Autorisatie voor windmeetmast?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Autorisatie voor windmeetmast?




par chatelot16 » 09/02/16, 17:37

hallo

Heb ik een vergunning nodig om een ​​windmeetmast te monteren?

heeft een hoogte van veel meer dan 12m, want op 12m is het nutteloos: het doel van de mast is juist om op verschillende hoogtes te meten om de juiste te kiezen: de mast moet dus zo hoog mogelijk zijn

dank aan degenen die de regels kennen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: windmeetmast




par Gaston » 09/02/16, 17:59

Artikel 98 van de stedenbouwkundige en huisvestingswet nr. 2003-590 van 2 juli 2003 verduidelijkte het wettelijke regime dat van toepassing is op windturbines:

Zijn niet onderworpen aan een bouwvergunning of een aangifte van werken:
  • windturbines met een hoogte van minder dan 12 meter (art. 98 van wet nr. 2003-590 van 2 juli 2003 en art. R. 421-1 van het stedenbouwkundig wetboek);
  • meetmasten met een hoogte van 12 meter of minder (art. R. 421-1 van de stedenbouwkundige code).
Zijn onderworpen aan een eenvoudige aangifte van werk:
  • meetmasten hoger dan 12 meter (art. R. 422-2 van de stedenbouwkundige code).
Zijn onderworpen aan een bouwvergunning:
  • windturbines met een hoogte groter dan of gelijk aan 12 meter (art. L. 421-1-1 van het stedenbouwkundig wetboek ingevoerd bij artikel 98 van de stedenbouwkundige en huisvestingswet).
Om deze drempels te bepalen, is de hoogte waarmee rekening moet worden gehouden die van de constructie inclusief de mast en de gondel, exclusief de grootte van de wieken (art. L. 421-1-1 van de code van 'stedenbouw).

Bron: Circulaire van 10 september 2003 betreffende de bevordering van windenergie op land
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: Autorisatie voor windmeetmast?




par Christophe » 09/02/16, 19:11

Bedankt Gaston voor het gedetailleerde antwoord!

Uh 12 m het is nutteloos ??? Ah goed ?? ... Het hangt ervan af waar !! 12m op een hoog punt of aan zee is al goed voor het maken van kleine windturbines!

Vandaag passeerde ik voor een lied van windturbines die bliezen met 50 km / u en 80 km / u in windstoten ... ze moeten niet ver van hun maximale vermogen zijn geweest, het uiteinde van de wieken was waarschijnlijk meer dan 100 km / h kan 150 zijn ... moeilijk in te schatten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Betreft: Autorisatie voor windmeetmast?




par chatelot16 » 09/02/16, 19:18

bedankt voor het precieze antwoord

onder de 12m doen we wat we willen en dat interesseert me niet want mijn bomen staan ​​hoger en ik ga mijn bomen niet kappen om wind te geven aan een windturbine!

voor meetmat: aangifte van werk! dat is prima, het is maar een statement! geen verzoek om toestemming ... dus er valt meer aan te geven
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: Autorisatie voor windmeetmast?




par Christophe » 09/02/16, 19:20

Wil je in industriële windenergie komen?

Een link met de huidige storm?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Betreft: Autorisatie voor windmeetmast?




par chatelot16 » 09/02/16, 19:34

Christophe schreef:Bedankt Gaston voor het gedetailleerde antwoord!

Uh 12 m het is nutteloos ??? Ah goed ?? ... Het hangt ervan af waar !! 12m op een hoog punt of aan zee is al goed voor het maken van kleine windturbines!

Vandaag passeerde ik voor een lied van windturbines die bliezen met 50 km / u en 80 km / u in windstoten ... ze moeten niet ver van hun maximale vermogen zijn geweest, het uiteinde van de wieken was waarschijnlijk meer dan 100 km / h kan 150 zijn ... moeilijk in te schatten ...


dit is de val van windenergie!

12 meter boven een zeer vlakke woestijn is ideaal, maar boven een 20 meter hoge heuvel bevinden we ons in de turbulentie veroorzaakt door de heuvel en hebben we turbulente wind goed voor niets, gewoon goed om de uitrusting kapot te maken

mijn huis staat op een hoog punt, maar met grote boerderijgebouwen en grote bomen ... geniet van bomen omdat ze mijn gebouwen beschermen tegen de wind! en mijn bomen produceren hout dat ecologische rentabiliteit garandeert!

Ik wil een meetmast maken om te zien hoe hoog een windturbine werkt

een meetmast van 20 of 30 m zal sterk genoeg zijn om een ​​kleine experimentele windturbine te ondersteunen die zal produceren wat ik wil, en de buren laten zien dat hij geen geluid maakt

en later wordt de meetmast definitief

tenzij het te inefficiënt is en ik het uit elkaar haal
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Betreft: Autorisatie voor windmeetmast?




par Grelinette » 09/02/16, 19:37

..en als u het zonder aangifte wilt doen, is hier de oplossing:
http://www.koreus.com/video/eolienne-ballon-helium.html

Bovendien, een eenvoudige grote ballon opgeblazen met helium die een verticale as windturbine ondersteunt, moet het niet zo ingewikkeld zijn om te implementeren? ... en misschien zelfs zuiniger en gemakkelijker dan een gigantische mast!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Betreft: Autorisatie voor windmeetmast?




par chatelot16 » 09/02/16, 20:02

nou ja, de wind doet me denken aan windturbines maar zonder illusie! een windturbine moet winstgevend zijn met gemiddelde wind ... uitzonderlijke stormwinden zijn niet winstgevend omdat ze uitzonderlijk zijn, hij moet gewoon ondersteunen zonder te breken
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Betreft: Autorisatie voor windmeetmast?




par chatelot16 » 09/02/16, 20:10

weet jij de prijs van helium? en de poreusheid van luchtschip enveloppen die een financiële zinkgat is?

Ik werkte op de luchthaven van Angoulême rond een luchtschip ... dus ik weet dat er geen hoop is op een winstgevende windturbine

aan de andere kant zou een speciale paraglider kunnen worden gebruikt als windturbine op grote hoogte, maar dit is een ander onderwerp dat ik zal presenteren als het een beetje is gevorderd, omdat er paragliders zijn over econologie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: Autorisatie voor windmeetmast?




par Christophe » 09/02/16, 20:17

chatelot16 schreef:12 meter boven een zeer vlakke woestijn is ideaal, maar boven een 20 meter hoge heuvel bevinden we ons in de turbulentie veroorzaakt door de heuvel en hebben we turbulente wind goed voor niets, gewoon goed om de uitrusting kapot te maken


Niet zozeer mee eens ... want als paragliderpiloot kan ik je vertellen dat een helling die goed is blootgesteld aan de zon een lift zal creëren die kan worden misbruikt, dit wordt de dalbries genoemd (en 's avonds omgekeerd: hellingbries).

In Chamonix aan de kant van Brevent in de zomer (op het zuiden), is het verschrikkelijk! 20 km / u constant (naast de weerwind)

Daarna is een heuvel van 50 meter niet voldoende (hoewel het in de zomer nog steeds helpt) om voldoende AMHA-potentieel te creëren!

Na een vortex-effect of beter gezegd windversneller (het natuurlijke reliëf !!) kan het ding enorm verbeteren! Een zichtbare pas tussen 2 grote rotsen is een goed voorbeeld!

Gewone paraglidingversieringen, dat wil zeggen noodzakelijkerwijs "geschoren" van alle vegetatie in tegenstelling tot de rest van de bergkam zijn een beetje windversneller ...

Het doet me denken aan de zonne-bergen waar we het hier over hadden: zonne-fotovoltaïsche / torens aerogeneratrices-a-Vortex-effect-synthese-t3801.html
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten