Werken in de publieke of private sector?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Tronics
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/04/06, 11:30

Werken in de publieke of private sector?




par Tronics » 11/06/06, 18:54

Hallo iedereen!

Ik heb een korte vraag over de wereld van werk. Ik hoop dat ik mijn bericht op de juiste plaats plaats forum (sorry als dat niet het geval is).

Ik vraag me dus af of, in de context van hernieuwbare energie, in termen van professionele projecten, wat de voor- en nadelen zijn voor de private en publieke sector?

Bedankt allemaal alvast.

Met vriendelijke groet,

Tronica.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: Werken in de publieke of private sector?




par zac » 12/06/06, 07:50

Tronics schreef:Hallo iedereen!

Ik heb een korte vraag over de arbeidswereld. Ik vraag me af of, in de context van hernieuwbare energie, in termen van professionele projecten, wat de voor- en nadelen zijn voor de private en publieke sector?

Bedankt allemaal alvast.

Met vriendelijke groet,

Tronica.

welkom
voor het publiek gaat het niet om de wereld van werk, hooguit een beroep of een hobby. : Mrgreen: de behandeling valt elke maand.
Werken is privé. veel willekeuriger, maar als je zelfstandige bent, relatieve keuzevrijheid! : Lol: maar ben niet van plan er de komende jaren een fatsoenlijk inkomen uit te halen :onheil:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Werken in de publieke of private sector?




par denis » 12/06/06, 09:04

citaat van een bekende: "wij zeggen niet: ik werk bij de DDE maar: ik ben werkzaam bij de DDE"
Waarheidsgetrouw! (van een dde-medewerker : Cheesy: )
maar in de publieke sector zijn er serieuze, gemotiveerde mensen die veel werken, kan ik je verzekeren (een bron van conflicten met mijn vrouw), er zijn ook onderduikers, maar zoals in bepaalde grote particuliere bedrijven.
Je moet niet te veel kritiek leveren zonder het vak goed te kennen!
En dan zac, examen doen, met wat geduld word je een “verborgen ambtenaar” : Cheesy: : daar is dat
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: Werken in de publieke of private sector?




par zac » 12/06/06, 09:11

denis schreef: Je moet niet te veel kritiek leveren zonder het vak goed te kennen!
En dan zac, examen doen, met wat geduld word je een “verborgen ambtenaar” : Cheesy: : daar is dat

welkom
Ik heb 4 jaar geleden vier jaar in de telecomsector gezeten; ik heb daar tarot geleerd, werd alcoholist; maar ik ben uiteindelijk weggegaan omdat ik me te verveelde. :onheil:

Merk op dat ik vandaag bij het KMI nog steeds een beetje een ambtenaar ben, maar ik verspil minder tijd aan leuke en interessante activiteiten. :P
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Werken in de publieke of private sector?




par denis » 12/06/06, 15:23

Ik begrijp je volledig Zac, ik probeer niet eens een wedstrijd in dit systeem!!
Ik zou snel depressief worden : Cry: Ik ben al een paar jaar met ouderschapsverlof, ik heb een drukke agenda, ik kan niet alles doen: huis, gezin, tuin, auto-onderhoud, diverse uitvindingen... en mijn gezondheid is er niet. : Cry:
en er zijn er die tijd hebben om zich te vervelen! terwijl je de rest van de dag ‘in dienst’ bent :?
Ik geef er de voorkeur aan zoals jij, heb veel dingen geprobeerd, was geïnteresseerd in nieuwigheid, in plaats van in het zijn, sociaal 'normaal' wordt een vod met een verzachting van de hersenen, ik heb het geval in de verre familie
een ambtenaar die werkt, moet onafhankelijk zijn en zeer gemotiveerd zijn, om zich niet te laten ontmoedigen door het systeem!!! soort leraar
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Re: Werken in de publieke of private sector?




par Christine » 12/06/06, 22:36

Tronics schreef:Ik vraag me dus af of, in de context van hernieuwbare energie, in termen van professionele projecten, wat de voor- en nadelen zijn voor de private en publieke sector?

Tronica.


Het is zoals met alles in het leven: het is aan jou. Jij kent jezelf het beste, wie weet wat je met je leven wilt doen: het is gewoon een kwestie van kiezen.

En vergeet niet dat we gaandeweg altijd kunnen veranderen...
0 x
Tronics
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/04/06, 11:30




par Tronics » 12/06/06, 23:26

Goedenavond iedereen!

Merci pour vos réponses.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten