Thesis over groene energieën

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
GIétudiant
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/09/06, 15:35

Thesis over groene energieën

par GIétudiant » 20/09/06, 00:41

Hallo,

MBA Marketing student, ik ben bezig met een thesis over het volgende vraagstuk: "Wat zijn de echte motivaties van consumenten om voor groene energie te kiezen?".

Als onderdeel van dit proefschrift moet ik een enquête houden onder mensen die, zoals jij, "groene" systemen in hun huis hebben geïnstalleerd of dat willen doen.

Het is best moeilijk om zulke mensen te vinden, en daarom ga ik door onze forum om uw deelname te vragen.

De vragenlijst staat online op het volgende adres:

http://agora.ulaval.ca/~gefer16/essai


In de hoop dat u 5 minuten de tijd zult nemen om het online te voltooien, aanvaardt u alstublieft mijn oprechte groeten.

Ook als u mensen kent die schone energiesystemen hebben geïnstalleerd of van plan zijn dit te gaan doen, zou ik u zeer dankbaar zijn als u hen de link naar de vragenlijst zou kunnen sturen.

Jeffrey Ferlay
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 20/09/06, 08:58

Pkoi repost een onderwerp dat woord voor woord lijkt op degene die je al hebt geschreven?

Bovendien denk ik dat het doen van een MBA Marketing (puur carrièrediploma) ver verwijderd is van econologie, sorry... Hoeveel verkoop je de informatie die je verzamelt? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 20/09/06, 11:34

:onheil: Hmmm

Hoeveel van jullie heeft hij zulke berichten gestuurd naar PM, onze jonge "merchandising" student?

Ik begrijp nu beter waarom deze vragenlijst niet echt geschikt was voor mijn geval: het is massamailing! :x

Niet bekend als doelwit voor een marketing guy... : Roll:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

par denis » 20/09/06, 13:52

Ik zag net diezelfde pm, :schok: peilingen worden gedaan op beurzen : Cheesy:
biologisch wandelen, milieubeurs etc...
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

par Targol » 20/09/06, 18:17

Hij moet ze met de hand opsturen want ik heb nog niets ontvangen : Cheesy:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: Scriptie over groene energie

par Targol » 20/09/06, 18:28

De student schreef:Hallo,

Marketing MBA-student(...)


Hallo Geoffrey, ik denk helaas voor jou dat de inleiding van je bericht hier wat negatieve reacties zal opleveren.
Laat het me uitleggen: marketing, als we het samenvatten, is "hoe creëer je een verlangen dat oorspronkelijk niet bij mensen bestaat om een ​​product te kunnen verkopen dat ze niet nodig hebben?"

Uiteraard op een forum ecologisch is niet welkom: we bespreken hier hoe we ons afval, onze ecologische voetafdruk, enz. zouden kunnen verminderen...

Ofwel de precies tegenovergestelde benadering van die van marketing!!!

Dat was voor algemeenheden.
Voor de enquête zelf heb ik persoonlijk de indruk dat als ik deze beantwoord, mijn antwoorden zullen worden gebruikt om elke M...E te verkopen door te proberen mensen te laten geloven dat het ecologisch is. Dit moedigt me natuurlijk niet aan om te antwoorden...

Laten we dit duidelijk maken, ik heb absoluut niets tegen jou persoonlijk, maar klantenlokker tegen de koers die je hebt gekozen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 20/09/06, 20:57

Houthakker schreef:Hoeveel van jullie heeft hij zulke berichten gestuurd naar PM, onze jonge "merchandising" student?


Uh... ook ontvangen als hij een "BOT" gebruikte om je te spammen, het is serieus en onaanvaardbaar! Als hij het met de hand deed, is het minder...

Dus wie hier ontving dit bericht in PM?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1

par pollux » 20/09/06, 20:58

hallo geoffrey,

Ik ben het volledig eens met de argumenten die Targol in het vorige bericht heeft ontwikkeld.

Ik heb de vragenlijst echter 10 dagen geleden na uw eerste onderwerp beantwoord. Ik pas niet echt in je vragenlijst, omdat ik meer een klusser ben en geen verbruiker van groene stroom, maar ik heb toch tot het einde eerlijk geantwoord.

Vandaag ontving ik echter een e-mail van u met hetzelfde verzoek om een ​​antwoord op een enquête... dit bewijst dat naast het spammen van mensen via deze forum, neemt u niet eens de moeite om de antwoorden te lezen of zelfs maar de e-mailadressen op te sommen van degenen die hebben geantwoord. Daarom heb ik je post als spam gemarkeerd en je geblokkeerd.

na wat ik zojuist in de vorige berichten heb gelezen, concludeer ik dat ik me niet vergiste door u als spammer te melden en ik dring er bij iedereen op aan hetzelfde te doen.

Ik stel zelfs voor dat u hiervan wordt verbannen forum. dit laatste punt wordt natuurlijk overgelaten aan de keuze van onze dierbare ouebmasteur.

hartelijk (maar niet te veel),

Pollux

PS: als je echt iets voor het milieu wilt doen, van baan wilt veranderen of je kennis wilt gebruiken om een ​​bedrijf op te zetten dat groene energie verkoopt... dan kan het interessant zijn om een ​​behoefte (aan groene energie) te creëren bij mensen die van olie leven en verzoenen marketing en econologie.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 20/09/06, 21:00

Pollux schreef:en verzoenen marketing en econologie.


Het is een pleonasme : Wink:

Dit stuurde ik net naar onze loopbaanstudent:

Gewelddadige spam is verboden. Als je hiervoor een robot hebt gebruikt, wordt je hiervan verbannen forum .

Terwijl ik wacht om meer van je te weten, censureer ik je openbare berichten! Sorry maar het redden van de planeet is geen excuus om anderen niet te respecteren...

a ++
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 21/09/06, 09:19

Christophe schreef:
Pollux schreef:en verzoenen marketing en econologie.


Het is een pleonasme : Wink:[...]
Alsjeblieft :? Dat zou ik niet gezegd hebben, maar precies het tegenovergestelde.

Ik weet eigenlijk niet wat de term is die de stijlfiguur aanduidt wanneer we een woord en zijn tegendeel associëren.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten