Een put gebruiken om een ​​kamer af te koelen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
BenBernanke
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/06/18, 21:48

Een put gebruiken om een ​​kamer af te koelen




par BenBernanke » 29/06/18, 21:55

Hallo,
Allereerst bedankt voor je site die ik regelmatig lees zonder registratie, maar daar kan ik geen antwoord vinden op mijn vragen.
Wij zijn de eigenaar van een huis waarin we een houten verlenging hebben gebouwd met zinkbeplating, houtwolisolatie van 18cm in de muren en 35 in het plafond, en in deze uitbreiding hebben we een put met een valluik. toegang in de betonnen plaat evenals een 125-trog die in de plaat loopt om daar een pijp te leiden om de tuin en dergelijke water te geven.
Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om dit goed (ongeveer 4metres diep) te gebruiken om de extensie in de winter te koelen (ongeveer 40m2)?
Dank u bij voorbaat
Thomas
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een put gebruiken om een ​​kamer te koelen




par izentrop » 30/06/18, 07:00

hallo en welkom,
Vernieuwen in de winter? of gebruik de watertemperatuur om te bevriezen, als het niet wordt verwarmd?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten