EPP terminal project, doos hernieuwbare energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
ustao74
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/01/17, 09:04
x 1

EPP terminal project, doos hernieuwbare energie




par ustao74 » 30/01/17, 09:22

Hallo, hallo

Ik ben een student van Terminale die met 3-kameraden een PPE wil creëren [Eindejaarswerkzaamheden tellen voor de BAC] 3 combineert hernieuwbare energiebronnen de wind, de hydraulica en de zonne-energie.

Ze zouden worden verzameld in een soort doos die met de auto of iets anders kan worden vervoerd (een paar kilo en ongeveer de grootte van 1 m maximaal)
Deze box zou op een zeilboot worden geplaatst en u kunt verschillende elektronische apparaten opladen, zoals een mp3, een telefoon, een radio en een bedlampje, een kleine draagbare dvd-speler of andere stroomvoorziening.

(De situatie is een man en een vrouw (ja we doen in gelijkheid haha) vertrek naar de wereldtournee en daarom niet enorm benadeeld door de snelheid, het gewicht en de grootte van hun zeilboot)

Dus we willen een afneembare en dus op te slaan hydraulische turbine aanpassen, die aan de romp van de boot of aan de kiel wordt gehangen, waarom niet?
Het zonnestelsel bevindt zich al op de doos (ongeveer 1 m²) en de windturbine geleid door een zuiger (Bluetooth) wordt ook op de doos geplaatst (de windturbine zal daarom de 1 M niet overschrijden of intrekbaar zijn)

Dus ik wil graag uw mening over verschillende dingen:

- De diameter van de turbine en het type? Kaplan, Francis ...
- Waar te positioneren en de prestaties maximaal te verbeteren?
- Kan de 5 v een batterij worden opgeladen waardoor energie later kan worden gebruikt?
- Waar een turbine van deze grootte vinden of hoe deze te maken of een model te maken, evenals een 3 D-simulatie?
- wetende dat een raceboot van het type Vendée Globe draait in 55 km / u, zijn we meer in 30 / 35 km / u in deze situatie.
- Waar kunt u een windturbine van 1 vinden, zie 1.5 M van bovenaf en de opbrengsten ervan?

Alvast bedankt!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: PPE terminal project, Box voor hernieuwbare energie




par Christophe » 30/01/17, 14:37

Er zijn educatieve speelgoedkits die in deze richting gaan (maar verre van 1m² aan zonne-PV en het vermogen dat je wilt), sommige hebben zelfs microbrandstofcellen die een paar watt kunnen leveren.

Dit geeft je ideeën en je zou het kunnen gebruiken als inspiratie om het "groter te maken".

Als het een turbine is die door een boot wordt 'gesleept', is het noch Kaplan noch Françis (inclusief potentiële energieturbines en niet kinetisch) maar een propeller van het voortstuwingstype van een boot (deze bestaat al: we dompelen ze in de achterkant van de zeilboot indien nodig, net als kleine windmolens voor zeilboten).

Anders begrijp ik het idee van de zuiger niet die via Bluetooth wordt bestuurd? :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten