[Beginner] Schaalbaar / modulair zelfverbruik

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Nick
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/10/17, 02:49
Plaats: Noumea

[Beginner] Schaalbaar / modulair zelfverbruik




par Nick » 12/10/17, 04:46

Bonjour à tous,

Ik wil graag in mijn eigen tempo aan elektrisch eigen verbruik kunnen beginnen vanwege een beperkt budget en vooral begrijpen wat ik doe :)
Ik wil dus beginnen met een kleine windinstallatie die ik later kan verbeteren (grotere turbine, zonnepaneel(len), accu's etc.).
Ik volg mijn "eigen verbruik" (of beter gezegd mijn niet-verbruik) via een Smappee-module die ik al heb.

De eerste stap die ik in gedachten heb, is een installatie die rechtstreeks op een stopcontact kan worden aangesloten, zodat ik mijn elektriciteitskasten niet hoef aan te raken:
Beeld

Zoals u kunt zien, heb ik een hoofdkast in huis (voeding voor de koelkast, vaatwasser, wasmachine, oven, airconditioning, tv, enz.), en een tweede in de garage (voeding voor de zwembadmotor, zwembad , buitenverlichting , koelkast, etc.)

1) Ben ik goed?
2) Hoe zit het met de afstand tussen de windturbine (uiteinde van het veld of op het dak ~15m) en de omvormer?

De tweede stap zou zijn om simpelweg een zonnepaneel toe te voegen:
Beeld

Bij voorbaat dank voor uw feedback en advies.
Nicolas
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: [Beginner] Schaalbare / modulaire installatie voor eigen verbruik




par Gaston » 12/10/17, 10:46

Hallo,

Het eerste principeschema is goed, al zou ik persoonlijk liever beginnen met het zonnepaneel dan met de windturbine die veel moeilijker te integreren is.
Voor de afstand is 15m geen probleem, mits u een stuk kabel gebruikt dat is aangepast aan de stroomsterkte.

Voor het tweede diagram weet ik niet zeker of we de windturbine en de zonnepanelen op dezelfde omvormer kunnen aansluiten, in ieder geval niet op dezelfde ingang (er kunnen specifieke omvormers zijn met twee ingangen?).


Bovendien moet u zich ervan bewust zijn dat elke energie-injectie verboden blijft (in Frankrijk) door Enedis (ex-EFRO) als de installatie niet wordt geverifieerd door de passage van een Consuel : Twisted:
1 x
Nick
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/10/17, 02:49
Plaats: Noumea

Re: [Beginner] Schaalbare / modulaire installatie voor eigen verbruik




par Nick » 12/10/17, 12:31

Bedankt Gaston,

Ik ging aanvankelijk voor windenergie om te proberen mijn "wachten" te dekken, ook 's nachts, die de hele tijd een beetje winderig was. Maar de uiteindelijke beslissing zal zeker de prijs versus opbrengst zijn, denk ik voor de eerste stap.

Wat de omvormer betreft, dacht ik dat dit type dan: zou beide kunnen nemen, maar niet noodzakelijkerwijs tegelijkertijd lezen.
Een oplossing die ik zou kunnen vinden zou zijn om "een batterijstap" te passeren maar die ik zou willen vermijden, of een regelaar (?)...

het is noodzakelijk om te beseffen dat elke injectie van energie verboden blijft

Ook al blijft het in mijn netwerk vrijwel zeker om in het begin altijd meer te verbruiken dan mijn productie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: [Beginner] Schaalbare / modulaire installatie voor eigen verbruik




par Gaston » 12/10/17, 14:43

Nick schreef:Een oplossing die ik zou kunnen vinden zou zijn om "een batterijstap" te passeren maar die ik zou willen vermijden, of een regelaar (?)...
Het is beter om de batterij te vermijden, behalve wanneer deze essentieel is (bijvoorbeeld op een afgelegen locatie), omdat de kosten en de slijtage snel het budget domineren.

Om te kiezen zou ik liever twee omvormers plaatsen, een voor de windturbine en een voor de zonne-energie, maar eigenlijk biedt de site een diagram met een aansluiting van de windturbine parallel aan het zonnepaneel via een controller (in staat om de mogelijke overmeesteren turbine op een belasting).


Nick schreef:
het is noodzakelijk om te beseffen dat elke injectie van energie verboden blijft als de installatie niet is geverifieerd

Ook al blijft het in mijn netwerk vrijwel zeker om in het begin altijd meer te verbruiken dan mijn productie?
Voor een eerste benadering, ja.

Er moet een overeenkomst voor eigen verbruik worden ingevuld en er moet een consuel of een conformiteitsverklaring met DIN VDE 0126-1-1/A1 versie VFR 2014 worden verstrekt.
Zie hier et .
1 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten