Dynamo-vraag

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Dynamo-vraag




par Bricolo07 » 29/12/16, 20:43

Hallo,

Ik ben hier omdat het 2 jaar is geweest dat ik op een windturbine werk, die met de tijd niet ophoudt te evolueren (diameter rotorblad, gondel, hoogte, generator ...) om het kort te maken, ik wil mijn veranderen motor (in generatormodus) door een auto-alternator, de weerstands- en snelheidszijde is geen probleem, omdat ik tests heb uitgevoerd met een oude alternator, dus ik weet niet of deze goed werkt, vandaar deze vragen:

- Afhankelijk van de rotatiesnelheid neemt het weerstandskoppel toe of af?

- Om een ​​koppel bij de start te voorkomen, heb ik een zeer kleine motor (VCR) op de alternator aangesloten, deze produceert 12 v op 150tr-min van de windturbine, op deze terminals heb ik een relais geplaatst 12v die de excitatie regelt, wat betekent dat tenzij 150tr-min windturbine (800tr-min alternator), er geen weerstand is. Is dit een goed idee?

- Kunnen we de dynamo loskoppelen van de batterij terwijl deze in werking is? Omdat ik, gezien het vorige punt, dit moet doen

- Op een nieuwe alternator (Volkswagen bosh) bevindt zich een DF-pin op de forums iedereen zegt dat het de opwinding is als ik hem aansluit op de +, er is geen opwinding, terwijl wanneer ik de stekker uit het stopcontact haal, er opwinding is, dat is het belangrijkste punt om vooruit te komen.

Ik weet dat het veel is geweest, maar ik heb een helpende hand nodig
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten