Hydro-elektrische engineering

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
molen geus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/05/20, 16:05
x 1

Hydro-elektrische engineering




par molen geus » 12/05/20, 19:15

Hallo,

Ik heb net een oude molen in Béarn gekocht en ik zou graag een faciliteit willen bouwen om elektriciteit op te wekken voor mijn gebruik en om het overschot te verkopen. Ik heb een waterval van 2.4 m en een stroom van 700l / s. Kent iemand een firma die mij kan helpen. Gewenst vakgebied:
. benaderingen van EDF
. voorlopige en gedetailleerde studie van de installatie,
. keuze van uitrusting,
. onderwerp meesterschap
Bedankt voor uw hulp.
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: hydro-elektrische engineering




par Taam » 12/05/20, 19:44

Hallo, als het voor mij was, zou ik dichter bij zoiets komen https://fdmf.fr/moulins-de-france/
of zoek naar fabrikanten zoals https://www.turbiwatt.com/fr/menu-pictos/qui-sommes-nous.html

Je zou contacten moeten hebben.
1 x
molen geus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/05/20, 16:05
x 1

Re: hydro-elektrische engineering




par molen geus » 12/05/20, 19:49

Bedankt voor de informatie .
Ik heb al contact opgenomen met Turbiwatt, maar geen reactie (waarschijnlijk in herstel na Covid).
Ik neem contact op met de Moulins de France.
Bonne soirée
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Hydro-elektrische engineering




par Christophe » 19/05/20, 14:05

Het eerste dat u moet doen, is het hydraulische energiepotentieel controleren ...

De formule is vrij eenvoudig: qgh * -opbrengst

met g = debiet in kg / s en totaal rendement van 50% (hydraulisch + elektrisch)

Ofwel: 700 * 9,81 * 2.4 * 50% = 8.2 kW

Als uw debiet van 700 l / s een gemiddelde over het jaar is, heeft u een goed potentieel: 8.2 * 8 = 740 MWh / jaar ... 72 keer meer dan uw eigen verbruik waarschijnlijk ...

Als het de maximale stroom is, moet u een nauwkeurigere meting uitvoeren. Hoe heb je de 700 L / s geschat?

In bespaarde euro's levert het 72 * 000 = € 0.15 / jaar op voor het verwijderen van facturen, voeg eventueel onderhoud toe.

Ik weet niet hoeveel EdF de hydraulische kWh in 2020 koopt, maar het is zeker minder dan 0.15 euro.

Veel succes want het is niet eenvoudig om een ​​molen weer in gebruik te nemen. Heeft 5 tot 10 jaar technische en vooral administratieve aanpak ... : Cry:

Zet ons wat foto's ...
0 x
molen geus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/05/20, 16:05
x 1

Re: Hydro-elektrische engineering




par molen geus » 19/05/20, 15:57

Hallo,

Bedankt voor deze bemoedigende informatie ... de 700 l / s is de maximaal toegestane snelheid van wateronttrekking (beperkt door een steen die het niveau geeft). In de praktijk kan de rivier het hele jaar door deze stroom leveren zonder al te veel te worden beïnvloed. In de zomer, tijdens de droge periode (zomer), zal het echter soms nodig zijn om de stroom met de helft te verminderen om meer water aan de rivier te laten. Het is daarom van plan om 2 Kaplan-turbines (Lion from Turbiwatt) van elk 6 kW te installeren.

Hier zijn enkele foto's, waaronder een met de rivier onderaan ... de molen dateert van minstens 1588 omdat we een geschrift hebben dat dateert uit deze tijd, de eigenaar Johan de Féchou (adviseur van koning Hendrik III van Navarra, toekomstige koning Hendrik IV) het geven van "affermage" aan de molenaar ...

Ik weet dat het me tijd zal kosten om alles op zijn plaats te zetten, ik moet het afbuigkanaal opnieuw doen, het deel bij de molen opnieuw doen om de turbines te ontvangen, de turbines installeren enz ... en veel administratie om te doen, zelfs als Ik heb al toestemming van de waterpolitie die mijn recht op water in de titel erkende. Ik houd je op de hoogte van mijn voortgang in dit project.

Bonne journee,
toebehoren
20190618_165851.jpg
laagste rivier in de zomer met droogte
shelters3.jpg
abris3.jpg (75.68 KB) 4876 keer bekeken
IMG-20190131-WA0004.jpg
dam met waterniveau in het algemeen
IMG-20190131-WA0004.jpg (463.6 KIO) Toegang tot 4876-tijden
1 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten