radiometer Crooks

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

radiometer Crooks




par SixK » 05/04/06, 22:24

misschien een nieuwe manier om te zoeken naar goedkope energie: de radiometer van de boef.

Beeld

Beeld

Ik zag dit net in een winkel in de stad, het concept is het volgende, bladen aan de ene kant in het zwart geschilderd aan de andere kant in wit, op een as met lage wrijving, allemaal blootgesteld aan het zonlicht in een vacuümsfeer (gedeeltelijk), het draait;)

SixK
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 06/04/06, 09:48

Hallo, het gebruikt de zonnewind om te draaien, het is een idee dat door onderzoekers wordt vastgehouden in het geval een meteoor te dicht bij de grond zou komen, hun idee is om het in wit te schilderen, zodat de zon het traject afwijkt.
maar de opbrengst wordt op aarde grotendeels verminderd vanwege de dikte van de atmosfeer.
Ik heb me altijd afgevraagd of het in groter zal werken, een grote bubbel met platen van een m2 ??
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 06/04/06, 10:00

het idee is interessant, wat waarschijnlijk gecompliceerd is, is het vacuüm van lucht en het gebrek aan wrijving dat moet toegeven dat er een laag vermogen is ontwikkeld. Ik moet ook heel lichte materialen gebruiken om de messen te maken. Het systeem kan ook worden gevuld met een spiegelspel.
Ik vraag me ook af of een reflectie (mentaal) niet op de kleuren moet worden gebruikt om aan beide kanten van het blad te gebruiken om de opbrengst te optimaliseren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 07/04/06, 21:13

Goedemorgen.

Ik zou benieuwd zijn om op aarde te weten welke kracht kan worden geboden door dit soort systeem. Intuïtief, ik denk dat het erg zwak moet zijn.
Ik geloof dat de "zonnescherm" is beschouwd als een middel voor voortstuwing van de ruimte.
Maar op aarde moet de "luchtstroom" van de wind in staat zijn om een ​​vermogen te leveren dat veel hoger is dan de zonnewind. Een windturbine lijkt me gemakkelijker te realiseren en winstgevender.

Ik kende dit systeem niet, bedankt dat je het liet ontdekken.
0 x
aladin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 20/10/05, 21:11




par aladin » 07/04/06, 21:43

Ik heb een zonnestraling, het is heel oud!
het is niet de zonnewind die de vinnen doet draaien
in de lamp, in de volle zon draait hij snel
uitleg bij het apparaat:
"In de radiometerballon is een gedeeltelijk vacuüm geproduceerd door
lucht die verdund is om een ​​evenwicht te bewaren tussen de weerstand van de lucht en de roterende kracht van zonne-energie.De zwarte oppervlakken van de vinnen absorberen meer licht dan de witte oppervlakken die het weerkaatsen. in de lamp op te warmen, des te sterker de druk
op de zwarte oppervlakken beginnen de vinnen te draaien
(Bronw's moleculaire theorie) "
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 07/04/06, 21:58

Heel erg bedankt voor deze uitleg.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/04/06, 11:26

1) Helaas moeten we niet hopen met dit systeem een ​​belangrijke energie terug te winnen als het zonnewind gebruikt

Er is alleen maar om het zeer belangrijke oppervlak van de zonne-zeilen van het toekomstige ruimtevaartuig te zien om ervan overtuigd te zijn ... wetende dat het wrijven nul is en dat de zonnewinden ongetwijfeld veel krachtiger zijn ...

Bovendien wist je dat NASA geïnspireerd was door de Japanse plooien (onthoud de naam) voor de opsluiting van deze zeilen?

2) Bedankt aladin voor de 2ieme-theorie die ik beter begrijp ... maar dan maken pkoi een gedeeltelijk vacuüm als het de opwarming van de molecule is die ervoor zorgt dat het ding beweegt? :?

Eindelijk is het een "wind" van de zonnemotor ...

3) Subsidiary question: kk1 weet dat dit een radiometer wordt genoemd? Het wordt verondersteld de lichtsterkte van de zon meer te meten dan de straling (maar zoals het gebonden is ...) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 08/04/06, 12:29

De zonnewind bestaat in wezen uit protonen, elektronen en heliumkernen met sporenhoeveelheden ionen van zwaardere elementen, zoals zuurstof of koolstof. Het ontsnapt voortdurend en in alle richtingen vanaf het oppervlak van de zon en baadt het hele zonnestelsel.
Het zal worden gebruikt op projecten van zonne-zeilen voor de verplaatsing in de ruimte, het is een stuwkracht op elk oppervlak, door de massale impact van de verschillende bestanddelen die uit de zon worden geworpen (trip zonder terugkeer).
Dit is mogelijk omdat het vacuüm is (geen noodzaak voor optimale CX), behoud van de beginsnelheid en constante versnelling, vanwege de nieuwe impacts.
In de radiometer is het anders, omdat 2-zeilen die antagonisten op hetzelfde moment worden blootgesteld ...
Wat meer is, het is niet het witte, reflecterende zeil dat weggaat ... maar het zwarte zeil ...
Er is geen volledig vacuüm, maar een beetje lucht. Dat staat de verwarming van moleculen toe, dicht bij de zwarte, en de Brownse beweging stoot het zwarte zeil af.
Lichtsterkte van de zon, rechtevenredig met de verwarming van de moleculen, die de rotatiesnelheid beïnvloeden.
Op de site van een jonge ingenieur, ondersteund door JP Petit:
http://www.imaginascience.com/boutique/ ... f=111#haut
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/04/06, 12:36

gegyx schreef:Op de site van een jonge ingenieur, ondersteund door JP Petit:
http://www.imaginascience.com/boutique/ ... f=111#haut


Niet iedereen heeft zoveel geluk... Ik denk dat je moet ruilen om de "zegen" van Petit te krijgen... hihihihi!
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 08/04/06, 12:50

Econology schreef:[...]

2) Bedankt aladin voor de 2ieme-theorie die ik beter begrijp ... maar dan maken pkoi een gedeeltelijk vacuüm als het de opwarming van de molecule is die ervoor zorgt dat het ding beweegt? :?:
[...]


Te veel lucht in de lamp = te veel wrijving, zou het niet toestaan ​​om een ​​rotatiesnelheid zo snel te krijgen?
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten