Meer ideeën overgebracht ..... over windenergie ....

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Meer ideeën overgebracht ..... over windenergie ....




par phil59 » 27/06/22, 16:16

Ik plaats hier, maar het kan ergens anders zijn....

Op vrijdag zei mijn vrouw tegen mij:

Weet je dat als er geen elektriciteitscentrales worden geproduceerd, windturbines niets opleveren? er zit een motor in, en het is nutteloos!

Nog een valse informatie overgebracht door een persoon die zegt dat haar man in een energiecentrale werkt...

Maar het is niet helemaal nodig, denk ik, want voor 1/4 van een seconde daagde het me uit!

Maar als je erover nadenkt, om veiligheidsredenen, om in te grijpen op de lijnen, is het beter dat de windturbines geen sap geven, dus als er geen 50Hz of 60Hz, afhankelijk van het land, geen saptoevoer, is het normaal. ..

Mijn micro-omvormers op PV doen hetzelfde, als geen sap, geen productie (geen hybride omvormer, en ik consumeer of geef gratis aan het net).

Wat de motor betreft, ik vraag me af of ze het niet over een generator had ....

Gelukkig weet ze voor de elektrische auto dat het mogelijk is, in 2015 had ze haar eerste EV, dezelfde als de mijne.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Meer ideeën overgebracht ..... over windenergie ....




par sicetaitsimple » 27/06/22, 19:09

phil59 schreef:Weet je dat als er geen elektriciteitscentrales worden geproduceerd, windturbines niets opleveren? er zit een motor in, en het is nutteloos!
Nog een valse informatie overgebracht door een persoon die zegt dat haar man in een energiecentrale werkt...


Begrijp niet echt wat je bedoelt...
Er zijn maar heel weinig productie-eenheden die kunnen opstarten op een ""dood" netwerk, zonder spanning of frequentie. De overgrote meerderheid zijn waterkrachtcentrales. Zij zijn degenen die het eerst worden ingeschakeld in geval van een black-out in het kader voor het herstellen van het netwerk en het terugbrengen van spanning naar andere nucleaire of fossiele eenheden.
Alles wat "fataal" en oncontroleerbaar is (wind, zon) wordt normaal gesproken uitgesloten van het systeem totdat een gecontroleerde situatie is hersteld.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Meer ideeën overgebracht ..... over windenergie ....




par phil59 » 27/06/22, 19:26

Dat is precies wat ik zeg, als er geen frequentie, geen productie...

Kan slecht gezegd zijn....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Meer ideeën overgebracht ..... over windenergie ....




par Exnihiloest » 28/06/22, 22:38

phil59 schreef:Ik plaats hier, maar het kan ergens anders zijn....

Op vrijdag zei mijn vrouw tegen mij:

Weet je dat als er geen elektriciteitscentrales worden geproduceerd, windturbines niets opleveren?
...


Exact. Zonder de grote centrales kan de stroom niet worden gesynchroniseerd, dus een netwerk van windturbines zou niet standhouden (zelfs als elk afzonderlijk van de andere zou kunnen worden gebruikt). Grote installaties leggen de frequentie van het netwerk op. Alle huidige producerende apparatuur op het netwerk moet exact dezelfde frequentie hebben, en in fase is dit helemaal niet eenvoudig te realiseren.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13714
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Meer ideeën overgebracht ..... over windenergie ....




par izentrop » 29/06/22, 09:51

phil59 schreef: windturbines doen niets? er zit een motor in, en het is nutteloos!
Hoorde dit gerucht al van mij, de afdeling waar de meeste windturbines staan.

In deze korte video weerspiegelt de toespraak van kinderen wat ze horen van volwassenen... https://www.lumni.fr/video/l-impact-des-eoliennes

'S Nachts, rond mijn huis, is het het hele jaar door Kerstmis met overal deze zwaailichten.
toebehoren
windenergie Somme.jpg
eolien Somme.jpg (66.89 KiB) 2628 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten