Drie-fase generator voor windturbines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
alfaseb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/01/16, 23:27

Drie-fase generator voor windturbines




par alfaseb » 03/01/16, 23:43

Hallo, ik wil een generator maken gekoppeld aan een windturbine.
Kunt u mij vertellen welke apparatuur in drie fasen op de generatoruitgang moet worden aangesloten om mijn verbruik op mijn netwerk direct aan te vullen, dus zonder batterij.
Met vriendelijke groet. :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
f6gia_88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/09/09, 14:20
Plaats: Vogezen

Re: driefasige generator voor windturbine




par f6gia_88 » 07/02/16, 17:18

Dag
Een windturbine kan alleen het vermogen geven dat hij kan leveren en dit hangt enerzijds af van zijn kenmerken en anderzijds van zijn locatie. Voor deze vraag kan een antwoord, of meerdere, alleen afhangen van de verstrekte informatie, we kunnen de essentiële dingen niet raden. Post de kenmerken van de windturbine en wat u wilt produceren met een alternator.
Amitiés
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: driefasige generator voor windturbine




par chatelot16 » 07/02/16, 17:43

een omvormer is nodig voor injectie in het net: hetzelfde principe als de omvormers voor fotovoltaïsche cellen, maar met een andere regeling

een omvormer voor fotovoltaïsche is niet geschikt omdat deze een geoptimaliseerde mppt heeft voor fotovoltaïsche die helemaal niet geschikt is voor een windturbine

voor een eoliene moet de omvormer niet het maximale vermogen zoeken, onmogelijk met de verandering van wind en de mechanische inertie

Ik denk aan een oplossing: meet de wind door een onafhankelijke anemometer, en de omvormer neemt het vermogen dat nodig is om de windturbine te laten draaien op de optimale snelheid die overeenkomt met de gemeten wind

vraag, waar vinden we dit soort omvormer?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten