kan verzamelen en dat het ideeën aan anderen kan geven.
Sommige utopieën van vandaag zijn slechts de realiteit van morgen

Hier zijn enkele kenmerken van mijn projectproject.
Locatie: Montmorency River Valley, Sainte-Brigitte-de-Laval, Quebec.
Verloop van de grond: 50-meters
Hoogte van de 14 Riviermeters waarvan +/- 7 meters te exploiteren zijn
Perceelgrootte: 25 ha
Stroming op laag waterniveau: 40 m3 / s maar kan stijgen
300 m3 / s in minder dan 10 uur
Geschatte energiebehoefte: +/- 7 kw

De problemen:
Ik heb een budget van +/- 10 000 kan $
De waterinname bevindt zich in een omkaderd gebied van +/- 5 meters zonder toegang. Dus vergeet de simpele zwaartekracht zonder te schieten, dus $$$
IJs en sneeuw garanderen minstens 6 maanden per jaar.
Ik heb alleen de 2-arm
Het moet allemaal operationeel zijn voor mi 2007

Kleine geneugten:
Ik heb een budget van 10 000 kan $
Ik heb veel hout tot mijn beschikking.
Ik heb zelfs een 2-arm en een paar vrienden
Ik heb ook een ezelskop
Ik heb full-time beschikbaarheid om alles te doen.

Er is ook een huis om te bouwen.
Geen voornemen om elektriciteit te verkopen, maar ik wil het project in een paar jaar kunnen vergroten als onze kinderen besluiten naast pa en ma te gaan bouwen

Dus dat is het. Info, ideeën, rants, advies, opmerkingen, terugkeerervaring welkom.


A+

CYRIL
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 02/01/07, 19:39

Hallo Galenische collega ....

Waar zoek je precies naar?

Wil je 100% autonoom zijn?
Heeft u al de keuze gemaakt van de technologie die u gaat gebruiken (asynchroon of synchroon)?
Met betrekking tot de kou, is het noodzakelijk om de pijp te begraven als u in koud seizoen wilt kunnen produceren om het hele jaar te zien .... de diepte van de begraving zal afhangen van het klimaat ....
Mijn idee (advies), het zou zijn om voor mij te kiezen voor productie met asynchrone motoren met een lastregeling. De belastingsweerstanden kunnen je helpen de kamer te verwarmen waar het gen is .... Tot slot zijn er andere opties dan je middelen zagen, zullen moeten spelen!

Ik zal wat links voor je plaatsen ...

http://www.canren.gc.ca/prod_serv/index ... &PgId=1327
http://membres.lycos.fr/kromm/asynchrone.html
http://microhydropower.net/mhp_group/po ... _main.html
http://www-edu.gme.usherb.ca/~eaumaniterre/Signets.htm

De post over mij ...
https://www.econologie.com/forums/produire-s ... t1337.html

A + Serge.
0 x
Respect !!!
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 03/01/07, 03:55

Hallo Serge en bedankt voor het antwoord,

Wat ik zoek als infos is enorm, maar het raakt vooral:
- hulp bij de conceptuele aspecten met betrekking tot de terreincontructie. (Ik zal proberen om wat meer details te schrijven over de fysieke, administratieve en milieugerelateerde beperkingen van het project)
- Hulp bij technische aspecten (ik ben nogal een beginneling van elektriciteit) Ik heb goede vrienden maar soms is het niet genoeg : Cheesy: )
- ervaar feedback bij de bouw van dit soort projecten
- en alles wat in het hoofd van de lezer van dit loopvlak kan passeren en dat nuttig zal zijn voor mij of voor anderen.

Voor autonomiehet is ja. Op de lange termijn mik ik op de 100%, maar ik ben bereid compromissen te sluiten tijdens de productiefase.

Synchrone of asynchrone technologie
Ik weet het helemaal niet. Hier is het perfecte voorbeeld van een vraag die ik probeerde op te lossen, maar die ik nog niet heb opgelost vanwege een gebrek aan technische en praktische kennis. Ik wil mijn binnenlandse motorvloot niet moeten vernieuwen om zich aan te passen aan een onconventionele stroombron.
Hier schakelen we 110v / 60-cycli in. Hier is het ook gebruikelijk om met 220v te werken voor verwarming, warm water, kleding drogen en voedsel koken. In mijn geval vergeten we de 220v omdat ik genoegen zal nemen met energiealternatieven voor al deze items (focus van massa, zon en gas voor voedsel).
Daarom is het antwoord: ik weet het niet
vraag: Is deze keuze van technologie omkeerbaar en zo ja, heeft deze omkeerbaarheid praktische en financiële consequenties die verandering haalbaar maar onrealistisch maken?

Voor de kou
Daar zetten we onze voeten in een beperking en wordt het gecompliceerd. Ik heb een milieunorm te volgen. Het is niet toegestaan ​​om iets over een afstand van 50 m vanaf de rand van de rivier te construeren of aan te raken. Dus in theorie, geen betonneren, branden, graven dat de kustlijn van 50 zou kunnen beïnvloeden m. In de praktijk is er tolerantie maar niet veel. Dus je moet licht denken, van de rivier tot de penstock. Momenteel simuleer ik de optie van 2-kunststofbuizen van verschillende diameters genest en voorzien van een isolatielaag tussen de 2. Moet worden ingediend, verwijderbaar als betwisting en zo veel mogelijk discreet visueel.

Ik heb ook een bot in mijn tanden geplakt: de topografische situatie van de waterinname. De locatie van de waterinname wordt geïnd met +/- 5-meters. Geen weg om er te komen, dus geen machines. Moet een realistische oplossing voor elleboog sap, mens of dier op een snuifje koken. Aan de andere kant, geen behoefte aan een zandstraler, de plaats is een put in een rivierbocht met zeer weinig tegenstroom. Het is altijd gewonnen.
Daarom bouw ik oplossingen door te profiteren van de omstandigheden in het veld, in plaats van te proberen ermee te vechten.
Dus krabben mijn rug naar het water in een vijver door het pompen van een hydraulische cilinder of een mechanische pomp die zijn kracht ontleent aan de huidige en maken de drukleiding van de vijver naar beneden. Ik heb een maximum van 50 bruikbare meters. Het zou een aantal zaken merkbaar moeten regelen op het niveau van tariefregulering, toch?

In de komende dagen zal ik proberen een aantal foto's te maken van de plaats van implantatie om begrip te bevorderen.

Vragen:
Waarom asynchroon (ik ben slecht in elektriciteit, echt nihil : Cheesy: )
Regeling van heffingen, wat betekent fysiek? Een machine zoals transformator, een automatische klep? Van wat ik vaag kon begrijpen op je loopvlak, lijkt het een slechte kiespijn te zijn.

De opties ben ik altijd prenneur. A priori maak ik mezelf niet verboden, ik geef er de voorkeur aan de problemen op te lossen, indien nodig

Ik hou van je links, veel die ik niet had :D

A+

CYRIL

PS: sorry voor de fouten, ik corrigeer degenen die ik kan vinden, maar ik ben meer bedreven in het gebruik van een hamer :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/01/07, 07:21

Dag
Ik ken een man aan de rivier St Maurice aan de top van Shanwinigan die een soortgelijk systeem heeft, maar hij wandelt in DC
Slechte oefening, het is beter om een ​​generator voor je te vinden
In Drumonville is er iets voor boeren om een ​​aftakas te plaatsen
het levert 220 volt en 110 v 60hz het draait op 1800 rpm
Informeer jezelf op de Drumond-generator. langs de 20
Voor de turbine, wat ga je gebruiken? een stadswaterpomp
centrifugale turbine? mogelijk moet u een transmissie plaatsen om het toerental van de turbine te verhogen om het 1800-toerental naar de dynamo te leiden.
Op zoek naar de bootsmannen zijn er soms mooie alternators van 10kw
Voor de inname van ijs en de frosie op de toegangspoorten vormt het probleem met name in maart, wanneer het ijs smelt en de temperatuur van het water verandert
het is een groot project, alles hangt af van de kracht die je overweegt
het is ver van de Mont Morency Falls?
Als je ver van de waterkracht en je hebt geen toegang tot het netwerk dat u een generator nodig hebt als je deelt met optie assynchro is een eenvoudige elektromotor die u aangesloten op het netwerk en dat je omgedraaid zo snel als zijn snelheid, maar je bent niet autonoom en je riskeert emerdes te hebben met de man van hydro! Informeer jezelf via een tussenpersoon in het geval u besluit om te doen wat u wilt. omdat je de teller ondersteboven gaat draaien en dat vindt ze niet leuk, de kleine dame die naar boven komt
In uw plaats zou ik kiezen voor een alternator prijs vanaf 5 kw er 220 2 volt x 110volts, gewoon met een regelklep op de stroom van water tot een snelheid van ongeveer behouden 55hz heeft 65 of hz je t 'organiseert om een ​​constante lading meer aanpassing te hebben.

Andre
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 03/01/07, 17:23

Hallo,

Wat ik je zeg, is alleen het resultaat van een jaar onderzoek ... over het gebruik van een asynchrone generator.

Het belangrijkste verschil tussen synchroon en asynchroon .... afgezien van technologie is de prijs en betrouwbaarheid!
Omdat je beperkt bent op je budget ... is het beter om te vertrekken met econisch interessante oplossingen.
Ik zit in hetzelfde geval als jij ... erger, maar ik heb de turbine al ... en een turbine is geen geschenk!
Iedereen of bijna, zal je vertellen dat je op een geïsoleerde site, niet verbonden met het netwerk, een synchrone generator nodig hebt als alternator ... in Frankrijk zal ik zeggen dat dit bijna 100% van de gevallen is ... behalve dat ik, "strak" ... nee, ik maak een grapje! Maar in de buurt van mijn centen heb ik veel onderzoek gedaan naar alternatieve oplossingen, omdat je, net als iedereen, moet beginnen met een bedrag van € 1500 per geproduceerde Kw ... als je 10Kw wilt ... dat is 15000 € !!!!!!!! Het is zeker dat het zal werken, maar tegen welke prijs !!!
Om nog maar te zwijgen over het noodzakelijke onderhoud van synchrone generatoren .... er zijn tijden, ik vraag me af of het niet gemaakt is om de wens te besteden om te investeren in mensen in hydro-elektrische productie ....:onheil:
De technologie die ik van plan ben te gebruiken, wordt gebruikt in onderontwikkelde landen waar de budgetten erg krap zijn ... ik weet niet of je ziet waar ik naartoe wil ....
Het gebruik van de asynchrone gemotoriseerde generator is mogelijk, zelfs op een geïsoleerde locatie! dat, je zult jezelf moeten overtuigen als je jezelf niet wilt verpesten !!!!
Het principe is heel eenvoudig ... je werkt in constante stroom (van water) om het maximale vermogen te kunnen leveren dat je hebt gekozen om te produceren ... Voorbeeld 10Kw ... als je niet al deze energie gebruikt, een laadregelaar schakelt via een elektronisch circuit op weerstanden, de ongebruikte energie. het ziet eruit als afval, maar het is schone en vrije energie!
Zodat uw asynchrone motor energie kan leveren, zonder aansluiting op het netwerk, moet deze worden aangesloten op een condensatorbank, een laadregelaar (of IGC), weerstand tegen het afwerpen van de belasting (weerstanden voor de stijl van de wasmachine)! Dat is alles ... geen speciaal ziften behalve om de watervoorziening te sluiten (veiligheid en onderhoud) ....
Op economisch niveau:
- Een asynchrone motor is heel gemakkelijk te gebruiken of nieuw (goedkoper dan een synchrone motor).
- Condensatoren in industriële kasten. (te berekenen waarden indien nodig)
- de charge regulator (link humbird.zip) is de moeite waard om het te maken is zelfs in 150 $ .... Ik mis nog steeds info omdat ik het bestand van de productie niet kan vertalen ... in de uitverkoop , in de 900 $ .... :schok:
- weerstanden .... elk $ !!!

Alstublieft....

Waarom:
Afgezien van de prijs ....
Industriële asynchrone motor veel betrouwbaarder en onderhoudsvrij (behalve de lagers ... over het algemeen 100000-uren!)
Condensatoren ... geen onderhoud!
De regelaar ... normaal zeer betrouwbaar als hij goed wordt vervaardigd .... zeer snelle reactiviteit ... zeer goede regeling van de spanning ... enz! Nadeel ... de elektronica voor degenen die het niet beheersen of die geen Engels spreken (zoals ik).
Resistenties ... geen onderhoud !!! Ze moeten in een waterbad of andere worden geplaatst om afkoeling te voorkomen.

Maar dit alles is alleen mijn mening en ik denk dat veel mensen je het tegenovergestelde zullen vertellen ... jammer dat deze technologie niet meer plebisch is in termen van autonome productie .... : Cry:

Wat de implantatie van je penstock betreft ... het zal aan jou zijn ... het ziet er niet eenvoudig uit maar je moet je tijd nemen om te anticiperen problemen ... er is bijna altijd een oplossing!

Ik herinner u eraan dat voor het berekenen van uw beschikbare hydraulische kracht, de formule is:
P (hyd) = valhoogte (in m) x stroom (in m3 / s) x 9.81

Als je wat marge wilt hebben en rechts wilt hebben, bereken ik met 6.5 in plaats van 9.81 .... Ik zal je een voorbeeld geven:
- Laten we zeggen dat je:
valhoogte = 7m
rate = 600L / s of 0.6m3 / s

je hebt:

P (hyd) = 7 x 0.6 x 9.81 = 41.2 Kw (hydraulisch mechanisch vermogen)

Met mijn aproximative formule krijg je:

P = 7 x 0.6 x 6.5 = 27.3Kw Dit cijfer komt overeen met het bruikbare vermogen !!!

Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld ...

In jouw geval moet je achteruit gaan.
U wilt 7 kw kunnen gebruiken, u wilt ook de mogelijkheid hebben om deze productie te verhogen voor het geval dat "mensen" zich bij u in de buurt komen vestigen ....
Je moet precies weten hoe hoog de val is. Deze hoogte, in het geval van een afsluiter, bevindt zich bij de waterinname en het ontlaadniveau bij de turbine-uitlaat (lekkanaal).
Je zult wat berekeningen moeten doen om de diameter van je pijp of je leidingen te bepalen ... met de formule Q (flow) = S (sectie) x V (snelheid) ...
Laten we zeggen dat je 15Kw maximum moet produceren (7 of 8 voor jou, de rest voor wie je wilt) ...
Je neemt mijn formule ondersteboven om de maximale flow te berekenen die je nodig hebt .... je bent ....
Dus je wilt 15kw = 6.5 x Qmax x je valhoogte (laten we 7m nemen)
Dus Qmax = 15: (6.5 x 7) = 0.33 m3 / s En dat is alles ... eenvoudig als hallo !!!!
Shit, je moet nog steeds de diameter van je pijp berekenen .....
Hoe doen wij het?
We kennen de snelheid niet ... anderen zullen uitleggen hoe je het moet berekenen, maar je zult niet ver verwijderd zijn van 1m / s ... geloof me!
Dus om de sectie S te krijgen:
je doet S = Q: V = 0.33: 1 = 0.33 m² Jij bent mij tjs ???

Nu, je hoeft alleen maar te demeren voor de waterinname en het rijden ... zal de schop eruit moeten halen als je het niet kunt begraven, en bedekken met een goede stapel humus voor houd het warm .... een idee zoals dat ... of mest !!!! Misschien is het beter als je geen buurman wilt ... : Lol:

Ik weet niet waar ik ben ... Oh ja, mijn formule houdt rekening met de verliezen aan lading Enz.

Je hebt ook de keuze van de turbine .... dus in vergelijking met je kenmerken ... het zal geen pelton zijn ... ik zie zeker een kleine kaplan of een crossflow of francis .... als ik! !!

A + En boven alles, blijf warm !!!

Serge.
0 x
Respect !!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/01/07, 18:00

Hallo overtreft

Het interesseert me om de assynchrone generator met condensatoren te kennen of zijn ze verbonden? en wat is de opwinding van dépard?
We hebben de 75-dieselmotor, hij mist de generator!

Normaal gesproken hebben eenfasemotoren een smoorspoel met een permanente condensator op de wikkeling waar u het over hebt?
Het probleem wanneer u op zoek gaat naar een middelgrote 10kw assychronische motor, hier is het bijna uitsluitend driefase en in 550volts
om een ​​generator te maken die op de Amerikaanse gewoonte reageert, is het een 2-wikkelingen uit één fase 110vots = 220vots, het kan op huiselijk worden gebruikt zonder iets te veranderen.
de andere methode is om een ​​driefasige 220 volt assynchrone motor te nemen en een fase te gebruiken om deze met de huidige sector of een omvormer te voeden, maar ik ga er niet op vooruit Ik moet tests doen.
Omdat ik ook op zoek ben naar een krachtige generator 30kw
in een asynchrone motor gemakkelijk te vinden,
Voor een dynamo van 5 is 7 kw dat, niet te duur
in gelegenheid.
Deze week krijg ik een generator met een diesel 2-cilinders alleen voor mijn experimenten panton een testbank
Ik ga meer leren over auto meer moet doen 400km
rechtstreeks in mijn garage! (Voltage en stroomsterkte zijn correct)
in de hoop dat het niet te luidruchtig is ..

Andre
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 03/01/07, 18:31

bewerken.
Dernière édition par overtreffen de 03 / 01 / 07, 18: 45, 1 keer bewerkt.
0 x
Respect !!!
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 03/01/07, 18:39

Hallo André,

Het is eigenlijk op een driefasige motor .... afhankelijk van de spanning, het zal wel of niet, gebruik een transformator ...
Het moet gezegd worden dat ik goed spreek over productie in geïsoleerde sites, dus zonder bestaande netwerkverbinding.
Het zijn de condensatoren die dienen voor opwinding ... Voor de details ben ik niet technisch genoeg om het uit te leggen. Ik zou wat onderzoek moeten doen om het je zonder fouten uit te leggen.
[img] Iemand heeft het voor mij geprobeerd, op tri 400v-engines en de man hangt super goed en pakt niet zo te zeggen ...

Enkele foto's die over het onderwerp gaan en tests die we voor mij hebben gedaan ... Bedankt Denis!

Beeld

een andere verbindingsmogelijkheid die we nog niet hebben getest ...

Beeld

De toevoeging van condensatoren in serie maakt het mogelijk om, zelfs in het geval van een ongebalanceerde belasting, een constante spanning over de hele generatie aan te houden.

Het is ook mogelijk om enkelfasig te produceren met een driefasenmotor met een C-2C-vatting ... Ik moet de info vinden, als u geïnteresseerd bent ... het zal zeker de oplossing zijn die ik ga gebruiken om mij te vermijden overdoen al mijn elektrische schakeling ...

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Montage bij sorteren ....

Beeld

Mono-montage.

Beeld
0 x
Respect !!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/01/07, 19:26

Hallo,
Bedankt voor de informatie
Ik zal wat testen doen om de goede waarde te vinden van de minnaars die normaal een tolerantie-mini hebben om te respecteren
Het principe van het doorvoeren van de lading door de condesator in de assemblage Geen 2 niet erg leefbaar met een grote machine
probeer in plaats daarvan de belasting van de 3-fasen te balanceren.
Laat voor eenfase gebruik een fase voor de regultion met lading
Dit soort motor Ik heb 2 onder de handen een Toshiba van 10hp
220 / 440 driefase 1750rpm 60 hz en nog een GE 15 hp 3600 rpm ook 220 / 440 degene die op een diesel leeft, kan interessant zijn
bij 3550 rpm is de motor in zijn volle kracht en qua koppel!
Maar ik zal testen met een kleine eenfase, voordat ik aan deze grote vergadering begin!
Mijn kleine panton-mount heeft een 0,5-hp-engine om hem op te starten. Ik ga hem condesateurs geven om te zien wat hij kan debiteren. Ik zal mijn generator DC-lading kunnen elimineren.

Andre
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 03/01/07, 19:41

Opnieuw,

Ik heb net gelezen ... het is OK !!!
Ik zei niet veel over onzin ... : Lol: : Lol: : Lol:

Trouwens, de informatie over stand-alone productie op een geïsoleerde site is zeldzaam .... niet iedereen die $$$ wil maken!

A + Serge.

PS: Als iemand mensen kent of links naar geïsoleerde autonome producties zonder verbinding met het netwerk... aarzel niet ...
dank u
0 x
Respect !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 271 gasten