Een nieuwe generatie van getij turbine energie op te vangen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Een nieuwe generatie van getij turbine energie op te vangen




par jean.caissepas » 22/10/15, 11:42

Nog meer elektriciteitsproductie dankzij de zee...

Een nieuw systeem voor de productie van elektriciteit uit zeestromingen is zojuist ontwikkeld door de start-up EEL ENERGY in het IFREMER-bekken: de golvende membraangetijdenturbine.

Deze technologie, gebaseerd op biomimicry, maakt het mogelijk om elektriciteit te produceren met stroomsnelheden van minder dan één meter per seconde. “De getijdenturbine met golvend membraan biedt dus 1000 keer meer potentiële locaties dan turbines, bij stromingen van 1 tot 3 meter/seconde”, onderstreept Franck Sylvain, financieel directeur van EEL ENERGY.


link: http://www.enerzine.com/7/18794+une-nouvelle-generation-dhydrolienne-pour-capter-lenergie-des-marees+.html

Veel leesplezier ...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 04/12/15, 14:17

Alles wat beweegt in een stroom water of lucht kan energie afgeven:
http://www.futura-sciences.com/magazine ... eau-17448/
zoals een oscillerend blad (dat een goede opbrengst kan hebben zoals voor een vis of een dolfijn), een vlag in de wind, een voorwerp dat door de golven wordt geschud, maar de moeilijkheid is om deze beweging om te zetten in elektriciteit met een goede opbrengst:

zie het proefschrift over de sterke magneetomvormer met alle geheimen en echte problemen:
www.theses.ulaval.ca/2011/27772/27772.pdf

De propellers van de huidige windturbines zijn langwerpig, erg dun om stormen te weerstaan ​​en tegelijkertijd goede prestaties te leveren bij wind of gemiddelde waterstromingen.

Andere oplossingen met grote oppervlakken hebben problemen met stormen en lopen daardoor het risico kwetsbaar te zijn, zoals vaak bij golfomvormers!

Een piëzo-elektrische omvormer, veel eenvoudiger, van het type gasaansteker, heeft alleen een goede opbrengst in ultrageluid en is daarom niet erg bruikbaar!

We zouden de beweging kunnen gebruiken om water of perslucht mechanisch in een grote tank te pompen en zo zijn energie op te slaan om later te gebruiken, maar de prestaties moeten ook worden geoptimaliseerd?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten