Project geblokkeerd in geothermische energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
frecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/04/05, 22:46

Project geblokkeerd in geothermische energie




par frecolo » 13/09/06, 22:45

hello,

Ik zit al een jaar vast voor mijn aardwarmte installatie.

Ik wil een installatie maken door afvang op bronnen (1 in zuiging, 1 in persing).

Ik heb een aantal offertes laten maken voor de installatie en ik denk een bekwaam en serieus bedrijf gevonden te hebben voor de montage van de warmtepomp.

Ik stuurde een wichelroedeloper die me 2 bronnen vond van 10 meter diep

alleen, geen manier om een ​​boorder te vinden. Al degenen met wie ik verschillende keren contact heb opgenomen, zeggen tegen me: "Oké, we passeren", of "Ik stuur je een offerte" en dan... niets

de enige tarieven die ik via de telefoon kreeg, leken me exorbitant.

zou iemand mij kunnen helpen bij mijn onderzoek? dat ik niet mijn hele leven op olie blijf?

Ik zit in de Eure

Met vriendelijke groet,

Fred
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/09/06, 22:51

En pkoi wil je absoluut aardwarmte?

Niet alleen zal uw zaak u veel kosten, maar dit blijft tenslotte indirect nucleair... In het beste geval, gemiddeld over een jaar met een COP van 3, compenseert dit de opbrengst van 0,3 van kerncentrales... dus goed voor de portemonnee misschien (vergeleken met alleen convectoren) maar voor verwarming en de uitputting van hulpbronnen geen...

Heb je hout of zonne-energie overwogen?
0 x
frecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/04/05, 22:46




par frecolo » 13/09/06, 23:00

hallo christophe,

Ik heb momenteel een brandstofketel die ongeveer 25 jaar oud moet zijn en die gretig verbruikt ondanks de recente isolatie van het huis, om nog maar te zwijgen van de kwaliteit van de dampen.

Voordat ik voor aardwarmte koos, heb ik verschillende andere processen overwogen.

Ik heb het niet over zonne-energie, ik woon in Normandië
Het hout vormt voor mij een probleem qua opbergruimte, en het is noodzakelijk om regelmatig "bij te vullen". Ik weet niet zeker of het op ecologisch niveau op korte termijn echt het beste is.

dus tussen verschillende kwaden koos ik degene die het minst bestraffend lijkt voor mijn kleine planeet. En dan doet EDF ook windenergie, hydrauliek, maar dat is een ander debat... we gaan weg van mijn oorspronkelijke vraag
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/09/06, 23:03

Dag

Ik stuurde een wichelroedeloper die me 2 bronnen vond van 10 meter diep

de grote tovenaar mowak, het is geen zekerheid dat je genoeg water zult hebben. (er zijn er bijna overal maar niet altijd in hoeveelheid)
wat is de aard van de bodem Klei of zand? , idealiter heeft zand de voorkeur, voordat u aan een waterwarmtepomp denkt, moet u de installatie hebben die water aanzuigt. Als het zand is, is de methode relatief eenvoudig met een boor en verlengstukken, je graaft tot je in de vochtige modder valt, je kunt niet verder, dan met een pijp en een speciaal in de handel verkochte punt, een soort RVS gaas 1 tot 1,5 meter onder deze laag verzonken, je leegt water in de pijp als het snel stroomt, je zit in grof grind op de juiste hoogte van de ader, je verstopt het gat en we pompen met tussenpozen, in het begin, en dan continu gedurende enkele uren of zelfs een paar dagen en als de npappe niet te veel zakt, is het goed dat je aan de warmtepomp kunt denken.

Andre
Dernière édition par Andre de 13 / 09 / 06, 23: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
frecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/04/05, 22:46




par frecolo » 13/09/06, 23:09

hello andre

de dowser in kwestie is iemand die je kunt vertrouwen. Hij weet niet alleen de plaats te bepalen maar ook de stromingsrichting en het debiet. Hoe? het is een wetenschap die ik niet ken.

Vrede
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/09/06, 23:15

frecolo schreef:Het hout vormt voor mij een probleem qua opbergruimte, en het is noodzakelijk om regelmatig "bij te vullen". Ik weet niet zeker of het op ecologisch niveau op korte termijn echt het beste is.


Hoe zit het met pellets/korrels van afval/zaagsel? Is het ongeveer 40 tot 50% goedkoper dan brandstof in vergelijking met energie? Op plaatsniveau 2kg = ongeveer 1L stookolie. Dichtheid: ongeveer 750 kg/m3 (bijna stookolie dus) met andere woorden, je hebt grofweg "gewoon" en bij hetzelfde ketelrendement je olievolume nodig voor een stookseizoen...

Voor de prijs van je geo-project heb je een kachel (voor je hoofdkamer) en een pelletketel en laat je de lokale economie werken zonder het misbruik van de centralisatie van energie te onderschrijven...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/06, 00:06

Hallo,
het is een grapje over de wichelroedeloper, het helpt zeker voor de plek, maar voor de stroming op de lange termijn is het iets anders, je kunt snel 50 kubieke meter pompen en dan moet je het laten rusten, in jouw geval kost het een goede stroom minstens 25 tot 30 liter per minuut bij verwarming, bij airconditioning is er veel minder nodig. hoe dan ook, je brengt het water terug naar het halve oppervlak onder de gelei, ver genoeg van waar je het een goede 10 meter pompt (maak niet dezelfde fout als ik).
Het zuinigst is houtverwarming, mits je het gaat halen, als je het moet laten bezorgen.. het is niet erg zuinig.. het hangt ervan af wat je zoekt, ik heb zowel een warmtepomp als een langzaam brandende houtverwarming, ik ben lui en oud geworden, ik gebruik bijna altijd de warmtepomp,
Hout is af en toe bij erg koud weer, of voor feestjes, of stroomuitval.Mijn kachel is een beetje te groot voor het huis.

Andre

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/09/06, 10:21

frecolo schreef:[...] de dowser in kwestie een betrouwbaar iemand is. Hij weet niet alleen de plaats te bepalen maar ook de richting van de stroming en de stroom.[...]
:schok:
Onzin!
Dat sommige mensen gevoelig zijn voor de aanwezigheid van water is best mogelijk, maar de stroming is onzin! : Roll:

Neem voor uw boringen contact op met FONDASOL.

De prijs voor het opstellen van een piëzometer met een PVC-buis van ø 50 mm over een diepte van 10 m bedraagt ​​circa € 1500,- exclusief btw, als volgt gespecificeerd:
- € 750 alleen voor het verplaatsen van de machine
- € 100 opgezet
- 450 € voor boren
- de rest voor de toevoer van de tube, de kop etc...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/09/06, 11:18

Houthakker schreef:Neem voor uw boringen contact op met FONDASOL.

De prijs voor het opstellen van een piëzometer met een PVC-buis van ø 50 mm over een diepte van 10 m bedraagt ​​circa € 1500,- exclusief btw, als volgt gespecificeerd:
- € 750 alleen voor het verplaatsen van de machine
- € 100 opgezet
- 450 € voor boren
- de rest voor de toevoer van de tube, de kop etc...


Ik vind het echt goedkoop gezien de specificiteit van het beroep!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/09/06, 14:22

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Neem voor uw boringen contact op met FONDASOL.

De prijs voor het opstellen van een piëzometer met een PVC-buis van ø 50 mm over een diepte van 10 m bedraagt ​​circa € 1500,- exclusief btw, als volgt gespecificeerd:
- € 750 alleen voor het verplaatsen van de machine
- € 100 opgezet
- 450 € voor boren
- de rest voor de toevoer van de tube, de kop etc...


Ik vind het echt goedkoop gezien de specificiteit van het beroep!
Prijslijst 2004, voor piëzo's die ik had laten plaatsen voor een snelweg AVP studie... Het waren er 4.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten