"Ga vooruit" trofeeën, innovaties, creatie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Carole
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/07/06, 16:28

"Ga vooruit" trofeeën, innovaties, creatie




par Carole » 18/07/06, 16:32

Hallo iedereen,

Ik weet niet of je hebt gehoord van de "Go Forward" -trofeeën, die mensen belonen die met succes een project hebben uitgevoerd, zoals de oprichting van een innovatief, origineel bedrijf of een project, actie met een interesse in de maatschappij; Ik wilde je over deze trofeeën vertellen omdat ik er zelf aan deelneem en ik vind het een goede manier om je projecten bekend te maken, een voorbeeld te stellen, zoveel mogelijk mensen te betrekken, te motiveren, in elk gebied van het leven, ongeacht hun smaak en verlangens. Er zijn presentatiespots die Frankrijk 2 tijdens het weekend doorgeven met voorbeelden van projecten.

Hier geef ik je de naam van de site als je je wilt registreren: www.oulezdelavant.fr

Binnenkort

Carole

PS: de winnaar verdient 5000 euro, de tweede en derde overwinning respectievelijk 4000 en 3000 euro.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/07/06, 16:42

[Pessimistische modus] Wedstrijd gesponsord door verzekeraars ... geprezen ... sorry, maar ik ben niet zeker dat projecten die econologie raken "acceptabel" zijn voor dit soort algemene openbare projecten die "politiek correct" moeten blijven. .. [/ Pessimistische mode]
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 19/07/06, 00:39

Realistische modus aan, lol

Wat doen we met 5000 euro?

Carole van innovatieve projecten ontbreekt hier niet, maar blijft down to earth, hier hebben we het over energie, milieu.

5000 euro c goed voor marketing van een blikopener, maar om iets te doen op de hierboven genoemde gebieden c zelfs niet denkbaar !!!

Ter indicatie ga ik een door mijn regio georganiseerde wedstrijd organiseren die niet op tv wordt doorgegeven, maar de prijs om te winnen is veel interessanter dan 5000 arme euro's. de prijs is de lancering van de activiteit.
En in dergelijke competities bent u verplicht om bescherming voor innovatie te ondergaan, u moet daarom een ​​patent aanvragen dat hem 6000 euro kost, voor een enkel jaar bescherming.
Hoewel je 3/4 van het door de regio gefinancierde patent kunt krijgen, moet je toch 1500 euro uit je zak halen.

realistische modus uit

verdomde tv zal me altijd aan het lachen maken : Mrgreen:
Dit wordt onwerkelijkheid-tv genoemd : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 19/07/06, 16:31

Paldeolien schreef:En in dergelijke competities bent u verplicht om bescherming voor innovatie te ondergaan, u moet daarom een ​​patent aanvragen dat hem 6000 euro kost, voor een enkel jaar bescherming.
Hoewel je 3/4 van het door de regio gefinancierde patent kunt krijgen, moet je toch 1500 euro uit je zak halen.


Wat er ook gebeurt ... een patent dat u zelf schrijft, kost € 450 in Frankrijk (misschien iets meer, dit zijn de cijfers voor 2003) en € 40 per jaar aan bewaarloon.

Na goed als je door een expert wilt gaan (escro?) Om je te helpen schrijven misschien ja, het kost 6000 € maar is het zeer redelijk ...

Een Europees patent kost ongeveer € 50 (het zijn vooral dure vertaalkosten) en een wereldwijd patent in de € 000 ...
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 19/07/06, 18:28

Bah Christophe; als het je lukt om een ​​patent correct te schrijven zonder een expert, vind ik dat niet erg !!!
Maar naar mijn mening zul je dingen vergeten, de experts zijn niet noodzakelijk oplichters, en hoe dan ook, ze zijn er om de databases in te vullen, onderzoek te doen, enz.
Ze doen bijvoorbeeld eerder onderzoek om het innovatieve karakter te controleren.
Elke handeling heeft een kostprijs, zet ze end-to-end en je zult zien hoeveel een fatsoenlijke bescherming een jaar kost.
Ik heb zojuist een offerte ontvangen.

Iedereen heeft zijn werk en de koeien worden goed onderhouden
De kans is groot dat uw patent dat niet is geschreven door een beschermingsprofessional niet innovatief is.
Ik vertrouw liever een professional, vooral op het gebied dat ik heb gekozen.
Patent schrijven is gemeen.

En om je vooroordelen weg te nemen, heeft deze expert die ik heb ontmoet me niets gekost, en ik kan tot 6 of 8 consulten doen zonder een cent te betalen !!!
Dus, oplichter, uh c zegt snel qd zelfs, generaliseert niet.
Ze zijn er ook niet om je te begraven.
Onder ons, geeft u er de voorkeur aan geld uit te geven om een ​​gewetenloze staatsman te voeden, of in het werk van een beschermingsprofessional?
De vergelijking is vergezocht.
Maar in het ene geval heb je er niets voor terug en in het andere creëer je je erfgoed.
Het patent is als een investering.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 19/07/06, 18:36

Paldeolien schreef:Bah Christophe; als het je lukt om een ​​patent correct te schrijven zonder een expert, vind ik dat niet erg !!!
Maar naar mijn mening zul je dingen vergeten, de experts zijn niet noodzakelijk oplichters, en hoe dan ook, ze zijn er om de databases in te vullen, onderzoek te doen, enz.
Ze doen bijvoorbeeld eerder onderzoek om het innovatieve karakter te controleren.
Elke handeling heeft een kostprijs, zet ze end-to-end en je zult zien hoeveel een fatsoenlijke bescherming een jaar kost.
Ik heb zojuist een offerte ontvangen.


Apprement u kent deze pagina niet: hervormingsreactor op auto

Ik zeg niet dat het oplichters zijn (heb ik er een geplaatst?) Maar dat ze toch allemaal vettig worden (zoals alle "notabelen") en dat ik niet zeker weet of een expert het beter zou hebben gedaan dan wij in het geval van ons patent ... Inderdaad; we hebben geen duidelijke verwachting! Afdalingsbescherming is alleen interessant als het wordt gebruikt ... een niet-gebruikt patent is nutteloos ... behalve om een ​​lijn op een CV te maken ...

Paldeolien schreef:Het patent is als een investering.


De goede grap is THEORIE!
In de praktijk wordt 99% van de ingediende octrooien niet misbruikt, dus puur verlies voor individuen, maar het is uw keuze om deze stem te nemen. De uitvinders die zijn gedupeerd door het octrooisysteem zijn legio!

Voor kk1 die permanent op het systeem schreeuwt, vind je dan niet dat je gedrag door een patent aan te vragen een beetje paradoxaal is?

Trouwens, waar gaat uw patent over?
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 19/07/06, 21:05

hallo, rustig maar!
Als ik de weg van het patent volg, is dat omdat het verplicht is voor een wedstrijd !!!

En alleen deze competitie kan ons in staat stellen om activiteit te ontwikkelen, zonder welke ik niet de middelen zou hebben.
Het systeem op deze daar gebruik ik het, ik heb de mogelijkheid om het van achteren te nemen.
Ik heb er niets mee te maken als uw patent niet wordt gebruikt!
Doe dit soort wedstrijden en je wordt geholpen!

En het patent heeft betrekking op een motor, dus als je in staat bent om een ​​patent te schrijven op een motor met een innovatief karakter, bah ik zeg je bravo, in ieder geval heb ik deze claim niet.
Vooral met het aantal bekende stand van de techniek.
Ik ben er niet eens zeker van dat wat we doen echt een echt innovatief karakter heeft, a priori ja, maar ik heb enige twijfels.

En ik heb liever dat je me geen labels plakt, ik doe het niet voor jou !!!
Dus je onaangename gedachten blijf je behouden.
Het systeem past niet bij mij, maar alle systemen hebben fouten, moet ik mezelf ontnemen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 25/07/06, 12:00

De patentkwestie interesseert me ook.
Maar voordat ik getuig, heb ik liever bemoedigende maatregelen.

De prijzen van 2005 die ik heb zijn:
- patentstorting: € 35
-Onderzoeksrapport: 500 €
25% korting voor particulieren.

Ik ben er niet eens zeker van dat wat we doen echt een echt innovatief karakter heeft, a priori ja, maar ik heb enige twijfels.

Heb je al je eigen onderzoek gedaan? het duurt een dag of twee, het is saai, maar het is gratis en er zijn een aantal interessante dingen.
(we doen de naam van de persoon die we citeren, ik kom er nooit! :frons: )

Wat is het risico van een (licht) slecht opgesteld patent? te kopiëren is dat alles?
0 x
Wetenschap begint met nieuwsgierigheid.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 25/07/06, 12:36

econology schreef:[Pessimistische modus] Wedstrijd gesponsord door verzekeraars ... geprezen ... sorry, maar ik ben niet zeker dat projecten die econologie raken "acceptabel" zijn voor dit soort algemene openbare projecten die "politiek correct" moeten blijven. .. [/ Pessimistische mode]

Je vergiste je, het waren de tags [realistische modus] [/ realistische modus] ...

Re-edit: Padeolien dacht er vóór mij aan
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 25/07/06, 18:26

Castor schreef:Heb je al je eigen onderzoek gedaan?
Wat is het risico van een (licht) slecht opgesteld patent? te kopiëren is dat alles?


Ja, ik heb onderzoek gedaan, daarom geef ik een voorbeeld.

Anders is het risico, als dat het was !!!
U riskeert het kopieerapparaat te worden en uw uitvinding niet te kunnen produceren ...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten