Getuigenonderzoek: verwarming op biomassa

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
terrorist
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/12/06, 02:36

Getuigenonderzoek: verwarming op biomassa




par terrorist » 31/12/06, 02:45

hello,

Ik ben voorzitter van de raad van toezicht van mijn condominium, gelegen in idf. Ik ben een dossier biomassa aan het samenstellen, met het oog op de wijziging van het stookruimtesysteem. ter ondersteuning van mijn biomassadossier, in het bijzijn van de mede-eigenaars van de woning, ben ik op zoek naar iemand die met deze oplossing opwarmt, in het bijzonder met pellets: hout, cake.
de getuige moet tijdens de stemming in februari 2007 iets vertellen over zijn beleving en beleving van biomassa.

Ik wil graag dat alles zo objectief mogelijk is. geen grote toespraken, alleen ervaring en ondersteunende figuren. natuurlijk, als de ervaring teleurstellend is, is het het niet waard : Cheesy:

Ik ben nog steeds op zoek, maar in Frankrijk heb ik de indruk dat ...... ik een van de eersten ben die dit doet, op het niveau van een condominium. dus help mij.

merci de me contacter
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 31/12/06, 12:01

Ik raad je aan om de verschillende sites op deze pagina te bekijken: https://www.econologie.com/annuaire/ener ... -0024.html

ps: je bijnaam is erg "gemiddeld"...
0 x
terrorist
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/12/06, 02:36




par terrorist » 31/12/06, 19:29

Ja bedankt. de links zijn leuk. maar het zijn bedrijven. misschien kennen zij mensen die verwarmen met biomassa


sorry voor de bijnaam, ik definieer mezelf als een terrorist omdat...

volgens bepaalde logica's van de staat, van industriëlen, bepaalde van mijn acties, zoals:

ecologisch, anti-reclame of op het gebied van vrije software worden als "immoreel", zelfs "illegaal" beschouwd: het verscheuren van een advertentie in de metro is een obstakel voor privébezit en kan worden gewijzigd. luisteren naar "gratis" muziek zonder DRM, wordt door de majors en de staat als "immoreel" beschouwd, ik was zelf aanwezig bij alle debatten op de nationale vergadering en ik was getuige van veel schokkende dingen. maar het komt natuurlijk voort uit de ecologie.

dus maakte ik er een gewoonte van mezelf een terrorist te noemen in de forums. wat in feite niet helemaal onjuist is, volgens de nieuwe wetgeving en "regels van goed gedrag van CONsomation".

in dit geval onderwerp ik me aan de regels van de forum, Ik zal mijn bijnaam onmiddellijk veranderen.
maar ik sta mezelf toe mijn advertentie te vernieuwen onder de nieuwe nick???
tot snel
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

tijd




par jean63 » 31/12/06, 19:32

terrorist: wat een idee voor een bijnaam! verander en zet je klok op de juiste tijd.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
goddard
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 31/12/06, 19:39




par goddard » 01/01/07, 02:25

het is niet mijn klok die de tijd van het bericht bepaalt, maar de klok van de server waarop de site wordt gehost. gelukkig, zo niet, zal de admin het moeilijk hebben om de berichten te verwerken. als het bericht niet op tijd voor u is, is uw computer niet op tijd.

hier is een pijp

ntpdate -u ntp.uvsq.fr

dat helpt aardig wat.

dan, als je de berichten een beetje meer in detail leest, letter voor letter, zul je zien dat je bericht nutteloos is, aangezien de mod mij hier al op had gewezen en ik mijn bijnaam al heb veranderd, terwijl ik de reden uitleg voor mijn keuze van oud.
0 x
Yvan_1963
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/01/07, 15:40
Plaats: Haute-Savoie

Oproep tot getuigen




par Yvan_1963 » 01/01/07, 16:09

Hallo,
Ik woon in de Haute-Savoie; Ik heb in november 2005 een houtpelletketel laten installeren. Als ik blij ben dat ik van brandstof ben veranderd (voorheen propaanketel), ben ik erg teleurgesteld over de service van de installateur en zijn montage van losse elementen (De Dietrich voor de carrosserie, Thermia voor de brander, Oertli voor de regeling) die mij niet lijken te voldoen aan de minimale eisen van een houtpelletketelruimte.
Ik geef graag meer details aan geïnteresseerden, want deze installateur schaadt niet alleen zijn beroep, maar ook de brandstofkeuze.
0 x
mikl
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/02/07, 18:37




par mikl » 06/02/07, 18:48

Hallo,

Kleine reactie op terrorist. Het vinden van een leverancier van verwarmingsoplossingen is nooit een probleem. Weten of de oplossing die hij je biedt duurzaam is, is iets heel anders. Iedereen heeft het dus over biomassa. Het is waar dat het interessant is om dit probleem te onderzoeken, maar dat levert ruw materiaal op. Verwarmen met het stro als men zoals ik op het platteland leeft, is al niet gemakkelijk, maar in de stad (IDF)??? Het probleem met biomassa is de dichtheid van het product. Ik ben bezig met een biomassaverdichtingsproject, maar de zorg is dat industrialisatie kosten met zich meebrengt en dat deze kosten ons boven de prijs van boomstammen plaatsen. Laat je dus niet ontmoedigen en investeer in units die biomassa kunnen gebruiken want over een paar jaar zal het verschil zeker in het voordeel zijn van biomassa, die geen last heeft van een leveringsprobleem.

Met vriendelijke groet,
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/02/07, 23:47

Welkom "terrorist"!

Weet je, Abbé Pierre was volgens jouw definitie ook een "terrorist".

(Dat gezegd hebbende, we zouden er goed aan doen om voetgangers, nudisten, waterdrinkers, fietsers, enz... te belasten voor belastingontduiking!) : Cheesy:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 07/02/07, 08:56

elephant schreef:Welkom "terrorist"!

Weet je, Abbé Pierre was volgens jouw definitie ook een "terrorist".

(Dat gezegd hebbende, we zouden er goed aan doen om voetgangers, nudisten, waterdrinkers, fietsers, enz... te belasten voor belastingontduiking!) : Cheesy:



DJAAAAAAAA

olifant, je hebt zojuist je 666e bericht gepost (666, het nummer van het beest)

en je markeert onderaan: "god zelf loopt met je mee, hij zal je niet laten struikelen."

het is meer terrorisme, het is het ontstaan..... : Cheesy: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten