Zelfbouw met twee bladen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Quebecois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/06/15, 22:07

Zelfbouw met twee bladen




par Quebecois » 23/06/15, 22:12

https://youtu.be/AHVhf8O54Vw

mijn eerste tests bij 60% van de uiteindelijke grootte .....
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 24/06/15, 06:41

Goed gespeeld dat! juichen.

hoe werkt de cruisecontrol?

dank u 8)
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Quebecois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/06/15, 22:07




par Quebecois » 24/06/15, 12:14

bij de rotatie wordt het mes naar buiten aangetrokken, de veer zorgt voor de uitgangspositie, er is een schuine gleuf, de geleider volgt de gleuf en wanneer de rotatie te hoog is, draait hij zichzelf om en wordt hij niet meer in de lucht gevangen. In een tweede keer is er een rem nodig die afwezig is op dit samenstel en die wordt geactiveerd met de rotatie om omhoog te gaan, ik test elektrisch of mechanisch. heb kracht om de veer en zijn klik te bestrijden, de geleiders moeten op rubber zijn om klikken te voorkomen, anders blijft het erg stil ten opzichte van de diameter van de bladen .... In de definitieve versie verdubbelen de bladen in grootte, daarom dit model gemaakt
probeer het, het koppel zal erg hoog zijn....De gemiddelde wind is hier laag, hij moet kunnen draaien en weinig wind produceren. Bij de andere versie is de schacht van de messen van roestvrij staal om te zorgen voor glijden zonder corrosie als er een vergissing in de smering is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/06/15, 13:02

een automatische toonhoogteregeling door middelpuntvliedende kracht lijkt eenvoudig, maar erg ingewikkeld om te ontwikkelen

Ik geef de voorkeur aan een elektrische toonhoogteregeling: het lijkt ingewikkelder, maar zo veel gemakkelijker te ontwikkelen

het geeft ook een mogelijkheid die een middelpuntvliedend krachtsysteem niet heeft: gemakkelijk kunnen stoppen door op nul te zetten (niet oneindig)

een andere manier om ernaar te kijken: de motor die de toonhoogte regelt, draait alleen als het elektronische ding dat hem bestuurt, beslist: hij verslijt dus niet voor niets: hij kan dus een simpele realisatie tolereren

met een centrifugaal automatisch ding oscilleert het de hele tijd en verslijt het veel sneller als alles niet van voldoende kwaliteit is
0 x
Quebecois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/06/15, 22:07




par Quebecois » 24/06/15, 13:32

(met een centrifugaal automatisch ding oscilleert het de hele tijd en verslijt het veel sneller als alles niet van voldoende kwaliteit is)

En daarnaast is het een tweebladig, wanneer het blad de bodem bereikt geeft het een sterkere slag, dan drie bladen, de mast en de samenvatting en zullen in diameter verdrievoudigd moeten worden, dit systeem biedt mij het voordeel dat het de onderste dempt. ...En ja, de mechanische toleranties zijn belangrijk. Een voordeel van elektrische regeling is dat direct kan worden bijgestuurd zonder dat er snellere testen voor implementatie moeten worden uitgevoerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 24/06/15, 20:00

Hallo, bedankt voor je antwoord, maar persoonlijk denk ik dat de eenvoudigste methode de "Piggott" -methode is om de wieken te wissen bij te snelle wind.

De bladen zijn niet in dezelfde as als de vin en ze zijn op een draaipunt.


PS: Quebec vriend, zou je een beetje voorzichtig kunnen zijn met de spelling (ik ben ook slecht) : Mrgreen:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Quebecois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/06/15, 22:07




par Quebecois » 24/06/15, 20:22

Voor de methode vind ik het niet erg, maar het eerste idee is een windturbine (haalbaar) door iedereen met een minimum aan gereedschap en een beschikbaarheid van materialen en effectief .... Ik denk dat het mensen in ontwikkelingslanden zou kunnen helpen. .. Ik wil een stap voor stap video-onderwerp maken voor de bouw.... Maar eerst wil ik zeker zijn van mijn schot :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 24/06/15, 20:29

Eerlijk gezegd begreep ik uw regelgevingssysteem niet.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Quebecois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/06/15, 22:07




par Quebecois » 24/06/15, 20:53

het gewicht van het mes + de rotatie drijft het naar buiten, de veer zorgt voor het terughalen bij lage omwenteling, en de rotatie van het mes om zijn as wordt verzekerd door twee geleiders die in een schuine gleuf glijden, die op rubber moet worden gemonteerd. In eerste instantie wilde ik vlieggewichten gebruiken, maar de constructie was complexer, ook al is het geen probleem voor mij om de werktuigmachine beschikbaar te hebben.... de hoofdas is machinaal bewerkt, maar de volgende zal worden gemaakt met een buisdiameter gelijk aan naar lagers en poelies. (mechanische buis) Ik herstelde een beetje, maar met nieuwe apparatuur hoop ik onder de 300 $ te blijven zonder de matten voor de volgende versie, 600 $ alles inbegrepen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 25/06/15, 10:34

Quebecois schreef:het gewicht van het mes + de rotatie verdrijft het naar buiten, de veer zorgt voor het terugroepen bij een laag toerental
Het probleem dat ik zie met dit systeem is dat bij elke halve draai het effect van het gewicht van richting verandert.
Wanneer het blad naar beneden is, is de kracht "rotatie + gewicht - veer", terwijl wanneer het blad omhoog is, het "rotatie - gewicht - veer" is.

Zodra de kracht als gevolg van de rotatie hoog genoeg wordt (groter dan "veergewicht"), verandert het blad met elke halve slag van richting, wat een periodiek stuwkrachtverschil en waarschijnlijk trillingen veroorzaakt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten