Terugspoelende dynamo voor windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Terugspoelende dynamo voor windturbine




par Bricolo07 » 09/08/16, 21:15

Hallo,
Voor degenen die mij niet kennen, kom ik hier elk jaar tijdens de vakantie om mijn windproject te bevorderen.
Ik heb momenteel een windturbine (1.9m in diameter), zelfgemaakte mes en generator axiale stroom, foto op mijn vorige bericht. Ik ben hier om het generatorgedeelte te verbeteren en ik ben op zoek naar advies of getuigenissen van mensen die een auto-alternator hebben teruggespoeld.
momenteel is mijn probleem dat met de axiale stroom een ​​hoog startkoppel heeft dat voorkomt dat de bladen starten en dat de geproduceerde spanning niet wordt geregeld. Ik denk dat met een alternator wiens excitatie door een relais 5v op micromotor gaat, een oplossing kan zijn om een ​​vacuümverbruik te voorkomen en een uitgangsregeling te hebben.
Bij voorbaat dank voor uw feedback
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Re: Rewinding Dynamo voor windturbine




par Bricolo07 » 08/10/16, 21:21

hallo allemaal, ik heb mijn alternator teruggespoeld, maar overschakelen van 8 bochten in 1 mm naar 20 bochten in 0.85mm is niet genoeg. Ik had een ander idee, het is mogelijk om in een enkele fase te winden, omdat ik vind dat wanneer de drie fasen in offset worden geplaatst we ruimte verliezen, ik denk dat ik meer koper kan plaatsen als elke inkeping op dezelfde manier wordt gevuld . Ik weet dat de kracht zal dalen en slechts één fase meer zal verwarmen, maar ik ben op zoek om 13.4v zo snel mogelijk te produceren.
Ik weet niet of het onzin is, maar ik kan er geen informatie over vinden op internet.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Rewinding Dynamo voor windturbine




par izentrop » 09/10/16, 00:20

Hallo,
Bricolo07 schreef:momenteel is mijn probleem dat met de axiale stroom een ​​hoog startkoppel heeft dat voorkomt dat de bladen lanceren
Ik heb de foto's niet gezien, maar met een axiale stroomgenerator zoals deze: http://www.heliciel.com/Library/generat ... 0axial.pdf .
Als de spoelen lucht zijn, zonder ijzerhoudende kern, bieden ze geen weerstand als ze niet zijn belast. Dus als het leeg is, moet het vrij draaien.
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Rewinding Dynamo voor windturbine




par chatelot16 » 09/10/16, 11:40

door het aantal beurten te verhogen, kunt u dezelfde spanning doen bij een lagere snelheid, maar vergeet niet dat vermogen = koppel x snelheid

werken bij lagere snelheid verandert het maximale koppel niet: daarom wordt het nuttige vermogen verdeeld in de verhouding snelheidsreductie

en erger nog, de excitatiekracht blijft constant ... daarom wordt de excitatiekracht onder een bepaalde snelheid groter dan de geproduceerde kracht

een middelgrote alternator zoals 30A 12V maakt 360W ... het is niet enorm, en door de snelheid te verminderen wordt het armoedig

een auto-alternator is niet geoptimaliseerd voor prestaties bij lage snelheid ... het is geoptimaliseerd om een ​​bepaald snelheidsbereik te benutten, maar het is bij hoge snelheid het beste: de regulator vermindert de opwinding voor maak gewoon de juiste spanning, het is verre van verzadiging en heeft minder slechte prestaties ... wanneer de motor stationair loopt, neemt de opwinding toe tot verzadiging en warmte ... maar op een auto heeft het geen belangrijk omdat de motor meer dan voldoende beschikbaar vermogen heeft

met een windturbine moet je nooit de regulator van de alternator gebruiken, want hoe langzamer de windturbine, hoe meer het de excitatie verhoogt totdat het blokkeert: het is beter om een ​​vaste excitatiestroom te hebben dan een regulator die het tegenovergestelde doet wat er nodig is

door de excitatiestroom aan te passen, kunt u de snelheid kiezen wanneer deze een loodzuuraccu oplaadt ... wanneer u de excitatie verlaagt, laat deze de windturbine sneller draaien ... wanneer u deze verhoogt, wordt deze langzamer: zodat we experimenteel kunnen ontdekken hoe snel het de meeste kracht produceert
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Rewinding Dynamo voor windturbine




par izentrop » 09/10/16, 19:56

De auto-alternator heeft geen interesse om de redenen die u aanhaalt en ook vanwege het vermogen dat wordt verbruikt door de excitatie die de efficiëntie vermindert.
Wat het beste werkt, is de permanente meerpolige axiale stroom, het bewijs http://www.sepen.fr/index.php?option=co ... &Itemid=27
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Re: Rewinding Dynamo voor windturbine




par Bricolo07 » 29/12/16, 20:26

Hallo,
en bedankt voor deze laatste twee berichten die ik niet had gezien.
Ik ben altijd op zoek naar de best mogelijke generator voor mijn windturbine die ook is geëvolueerd.
Ik ben het met u eens, de axiale stroom is de beste, maar de regulering is niet gedaan en ik heb niet gepland het te kopen.
Als ik de regelaar van de dynamo verwijder, op hoeveel v en A activeer ik mijn rotor?
Voor mij is het startkoppel geen probleem, omdat ik een zeer kleine 12v-motor (magnetoscoop) zet die 12v produceert bij 150 rpm van de windturbine, op deze terminals sluit ik een relais 12v aan die regelt de excitatie van de alternator, wat betekent dat tenzij 150 rpm, er geen weerstand is.
goed idee
Ik deed mijn tests op een oude alternator, ik slaagde erin om een ​​recentere te herstellen die ik met een lagere weerstand vind, maar er zijn nieuwe pinnen (DF) en ik weet niet wat ik ermee moet doen. Ik zal ook een nieuw onderwerp maken voor alle vragen in mijn hoofd
dank u
0 x
balandar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/10/12, 23:26
x 1

Re: Rewinding Dynamo voor windturbine




par balandar » 27/11/17, 00:36

hallo
er zijn windturbines die allemaal op de markt zijn gemaakt niet te duur en hebben een serieuzere prestatie dan een knutselaar in een dynamo waarvan de stator in de loop van de tijd toch niet houdbaar is
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Re: Rewinding Dynamo voor windturbine




par Bricolo07 » 09/10/21, 09:45

Hallo,
een voorbeeld van een succesvol model?
merci
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten