Desinformatie: duurzame energie zijn faillissement EDF?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Desinformatie: duurzame energie zijn faillissement EDF?




par Christophe » 24/05/16, 12:24

Mijn god... lees eens een stukje van wat ik zojuist per e-mail heb ontvangen!

Wat EDF failliet heeft gemaakt is vooral de keuze voor alle kernenergie met monsterlijke extra kosten voor de nieuwe EPR's en ontmanteling!!

En wat heeft democratie er dan mee te maken?

Dat durven zeggen is omgekeerde psychologie!!

EDF legt al jaren kernenergie op, kernenergie die niet wordt geaccepteerd door een groot deel van de bevolking en die de favoriet is van een minderheid (1 kernreactor is 150 tot 250 miljoen euro winst per jaar) en dat durven ze te zeggen is de ontwikkeling van hernieuwbare energieën antidemocratisch? Het is precies het tegenovergestelde!

Zullen we ze een beetje gemeenschappelijk antwoord geven?
En kapitaal tegelijk!

NIEUWSBRIEF: 24 mei 2016

Aan de leden van de FED

Dag

Gisteren werd in de krant Capital.fr een artikel gepubliceerd op basis van documenten die ik hen stuurde, omdat het mij leek dat het voor mij niet langer mogelijk was om te zwijgen over een aantal realiteiten die de EDF-groep momenteel onverbiddelijk naar het faillissement drijven. vooral vanwege het huidige zogenaamde programma voor hernieuwbare energie

Dit scenario, dat een paar jaar geleden ondenkbaar was, is nu aan de gang en wordt waarschijnlijk zelfs geaccepteerd door een bepaald aantal nationale gekozen functionarissen.

Van mijn kant is dit geen steun voor welke politieke partij dan ook, noch een standpunt voor of tegen kernenergie, maar een eenvoudige analyse van de feiten en de huidige realiteit.

Geen enkele industriële samenleving kan zich voorstellen te overleven en zich te ontwikkelen als de financiële evenwichten niet worden gerespecteerd.

Het feit dat managers en medewerkers van EDF denken dat ze veilig zijn omdat ze door de staat worden beschermd, is een grote vergissing.

De industriële achteruitgang van Frankrijk is geplaveid met aankondigingen van reddingsoperaties, die eindigden met de sluiting van hele delen van de grote industriële sectoren die zichzelf onneembaar achtten.
De meeste vlaggenschepen van onze industrieën zijn nu verdwenen: textiel, staal, chemicaliën, enz. Energie en elektriciteit volgen dezelfde helling.

Dit artikel zal waarschijnlijk reacties oproepen.
Bedankt, als u vindt dat we niet moeten opgeven en zwijgen, plaats dan uw opmerkingen onder dit artikel.
http://www.capital.fr/a-la-une/tribune/ ... te-1128890
Er zijn nog maar heel weinig mediakanalen die het aandurven teksten te publiceren die niet worden goedgekeurd door het huidige, uniforme denken.

Laten we vechten om de democratie te redden.

JL Butré
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Christophe » 24/05/16, 12:32

Hier is mijn eerste reactie per e-mail:

Christophe schreef per post:Hallo meneer Butré,

Interessante mening... laat me je de mijne geven!

Ik denk dat wat het faillissement van EDF heeft veroorzaakt (en zal veroorzaken) eerder de keuze is voor een volledig kernenergiesysteem: de verschrikkelijke extra kosten van de EPR kosten veel meer dan die van de RE!! Ik heb het niet eens over nucleaire ontmanteling: kent u de kosten van het Chooz A-experiment?

Ik classificeer uw artikel als pure desinformatie: energie-hernieuwbare / desinformatie-the-hernieuwbare-energie-zijn-de-faillissement-of-EDF-t14745.html

Reken op ons om deze desinformatie te analyseren en door te geven :)

Ben jij een EDF-ingenieur? Ik denk het wel...uw artikel is daarom niet onpartijdig en Kapitaal is medeplichtig aan uw desinformatie!

De toekomst is ENR, heb je dit recente nieuws gehoord: https://www.econologie.com/portugal-alim ... ouvelable/ ?

De toekomst is wellicht kernfusie, maar zeker kernsplijting!

Ik kijk naar de toekomst, niet naar het verleden! Jij ook?

C.Martz, ENSAIS-ingenieur


Aanvullende informatie over democratie:

Christophe schreef per post:Re Hallo,

Een woord over democratie dat u ook als argument gebruikt...

EDF legt al jaren kernenergie op, kernenergie die niet wordt geaccepteerd door een groot deel van de bevolking (let op, ik ben niet primair anti-nucleair!) en die de favoriet is van een minderheid (1 kernreactor is 150 tot 250 miljoen euro winst per jaar) en durft u te beweren dat de ontwikkeling van hernieuwbare energieën antidemocratisch is? Antidemocratisch voor wie? EDF-aandeelhouders?

Democratie is de decentralisatie van de energieproductie, iets dat RE mogelijk maakt, democratie is het delen van rijkdom (en niet alleen het delen van verliezen, aangezien nucleaire ontmanteling noodzakelijkerwijs door de staat zal worden gesubsidieerd), democratie is daarom het tegenovergestelde van het Franse nucleaire beleid !

Met vriendelijke groet

C.Martz

ps: Ik geef u uiteraard toestemming om deze 2 e-mails door te geven aan uw leden...het is zelfs aanbevolen...voor de democratie waar u zoveel van houdt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par sen-no-sen » 24/05/16, 17:11

Christophe schreef:Mijn god... lees eens een stukje van wat ik zojuist per e-mail heb ontvangen!

Wat EDF failliet heeft gemaakt is vooral de keuze voor alle kernenergie met monsterlijke extra kosten voor de nieuwe EPR's en ontmanteling!!

En wat heeft democratie er dan mee te maken?

Dat durven zeggen is omgekeerde psychologie!!

EDF legt al jaren kernenergie op, kernenergie die niet wordt geaccepteerd door een groot deel van de bevolking en die de favoriet is van een minderheid (1 kernreactor is 150 tot 250 miljoen euro winst per jaar) en dat durven ze te zeggen is de ontwikkeling van hernieuwbare energieën antidemocratisch? Het is precies het tegenovergestelde!

Zullen we ze een beetje gemeenschappelijk antwoord geven?
En kapitaal tegelijk!


Voor wie rijdt hij, en wat doet deze meneer? :)
Als de toekomst van de productie niet hernieuwbaar is, dan geef ik mijn tong aan de kat...: Roll:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Christophe » 24/05/16, 17:16

Ik kreeg een reactie van hem...antwoordde hem en vroeg of ik zijn en de mijne reactie kon posten, dus ik wacht op zijn reactie...

Lees het hoofdartikel, het is "grappig": alleen al de inleiding die impliceert (als je de titel leest) dat de financiële problemen van Areva te wijten zijn aan hernieuwbare energie, is... "ronduit grappig"...
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par moinsdewatt » 24/05/16, 21:22

Deze man, Jean Louis Butré, is een oude windturbine.

[Met een wetenschappelijke achtergrond is Jean Louis Butré voorzitter van de Federatie Duurzaam Milieu en de milieubeschermingsverenigingen Vent du Bocage en Vent de la Vienne. Hij is de auteur van “Het bedrog, waarom windenergie een gevaar is voor Frankrijk” (Les éditions du Toucan, oktober 2008)

http://energie.lexpansion.com/auteurs/J ... c8ccc.html

lees dit uit 2009 waar deze persoon al genoemd wordt:

Het ‘intellectuele terrorisme’ van anti-windturbines


http://www.lexpress.fr/actualite/societ ... 63308.html

Christophe, je hebt een sterk hoofd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Christophe » 24/05/16, 21:31

Aha, we zijn niet de enigen! Bedankt voor het kijken... Uitstekende titel van de express! Intellectueel terrorisme! Dat klopt!

moinsdewatt schreef:Christophe, je hebt een sterk hoofd.


Goed goed goed!! Ik hou daarvan... : Cheesy:

Ik wacht met ongeduld op zijn toestemming om onze laatste twee uitwisselingen te publiceren...anders zal ik toch publiceren : Mrgreen: : Mrgreen:

ps: zijn artikelen over uitbreiding zijn onzin...denk ik...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Ahmed » 24/05/16, 22:38

Toch is windenergie wind...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par chatelot16 » 24/05/16, 22:42

Ahmed schreef:Toch is windenergie wind...

wie wind zaait, oogst storm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Christophe » 24/05/16, 22:57

En zolang we het over goedkope quotes hebben: ‘Wie Becquerel meeneemt, belandt in de prullenbak’
Sorry dat het laat is :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par chatelot16 » 24/05/16, 23:29

terwijl we in het rare citaat duvant zitten, zijn het niet alleen de windturbines, het zijn ook de dieselmotoren duvant http://www.lavoixdunord.fr/region/demol ... 7b0n235433
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 270 gasten