PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par phil59 » 25/04/22, 20:01

Goed of slecht idee?

Ik heb hier wat over gelezen forum, en er wordt ergens gezegd, dat zelfs met herstel, het 100-1000 keer minder krachtig kan zijn dan een echte generator ....

Mijn idee is om een ​​kleine windturbine te maken met een recuperatieventilator op een warmtepomp, en zoveel mogelijk recuperatie te gebruiken.

Ik heb daar in het begin geen post mee.

Ik las ook dat een ventilator niets te maken heeft met een echte windturbinepropeller.

Maar ... het idee zou zijn om een ​​kleine windturbine te maken, ook al produceert die maar zo'n twintig Watt bij de juiste wind, niet mini.

Wat denk je?

Ik heb een HS-pac, ik herstel alle kaarten, omdat ze door dezelfde zijn vervangen.

Ik las ook dat "slechts één plaats waar de lucht passeert beter is", dus ik zal het frame rond de ventilator houden, zelfs als dat betekent "de ventilatie blokkeren"...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par izentrop » 26/04/22, 02:06

Minder windstoten >>>> verbogen bladen.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par phil59 » 26/04/22, 12:21

izentrop schreef:Minder windstoten >>>> verbogen bladen.



Tot zover?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par izentrop » 26/04/22, 15:50

phil59 schreef:
izentrop schreef:Minder windstoten >>>> verbogen bladen.
Tot zover?
Een propeller voor het maken van wind is niet hetzelfde ontworpen als een propeller die is ontworpen om de wind te laten draaien.
Beeld https://heliciel.com/helice/calcul-heli ... trices.htm

Ik heb de indruk dat uw gestempelde metalen propeller bij de minste wind gaat buigen in plaats van draaien. :(
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par phil59 » 26/04/22, 16:47

Helaas, het is de propeller die me de meeste problemen zal bezorgen .... nou, ik denk, de rest, ik denk dat ik het aankan.

In feite zou dat de eerste schakel zijn, om een ​​iets grotere te maken die een auto-alternator zou aandrijven.

Ja, ik weet het, het is niet de beste manier, vooral als ik het niet terug wil spoelen....

Ik denk bij mezelf, als de kleine windturbine 20W kan leveren, ik denk dat hij de 2A van de auto-alternator kan leveren, en op dat moment zou een kleine motor bestuurd door een relais de grotere propeller aandrijven, van zo lang als de kleine propeller produceert bijvoorbeeld meer dan 2 minuten ...

Ik wacht op een kleine windmeter om wat metingen te doen... mijn land van 2000m2 is ongeveer 2m hoger dan de grond van het huis.
In totaal is de grond bijna 3000m2..

Dus het zal zijn om te zien of 20-100W vaak winstgevender is dan 1000W niet vaak...

Bij 100W zou het cool zijn, hieronder niet geweldig.

Geen paniek, het is een project op afstand.

Ik zeg tegen mezelf dat ik misschien kan doen, door een stappenmotor en een arduino in wifi te herstellen, om de snelheid van de wind van minuut tot minuut te volgen, over een paar maanden... en het te kalibreren met een windmeter...
Ik ben niet op zoek naar iets superspecifieks, zolang het binnen een tolerantie van 10% blijft, zou het een goed idee moeten geven.

Ik heb nog niet gekeken of er al een setup was om de windsnelheid te registreren... goedkoop!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par Christophe » 26/04/22, 16:53

izentrop schreef:
phil59 schreef:
izentrop schreef:Minder windstoten >>>> verbogen bladen.
Tot zover?
Een propeller voor het maken van wind is niet hetzelfde ontworpen als een propeller die is ontworpen om de wind te laten draaien.
Beeld https://heliciel.com/helice/calcul-heli ... trices.htm

Ik heb de indruk dat uw gestempelde metalen propeller bij de minste wind gaat buigen in plaats van draaien. :(


Ah ah ah, ik heb sinds 2017 een Héliciel-licentie :)

Wie wil simulaties? : Lol:

Om de vraag van het onderwerp te beantwoorden: slecht idee...
0 x
elman46
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 16/02/22, 11:26
x 55

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par elman46 » 26/04/22, 17:30

Hallo Wil je er eigenlijk mee recyclen en energie mee opwekken?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par phil59 » 27/04/22, 14:16

Plannen om een ​​propeller te maken ok, maar het lijkt me een beetje ingewikkeld om alle bladen en correct en identiek te maken....

De rest zou, zoals ik al zei, eenvoudiger moeten zijn.

Misschien een oplossing om de bladen op ali of anderen te kopen...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par Christophe » 27/04/22, 14:34

phil59 schreef:Dus het zal zijn om te zien of 20-100W vaak winstgevender is dan 1000W niet vaak...

Bij 100W zou het cool zijn, hieronder niet geweldig.


Het is heel eenvoudig, in het beste geval is het omkeerbaar...

Hoeveel verbruikt de motor en welke windsnelheid levert hij op?

Benieuwd naar de productie?

Het is in theorie hetzelfde als het verbruik bij dezelfde windsnelheid...en in werkelijkheid minder omdat een propeller geen ventilator is die niet geoptimaliseerd is om energie op te vangen...zodat je een goede 50% kunt verwijderen...

Ik heb een warmtepomp thuis...de snelheid is in één oogopslag 25 tot 30 km/u...Ik ben te lui om te meten! : Lol:
0 x
elman46
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 16/02/22, 11:26
x 55

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par elman46 » 27/04/22, 17:23

phil59 schreef:Plannen om een ​​propeller te maken ok, maar het lijkt me een beetje ingewikkeld om alle bladen en correct en identiek te maken....

De rest zou, zoals ik al zei, eenvoudiger moeten zijn.

Misschien een oplossing om de bladen op ali of anderen te kopen...


Probeer in de stimulator-vibratormodus, dat is de nieuwe technologie die de wind gebruikt, met alleen voordelen en weinig nadelen en het neemt minder ruimte in beslag.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten