Help Request asynchrone motor monteren eolienne

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
habib
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/11/15, 10:11

Help Request asynchrone motor monteren eolienne




par habib » 12/11/15, 12:20

Hallo,

informeer mij alstublieft: is het mogelijk om een ​​driefasige motor van 380 V, 4.5 kW/u van stroom te voorzien met behulp van 3 windturbines (elke windturbine levert 50 V, 1.5 kW/u) zonder de batterijen te gebruiken? Stuur mij indien mogelijk het bedradingsschema.

een andere vraag is dat er geen probleem zal zijn of dat de huidige stroom die door de windturbines wordt geproduceerd minder dan 4,5 kW/u is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 12/11/15, 14:32

1) De eenheid kW/h bestaat niet. Ik neem aan dat het kW is...

2) Ik denk niet dat dit mogelijk is om verschillende redenen:
- Een elektromotor verbruikt bij het starten doorgaans veel meer dan het nominale vermogen.
- Het zal nodig zijn om de 3 windturbines te "koppelen" om het vermogen te accumuleren en de bedrijfsspanning van de motor te bereiken. Deze koppeling zal veel eenvoudiger zijn bij tussenopslag (niet noodzakelijkerwijs grote capaciteit).
- De productie van een windturbine is zeer snel variabel en vereist doorgaans een minimum aan afvlakking.

3) We zouden moeten weten wat door deze motor wordt aangedreven om te weten of hij met een lager vermogen kan werken (een motor van 4,5 kW verbruikt niet noodzakelijkerwijs 4,5 kW als wat hij aandrijft geen weerstand biedt).
0 x
sycholote
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/11/15, 11:00




par sycholote » 24/11/15, 07:04

een autodynamo kan een synchrone motor of een stappenmotor maken, daar is hij niet voor gemaakt, maar hij werkt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten