Energieproductie uit het menselijk lichaam

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne

Energieproductie uit het menselijk lichaam




par MichelM » 18/08/06, 00:04

Bonsoir
Ik weet niet of dit document al is geslaagd?
https://www.econologie.com/stockage-et-p ... -3133.html

Interessante informatie waarbij ik zag dat (helaas) energie door middel van perslucht een lagere energie / gewichtsverhouding heeft dan bijvoorbeeld batterijen. Interessante energieproductie door het menselijk lichaam enz ...
Michel
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/08/06, 10:10

Interessant als een beetje te technisch voor mijn magere fysieke herinneringen.

Weet je of er een apparaat van dit type is dat kan worden aangepast aan een digitale camera?
Inderdaad, als dit type apparaat veel besparingen op ontwikkelingen oplevert, in termen van elektrisch verbruik, in vergelijking met een filmequivalent, is het de kat!
Resultaat: in ten minste 50% van de gevallen zijn de batterijen leeg als u een foto wilt maken :frons:

Ik ben verbaasd dat nog niemand een dynamo-apparaat (type rits) op de markt heeft gebracht dat is bevestigd met een standaarddraad onder het apparaat (om het op een standaard te zetten) en dat biedt wat te nemen 2- of 3-foto's .
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Energieproductie voor draagbare apparaten




par Christophe » 18/08/06, 10:13

MichelM schreef:Interessante informatie waarbij ik zag dat (helaas) energie door middel van perslucht een lagere energie / gewichtsverhouding heeft dan bijvoorbeeld batterijen. Interessante energieproductie door het menselijk lichaam enz ... Michel


Bedankt voor de .pdf Ik wist het niet. Ik zal het toevoegen aan de site.

Anders niets verrassends voor de lucht ... iedereen die al pneumatisch gereedschap heeft gebruikt, weet het heel goed ...

In hetzelfde genre maar in het Engels: https://www.econologie.com/stockage-de-l ... t-241.html

Ps: voor de lange link hebben we de te volgen procedure hier beschreven: https://www.econologie.com/forums/creer-et-m ... t2193.html Ik heb voor deze tijd gecorrigeerd, maar wees voorzichtig voor de rest. Dankjewel :)
Dernière édition par Christophe de 30 / 06 / 09, 11: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/08/06, 11:11

Zeer interessant dit document ... Ik zal de titel van het onderwerp herformuleren die niet goed blijft denk ik.

Metabole warmte: 80 W in rust bij meer dan 1 kW in intense activiteit

Ahh eindelijk een waarde van de output van een menselijk lichaam om te "werken" pagina 4.

Maar lage mechanische conversie-efficiëntie:
voor mechanische 200 W, meer dan 800 W voor warmte en vermoeidheid ...


Of ongeveer 20% ... Eindelijk zijn "wij" niet beter dan een goede diesel : Cheesy:

ps: ik heb dit onderwerp gepost en de .pdf op de site gezet (voor het geval de bron niet meer beschikbaar is) https://www.econologie.com/stockage-et-p ... -3133.html
Dernière édition par Christophe de 30 / 06 / 09, 11: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 18/08/06, 13:34

Bedankt Christophe voor de link en de opmaak ... En al het andere!
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
^ ___ ^
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/06/07, 18:16
Plaats: de planeet Aarde




par ^ ___ ^ » 11/06/07, 09:41

Zie ook: https://www.econologie.com/electronique- ... -4093.html

U vindt met name de informatiebronnen voor elk apparaat als u meer wilt weten.
0 x
Op weg naar vreugde ^ ___ ^ !!!
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 04/12/07, 22:58

Christophe schreef:Metabole warmte: 80 W in rust bij meer dan 1 kW in intense activiteit


Intense activiteit ???? Schatje, kun je even komen?
Het is voor het welzijn van de planeet ...

Serieus, het is nog steeds interessant!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 28/08/08, 20:05

We zien dat de winter niet hard was, er werd niet veel geëxperimenteerd !!! : Cheesy:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 28/08/08, 21:01

Targol schreef:Interessant als een beetje te technisch voor mijn magere fysieke herinneringen.

Weet je of er een apparaat van dit type is dat kan worden aangepast aan een digitale camera?
Inderdaad, als dit type apparaat veel besparingen op ontwikkelingen oplevert, in termen van elektrisch verbruik, in vergelijking met een filmequivalent, is het de kat!
Resultaat: in ten minste 50% van de gevallen zijn de batterijen leeg als u een foto wilt maken :frons:

Ik ben verbaasd dat nog niemand een dynamo-apparaat (type rits) op de markt heeft gebracht dat is bevestigd met een standaarddraad onder het apparaat (om het op een standaard te zetten) en dat biedt wat te nemen 2- of 3-foto's .


Wat je zegt is waar voor kleine apparaten, zoals ik het in mijn zak stop ...
Ze hebben een groot nadeel, hun schermen (soms erg groot) hebben niet alleen voordelen, ze verbruiken ook veel!

Met mijn Canon 350D spiegelreflexcamera kan ik dezelfde batterij + 250-foto's (familie-evenementen) gebruiken en niets verhindert een reservebatterij te hebben, toch? Ik gebruik dit apparaat 2 jaar, ik heb de batterij nog niet moeten vervangen, verlicht dat je?

Het bovenstaande wens ik je goedenavond en ik zal zien: Gezien vanuit de lucht ...


Prettige avond
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 28/08/08, 21:07

Lietseu schreef:Met mijn Canon 350D spiegelreflexcamera kan ik dezelfde batterij + 250-foto's (familie-evenementen) gebruiken en niets verhindert een reservebatterij te hebben, toch? Ik gebruik dit apparaat 2 jaar, ik heb de batterij nog niet moeten vervangen, verlicht dat je?


Met dezelfde camera als jij, heb ik meer 500-foto's gemaakt tijdens het wereldkampioenschap mountainbiken in Houffalize en de batterij was niet waardeloos!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten