Gas- en HBV-generator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18

Gas- en HBV-generator




par GREGNENE » 23/09/06, 13:17

Toch wilde ik omwille van elektrische autonomie weten of het mogelijk was om een ​​dieselgroep met olie te laten draaien (nou ja, geen probleem) maar vooral of het mogelijk was om het op methaan te laten draaien.
Ik vermoed dat er twee toelatingssystemen zullen zijn
Als iemand een link of info heeft, bedankt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/06, 16:59

Natuurlijk is het mogelijk ... maar niet per se eenvoudig.

Industriële gasmotoren hebben dezelfde basis als hun dieselequivalent (toevoeging van een ontstekingssysteem)

Meer informatie hier

Het toevoegen van een ontsteking en de instellingen die daarbij horen bij een kleine motor is voor een individu niet eenvoudig.

Het is dus mogelijk om een ​​dubbele carburatie uit te voeren: zowel met olie ALS met gas. Het is de olie die het gas op het "juiste" moment zal ontsteken. Dit is wat te zien is op pagina 10 en 11 van het Wartsila-document hierboven in Dual Fuel-modus (1 gasinjector in het spruitstuk en 1 brandstofinjector in directe injectie).

Ik zeg "goed" omdat dit precies is wat een probleem kan opleveren: de verbranding van olie en gas (biogas?) Zijn niet identiek. De ingenieurs van Wartsilla hebben het probleem ongetwijfeld opgelost dankzij elektronica, maar voor de "klusjesmannen" zou het het beste zijn om te testen op een kleine motor om te zien hoe deze zich gedraagt ​​volgens de belasting ... (kloppen, vermogensverlies ) ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Gas en hvb generator




par Andre » 23/09/06, 18:04

Dag
GREGNENE schreef:Toch wilde ik omwille van elektrische autonomie weten of het mogelijk was om een ​​dieselgroep met olie te laten draaien (nou ja, geen probleem) maar vooral of het mogelijk was om het op methaan te laten draaien.
Ik vermoed dat er twee toelatingssystemen zullen zijn
Als iemand een link of info heeft, bedankt


Met dieselolie, olie levert geen uiterlijk problemen op, maar op lange termijn vereist het bepaalde voorzorgsmaatregelen, ze moeten na 50 km worden gedemonteerd om de segmenten te zien wanneer u koude olie misbruikt.
de olie die werd gebruikt om de donuts te koken en al dat gekookte zoete voedsel dat moest worden vermeden (je herinnert je stukjes suiker in benzine of motoren die glycool hebben doorgelaten in de verbrandingskamer die karmel maakt) segmenten)
Om een ​​diesel met olie te laten werken, mag deze pas met diesel worden gestart zodra de hete motor is overgebracht naar de olie die is verwarmd tot meer dan 70c en minder dan 80c
de olie moet vooraf een goede decantering en filtering hebben ondergaan bij 5 micron.
En vergeet niet dat bij elke koude start een diesel verstopt raakt en des te problematischer is dan de direct ingespoten diesel, en de gebruikte brandstoffen, denk niet dat de olie in brandstof een smerende rol speelt bij de motor, degene die bij de start niet brandde, kookte in de segmenten, het is niet niks dat de dieselmotor de olie het eerste uur dat hij draait zwart wordt en dat hij meer detergent moet zijn dan de explosiemotor ..

Andre
0 x
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 05/10/06, 20:36

Hoeveel stroom heeft een huis nodig? :?
Ik dacht erover om een ​​windturbine te gebruiken om de koelkast van stroom te voorzien en over te schakelen naar de generator wanneer dat nodig is : Cheesy:
Wat denk jij
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten