Waterkrachtproject waterval (fontein)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Genelec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/10/19, 09:19

Waterkrachtproject waterval (fontein)




par Genelec » 23/10/19, 09:33

Hallo,

Ik ben op zoek naar ideeën voor bestaande producten of doe-het-zelf om turbines te installeren. Ik heb onderzoek gedaan, maar de bestaande producten vereisen vrij hoge stroomsnelheden (ik ken de stroomsnelheid voor dit najaar nog niet, daar zal ik naar informeren). De doe-het-zelvers die ik vond zijn gemaakt van niet erg solide materialen (plastic en karton ... het zal niet lang buiten blijven!)
Kun je me over dit soort installaties adviseren, zelfs als ik vermoed dat het elektrische potentieel van deze val vrij laag is, al was het maar om een ​​paar Watt te produceren.
De 3 valt op een rij met een hoogte van 110cm, 110cm en 130cm (zie foto bijgevoegd)

Welke hardware zou volgens u kunnen worden geïnstalleerd?

Met dank aan de kenners : Idee:

site.jpg waterval
de waterval
site waterfall.jpg (148.59 Kio) 5279 keer bekeken
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: waterval hydro-elektrisch project




par izentrop » 23/10/19, 10:07

Gebrek aan de stroom in m ^ 3 / seconde, maar op het eerste gezicht voldoende om een ​​led van een paar watt aan te zetten;)
0 x
Genelec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/10/19, 09:19

Re: waterval hydro-elektrisch project




par Genelec » 23/10/19, 13:21

Bedankt voor je antwoord, voor de stroom, weet je of het mogelijk is om het te berekenen met de kenmerken van de pomp? Zo nee, hoe kan ik dat dan doen?

Kenmerken van het typeplaatje van de pompmotor:
400V - 50Hz
1435tr / min
4 kW
cos (phi) = 0.8
8.8A

Druk in de buis = 0.8bar

Drukbalk - bassin haut.jpg
pompdruk


kenmerken Motorbak haut.jpg
pompmotor specificaties
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: waterval hydro-elektrisch project




par izentrop » 23/10/19, 13:57

génélec schreef:Druk in de buis = 0.8bar
Welke diameter, welke hoogte om te winden?
Enkele berekeningsgrondslagen http://enrj.renouvelables.free.fr/energ ... lique.html

Om nog maar te zwijgen van het feit dat kleine systemen erg inefficiënt zijn.
0 x
Genelec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/10/19, 09:19

Re: waterval hydro-elektrisch project




par Genelec » 24/10/19, 08:22

Izentrop, de leidingen bij de pompuitlaat hebben een diameter van 90mm. De lengte vóór afwijzing is zonder zekerheid van 10 tot 20m.

Bedankt voor je link, ik had het al geraadpleegd tijdens mijn onderzoek, maar het lukte me niet om de stroom te berekenen.

Voor een keer zal het niet erg efficiënt zijn, ik twijfel er niet aan, het aansteken van een paar lampen in het zwembad zou al goed zijn, maar de visuele bijdrage van dit project is ook belangrijk!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: waterval hydro-elektrisch project




par Christophe » 24/10/19, 09:10

Dit project is gebaseerd op een kunstmatige bron: we zullen een deel van de energie terugwinnen die de pomp verbruikt ... op zijn best in 55-60% ...

Dus voor het dimensioneren: misschien moeten we het nut van dit project beantwoorden? Educatief, esthetisch (geïntegreerde LED?), Ecologisch of financieel?

Als het niet educatief is, zal het in ieder geval interessanter zijn om de pomp van tijd tot tijd gewoon af te sluiten in plaats van te hopen dat een deel van de pompenergie wordt teruggewonnen ... : Idee:

Tenzij de kolfrekening niet wordt betaald door dezelfde "persoon" (fysiek of moreel) : Mrgreen:
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: waterval hydro-elektrisch project




par izentrop » 24/10/19, 09:19

génélec schreef: het aansturen van een paar lampen in het zwembad zou al goed zijn
Welk belang heb je nu al over de elektriciteit die de motor aandrijft?
De lengte van de buis kan je de drukval geven, maar dat is niet wat je interesseert.

Om het valvermogen te berekenen, hebt u al de hoogte en om het debiet te verkrijgen, het eenvoudigste zou zijn om, onder het vallen, een tank te plaatsen waarvan u de capaciteit kent en de tijd te berekenen om het te vullen.
Door vallagers gaat de stroom verloren, als je er echt het beste van wilt maken, heb je in het beste geval een penstock nodig die de volledige hoogte heeft.
Dernière édition par izentrop de 24 / 10 / 19, 09: 22, 1 keer bewerkt.
1 x
Genelec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/10/19, 09:19

Re: Hydro-elektrische projectwaterval (fontein)




par Genelec » 24/10/19, 09:20

Christophe, naast de beoogde besparingen, heeft dit project ook een visuele en educatieve impact op voorbijgangers, waardoor ze een ecologisch aspect krijgen en investeren in een duurzame ontwikkelingsaanpak.
Nu de pomp is ingeschakeld voor decoratieve doeleinden, kunt u er net zo goed gebruik van maken om zoveel mogelijk energie terug te winnen!
0 x
Genelec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/10/19, 09:19

Re: Hydro-elektrische projectwaterval (fontein)




par Genelec » 24/10/19, 09:28

Izentrop,

De interesse is juist om minder elektriciteit te verbruiken voor de lampen van het bassin, dankzij de val

Oké voor de tank, helaas denk ik niet dat ik een container heb zolang de parachute (we zouden een koeienbak nodig hebben!)

De valfasen verliezen kracht, als je het echt maximaal wilt gebruiken, heb je een afsluiter nodig die helemaal omhoog gaat


Eigenlijk maar dat ik er niets aan kan doen, heb ik het niet ontworpen, ik zou het beste willen maken van de opeenvolgende 3-vallen (zelfs als ze klein zijn), bijvoorbeeld door turbines aan elke kant te plaatsen of een wiel dat op alle in de lengte heb ik er geen gevonden, maar het zou me wel interesseren om zulke ideeën te hebben!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Hydro-elektrische projectwaterval (fontein)




par izentrop » 24/10/19, 10:59

génélec schreef:De interesse is juist om minder elektriciteit te verbruiken voor de lampen van het bassin, dankzij de val
College natuurkunde lessen moeten worden hervat : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 279-gasten