Binnenlandse wind?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
paus2cv
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/12/06, 15:47
Plaats: Haut-Doubs (25), alt. 900
x 2

Binnenlandse wind?




par paus2cv » 24/12/06, 16:39

Hallo,

Ik heb een beetje moeite om mijn weg te vinden in dit onderwerp. In het kader van een geplande nieuwbouw kan ik nog steeds niet definiëren wat de beste, of op zijn minst de minst slechte, oplossing voor verwarming zou kunnen zijn.
De hoofdlijnen die momenteel voor het huis zijn gedefinieerd, zijn:
- Canadese bron
- dubbele fluxventilatie
- passieve zonne-energie met oriëntatie
- zonnepaneel
- open haard (insert), het is zo gezellig
- regenwaterrecuperatie voor maximaal gebruik
en natuurlijk goede isolatie (hoe definieer je dat) en een elektrisch netwerk ontworpen voor een laag verbruik.
Om de plaats te lokaliseren, ligt deze in de Doubs, op een hoogte van 900 m, met een thermisch bereik van -35 tot + 35 ° C. Land buiten de onderverdeling in een dorp, goed belicht in het bovenste gedeelte op de zuidhelling.


Mijn gedachten gaan momenteel uit naar een windturbine van 4.5 kW. Het idee is om een ​​zonneboiler + elektrische boiler voor warm water en verwarming (lage bodemtemperatuur) te combineren. De windturbine zou een deel van de elektriciteit leveren.
Twee vragen:
1/ Is dit idee realistisch, ga ik niet meer kW EdF verbruiken?
2/ hoe een windturbine reageert op sneeuw en lage temperaturen. Als het in de winter niet werkt, heeft het geen zin.

Als deze oplossing haalbaar is, zou het mij behoeden voor een houtketel. De open haard is er voor een comfortabele oplossing in aanwezigheid van de bewoners.

Laatste vraag: hoe zit het met de Franse regelgeving inzake binnenlandse windenergie?

Ik wil niet debatteren over windtechnologieën, maar over het dagelijkse en middellange-termijngebruik ervan in een huis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 25/12/06, 17:23

Ik overweeg ook de bouw van een windturbine normaal gesproken hebben we recht op 12 meter hoog zonder bouwvergunning ik denk dat een windturbine voor verwarming een goede oplossing is in onze regio waar het in de winter veel wind waait

Ik denk dat opslag in de vorm van warm water ongeveer net zo efficiënt is als die in de vorm van een loodzuurbatterij, terwijl het goedkoper en milieuvriendelijker is (ongeveer 100 W/u per kg).

de meeste windturbines werken ongeveer 1/5 van de tijd gedurende het jaar op hun nominale vermogen, maar aangezien ik pessimistisch ben, zou ik liever 1/10 van de tijd zeggen, wat in uw voorbeeld van 4.5 kW een bereik oplevert van 500 Wh tot 1000 Wh op een gemiddelde productie

Het valt nog te bezien hoeveel energie uw huis zal verbruiken (het hangt af van de isolatie van het oppervlak en de buitentemperatuur) en de capaciteit van uw warmwaterreserve, die afhangt van de frequentie waarmee de wind boven de 12 m/s waait (het is vaak met dit toerental waarmee het nominaal vermogen van een windturbine wordt berekend) te groot kan uw waterreserve niet in temperatuur stijgen te klein heeft u weinig reserve bij windstilte

http://users.swing.be/compagnons-eole/e ... /index.htm deze site staat vol met informatie over windturbines en kan je veel leren
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 26/12/06, 11:40

Hallo Paus2CV

Geweldig project.

Dus voor windenergie weet ik het niet echt, maar in plaats van een inzetstuk zou ik naar traagheidskachels kijken.

kijk naar: Traagheidskachels
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 26/12/06, 12:59

Ik dacht gisteravond een beetje na en zei tegen mezelf dat ik een concreet voorbeeld nodig had als uitgangspunt om te kunnen extrapoleren naar jouw project

Neem bijvoorbeeld een huis dat bestaat uit een enkele kamer van 5 bij 5 meter of 25 vierkante meter. De totale oppervlakte met de buitenkant zal daarom ongeveer 100 vierkante meter bedragen (25 m² vloer, 2 m² plafond en 25 m² omtrek). weerstand thermisch en R=2 (50 cm glaswol op alle wanden)

er is 400 W nodig om een ​​temperatuurverschil van 40° tussen binnen en buiten te handhaven (-20° buiten +20° binnen) of 200 W om 20° te behouden als het buiten 0° is
dus met een windturbine die gemiddeld 400 W levert, kun je een huis verwarmen met een dubbele oppervlakte (50 m2) als de gemiddelde buitentemperatuur 0° is

voor opslag vind ik tien dagen een goed gemiddelde, dus als het huis 400W per uur verbruikt
over 24 uur levert het (400x24) 9600 W op als ik afrond naar 10 kWh/dag, dat komt neer op ongeveer 100 kWh aan opslagcapaciteit, wetende dat een liter water op 100° ongeveer 100 WH opstookt, je daarom een ​​watertank van 1000 liter nodig hebt om je energie op te slaan
als de tank kubusvormig is en isolatie heeft en R=4 (16 cm isolatie) die in het midden van de kamer wordt geplaatst, zullen de zes wanden waaruit de tank bestaat 120 W (20 W/muur) of 480 W (80 W per muur) vrijgeven als R = 1 (4 cm isolatie) en het water is 100°
we kunnen ons ook een isolatiebel op de tank voorstellen, die we afhankelijk van de verwarmingsbehoefte min of meer kunnen optillen
Als we traditioneel willen blijven, kunnen we natuurlijk spiralen in de vloer laten lopen die wordt gevoed door de tank die zich in de kelder bevindt, maar het warmteverlies uit de tank komt de verwarming van het huis niet ten goede...

per dag met harde wind (+ 12m seconde) wordt deze tank van 1000 liter, die tien dagen verwarmingsautonomie garandeert, verwarmd tot 100° in (100/4.5) 22 uur en 12 minuten als je een windturbine van nominaal 4.5 kW hebt

Daar ga je... het enige wat je hoeft te doen is je rekenmachine tevoorschijn halen om naar je project te extrapoleren :D
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/12/06, 05:00

Dag
er is 400 W nodig om een ​​temperatuurverschil van 40° tussen binnen en buiten te handhaven (-20° buiten +20° binnen) of 200 W om 20° te behouden als het buiten 0° is
dus met een windturbine die gemiddeld 400 W levert, kun je een huis verwarmen met een dubbele oppervlakte (50 m2) als de gemiddelde buitentemperatuur 0° is


Theoretisch misschien? Maar in de praktijk moet je, zelfs bij een goed geïsoleerde woning, rekenen op 6000 watt per verdieping van een huis van 8 bij 13 meter.
Volgens de bouwnormen moet 6 watt per vierkante meter worden toegewezen aan de verwarming van woningen.
Een huis met een ingangsvermogen van 100 ampère mag niet uitsluitend elektrisch worden verwarmd; het heeft een ingangsvermogen van 200 ampère nodig om binnen de normen te blijven.

We mogen niet vergeten dat grote ramen, zelfs thermosflessen met dubbele beglazing, openslaande deuren, luchtrecirculatieventilatie en de afzuigkap van de keuken, voor deze verliezen moeten worden gecompenseerd.
Normaal gesproken is de toiletradiator in een huis 500 watt (de kleinste in de beschikbare apparatuur), alleen al vanwege deze kleine reductie.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 29/12/06, 22:45

hello andre

6w/vierkante voet, dit moet bijna 60w/m2 zijn of voor 25 m2 bijna 1500w

mijn moeder heeft haar huis in de jaren 80 laten bouwen en het is als volgt geïsoleerd: 20 cm glaswol in het dak, 7 cm glaswol in de muren en 5 cm geëxpandeerd polystyreen in de grond (zwevende plaat) zelf als het aan de De keer dat deze isolatie als efficiënt werd beschouwd, vind ik het persoonlijk niet veel waard... (de totale thermische weerstand moet maximaal schommelen tussen twee en drie) en het is waar dat voor het verwarmen van een kamer van 25 m2 1500 W niet teveel is...

mijn droomhuis heeft daar niets mee te maken...

het zal op houten palen staan ​​(vloerisolatie) de vloer zal bestaan ​​uit minimaal 50 cm stro (1 m zou ideaal zijn...) de structuur zal een halfronde vorm hebben (iglo-stijl... met een gelijk volume minder oppervlak gebied met de buitenkant) zal er voor de nacht een verwijderbare bel (gemaakt van een meter dik rietje zonder raam) worden geplaatst om de calorieën die zich gedurende de dag hebben verzameld niet te verliezen dankzij de zon of dankzij de wind (in het algemeen als er geen zon is, is er wind en omgekeerd) zal de algehele thermische weerstand minstens drie keer hoger zijn dan die van mijn moeder en ik zie niet in waarom ik niet drie keer minder zou consumeren...
als het niet werkt, betekent dit dat de berekeningen van de thermische weerstand onzin zijn en dat we ze moeten afwegen tegen andere parameters...

Ik denk dat een intelligent ontworpen huis heel energiezuinig kan zijn
het is waar dat er vaak een grote kloof bestaat tussen praktijk en theorie, maar dat weerhoudt mij er niet van om doelen te stellen en te proberen deze te bereiken, zelfs als ze onrealistisch zijn, doorzettingsvermogen loont en elke mislukking is een niet meer richting succes

in een huis denk ik dat het vermogen van de radiatoren zo is gedimensioneerd dat ze snel in temperatuur kunnen stijgen omdat ze in alles of niets werken en dat het heel goed mogelijk is dat ze allemaal tegelijk kunnen werken, uiteraard is er een hoge stroomsterkte vereist

het is waar dat het verhogen van de temperatuur van een huis stroom vereist, maar zodra de kruissnelheid is bereikt en het goed geïsoleerd is, denk ik dat het bijna niets verbruikt en dat de radiatoren misschien 30% van de tijd werken

een beetje zoals vliegtuigen die het grootste deel van hun brandstof verbruiken tijdens het stijgen in hoogte...

bij mijn vriendin is er geen verwarming in de toiletten, maar er is wel een elektrische tank voor warm water voor huishoudelijk gebruik van 200 liter die daar is geplaatst en zelfs als er geen verwarming is in de andere kamer, is het altijd zacht in deze kamer, maar de cumulus wordt alleen opgeladen tijdens de nacht tegen het daltarief, hierdoor kwam ik op het idee om een ​​warmwaterreserve direct in huis te gebruiken in plaats van in de kelder
Ik weet niet hoeveel warmte er op één dag uit een warmwatertank verloren gaat, maar blijkbaar is dit voldoende om de toiletten te verwarmen
om een ​​huis te verwarmen is het waar dat het goed zou kunnen zijn!
maar net als al het andere moet je experimenteren en dan adviseren...

het is goed dat je mijn theoretisch optimisme tempert met praktisch advies, het is waar dat ik vaak bekritiseerd wordt omdat ik iets te theoretisch ben, maar dat is sterker dan ik : Oops: de cijfers en theorieën stellen mij gerust...
Misschien moet ik eens naar een psycholoog gaan om dat recht te zetten... :D
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten