Hulp bij de realisatie van een hydrau / elektrische dynamo

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
koffioona
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/03/16, 09:28

Hulp bij de realisatie van een hydrau / elektrische dynamo




par koffioona » 26/03/16, 11:16

Hallo,

Ik ben nieuw en ik kwam jouw tegen forum na enig onderzoek, en ik dacht dat uw mening en uw bijdragen ons enorm zouden helpen.

Met mijn partner willen we een kleine 12V hydro-elektrische turbine (dynamo voor auto's) maken die ongeveer 1A of meer levert, indien mogelijk. De turbine zou een of meer lampen aandrijven.

De beperkingen zijn als volgt:

- Nul budget (of bijna, we doen alleen herstel)
-In een ecologische zorg en schoonheid van de plaats moet het alternator / turbinesysteem verwijderbaar zijn (om te worden verwijderd als het er bijvoorbeeld niet is)
- De doorgang van water moet worden geforceerd met behulp van een daarop berekend reservoir (geen natuurlijke dam).

De voordelen:

- We zijn twee en goed gemotiveerd
- Wij zijn studenten aan het einde van de opleiding Industrieel Onderhoud

We zouden graag willen weten hoe we zouden kunnen nemen als vooral met de waterdam, wat voor type turbine gemaakt is en met welke materialen...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par Ahmed » 26/03/16, 11:45

U geeft geen details over de waterloop die uw apparaat zou moeten ontvangen... bof!
Om de maat te evalueren, kunt u dit gebruiken pandrecht.
Het nulbudget is een handicap, vooral als de tools en de knowhow ook ontbreken... (grapje,... een beetje).

Het eenvoudigste systeem in relatie tot zijn effectiviteit is dat van het emmerwiel, mits er een minimaal niveauverschil is; dit wiel draait langzaam en vereist daarom geen geavanceerde technologie (bijvoorbeeld geen noodzaak voor zorgvuldig balanceren) en kan worden gemaakt van schrootdelen (zoals in tweeën gesneden cilindrische blikken).

PS: de titel komt niet echt overeen met het onderwerp van de vraag...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
koffioona
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/03/16, 09:28

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par koffioona » 26/03/16, 12:31

Precies daar loop ik vast. Ik wil een tank hebben die is uitgerust met een klep die op een bepaalde hoogte wordt gelaten zodat de waterval groot genoeg is om mijn turbine te laten draaien. Maar ik vraag me af wat de maximale doorvoer van de laatste zou zijn?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par Ahmed » 26/03/16, 12:37

Het zou goed zijn om te proberen, indien mogelijk, duidelijker te zijn.
De stroom van uw "kraan" (het zou beter zijn om over een klep te spreken) zal evenredig zijn met de doorsnede ervan, binnen de limiet van de stroom van de waterloop; Ik ben verrast door zo'n vraag.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par Christophe » 26/03/16, 14:13

Automatische dynamo's hebben het voordeel dat ze gratis zijn vanwege herstel ... maar presteren slecht (ongeveer 50%) en vereisen een hoge rotatiesnelheid (dus verlaging ... dus verdere verlaging van de algehele efficiëntie) ... en betrouwbaarheid is niet noodzakelijkerwijs de afspraak.

Ik herinner u eraan dat de motor van een auto is ontworpen om 5000 uur mee te gaan - of 250 km bij een gemiddelde snelheid van 000 km/u -...een hele tijd waarin de dynamo vaak minstens één keer wordt vervangen.

En 5000 uur in continu bedrijf is 5000 / 24 is amper 208 dagen!
Dus een dynamo die de helft van de levensduur van een auto meegaat, draait daarom het equivalent van amper 100 dagen... in grote lijnen.

Het is beter om te beginnen met een speciale generator (bijvoorbeeld een permanente magneet)
Tenzij we geen grote behoeften hebben, een interessant energiepotentieel dat deze verliezen mogelijk maakt, dus... en we hebben voldoende dynamo's bij de hand : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par Ahmed » 26/03/16, 15:00

Duur en betrouwbaarheid spelen hier nauwelijks een rol, aangezien het een studieproject is dat niet bedoeld is om lang mee te gaan.
Op het punt van prestaties en het nadeel van een hoge omzet daarentegen is het inderdaad niet de optimale...
Ik weet niet op wat voor soort materiaal en of het mogelijk is om een ​​generator te recupereren die beter geschikt is voor dit gebruik? Heeft iemand enig idee? Châtelot?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par lilian07 » 26/03/16, 15:22

Hallo,
We hebben weinig gegevens over de rivier, maar het heeft dit wat geschikt zou kunnen zijn.
Een turbine-idee:
http://www.ebay.fr/itm/Pelton-Water-Whe ... TocR8CBLMA
vind je veel goedkoper
en voor de generator:
http://www.ebay.fr/itm/Pelton-Turbine-W ... SwstxU2K1t

en u kunt goedkoper worden door op dezelfde criteria en dezelfde site te zoeken.

Ik denk dat het naast eenvoud en hoge prestaties de beste oplossing is voor uw project.
Bon moed
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par Christophe » 26/03/16, 17:13

De Pelton-turbine is bedoeld voor hoge hydraulische druk (in de industrie is het minimaal 20 bar, dus 200 m opvoerhoogte), niet zeker of dit geschikt is voor het project... Het is duidelijk dat ze praktisch werk willen doen, ik betwijfel of ze kunnen monteren een tank 200 m : Cheesy:

Hier is een TP Mini waterkrachtcentrale:
MasterEEMiniCentralHydro.pdf
(1.13 miljoen) Downloaded keer 701
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par Christophe » 26/03/16, 17:20

Hier is een tabel met enkele Peltons die in Frankrijk zijn geïnstalleerd: https://fr.wikipedia.org/wiki/Turbine_P ... _en_France

Minimum: 300m drop...maxi 1400m allemaal hetzelfde! Wauw!
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Hulp bij het realiseren van een hydraulisch/elektrische dynamo




par lilian07 » 26/03/16, 19:12

Niet voor dit type pelton, we kunnen energie krijgen met 1 bar, voordeel werkt met 9 mm type waterinlaat (PER). Met een heel eenvoudig systeem slagen we erin om aan de output van de generator een opbrengst van 60% te behalen in vergelijking met de potentiële energie van het opgevangen water dat door de turbine wordt geleid.
Zie deze koppelingen:
8 liter/s water en 28m hoogte (1400 W) plastic turbine (50 euro)
https://www.youtube.com/watch?v=_vmO0FX3kLk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 357-gasten