Eucalyptus voor biobrandstoffen of bio-energie?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
LMSV
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/06/04, 11:08

Eucalyptus voor biobrandstoffen of bio-energie?




par LMSV » 04/06/04, 11:16

Hallo,

Ik woon in het noorden van Portugal, een regio waar veel eucalyptusbomen staan. Deze boom heeft de eigenschap om zeer snel te groeien en op zichzelf terug te groeien. Het is de enige boom die zelfs na brand groeit. Ik ben op zoek naar informatie voor het gebruik ervan door biomassa. Ik heb al een paar sites bijgevoegd, maar daarmee kan ik nog geen conclusies trekken over een mogelijke investering om elektriciteit voor mijn huis te produceren en ook olie te gebruiken voor dieselmotoren. Bedankt als je meer kennis hebt over dit onderwerp.

http://www.intecon.com.au/pdf/Eucalypt% ... 0fuels.PDF

LMSV
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 04/06/04, 12:33

: Huh:
Hallo,
Ik heb het document gelezen waarnaar u de link geeft, het lijkt mij dat het alleen op grote schaal winstgevend kan zijn! er zijn ook beperkingen aan het exploiteren van bomenvelden, het moet zijn kosten tot een minimum beperken.
;)
Er zijn ook oplossingen op basis van zonnebloem om een ​​biobrandstof te maken ...
A+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
LMSV
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/06/04, 11:08




par LMSV » 04/06/04, 16:16

Het voordeel van eucalyptus ten opzichte van zonnebloemen is dat het op zichzelf groeit, zonder vet, zonder ploegen, en dat de verzamelde plantmassa enorm is. Nu moet je de kwaliteiten van het product zien. In een van de links lijkt het erop dat de eucalyptus een goede brandstof geeft op dezelfde manier als de sinaasappelboom, behalve dat hij niet met dezelfde snelheid groeit. Het is waar dat het Australische onderzoek een grootschalig onderzoek is, maar ik denk dat dit ook moet kunnen gelden voor kleinere bedrijven. Het is waar dat er in Frankrijk vrijwel geen eucalyptus is en dat het moeilijk is om dit vermogen om te "koloniseren" weer te geven.

Tot binnenkort
LMSV
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 306-gasten