Mijn kleine windturbine = trefpunt voor mijn buren (gerechtigheid)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dudu25977
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/06/15, 14:26

Mijn kleine windturbine = trefpunt voor mijn buren (gerechtigheid)




par dudu25977 » 22/06/15, 14:30

Door ervoor te kiezen een binnenlandse windturbine van 11m50 te installeren, die voldoet aan de normen en de wettelijke vergunningen, hoopte ik een gebaar te maken voor de planeet, ook een beetje elektriciteit...
Vandaag dagen de buren mij graag voor de rechter, ik ben teleurgesteld en ontmoedigd, ik heb een advocaat ingehuurd om mijn rechten te doen gelden.
Zou het mogelijk zijn om advies of getuigenissen te krijgen van mensen die kennis hebben van dit onderwerp, of die er zijn geweest?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/15, 14:44

Welkom hier!

Ik heb geen directe feedback over een dergelijk geval, maar "jaloezie" tussen buren komt helaas te vaak voor...vaak vanwege domme dingen, kinderachtigheid...

Om te beginnen: waar beschuldigen ze je precies van?

Wat ik je kan vertellen: als je installatie volgens de regels is uitgevoerd (had je een bouwvergunning nodig? Zo ja, dan konden ze die raadplegen...), dan kunnen ze niet veel zeggen (en kun je ze achteraf aanvallen wegens misbruik). )

Moed in ieder geval, gerechtelijke procedures zijn gemeengoed geworden tussen buren in onze "maatschappij die slecht gaat"... terwijl we dit voorheen minnelijk regelden onder het genot van een biertje (of een pastis... afhankelijk van de regio).. .


:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/06/15, 14:49

Ik ken het bestand niet.

Maar ‘aanklagen’ is een recht. Het is zelfs een grondwettelijk recht. Zodra je iets innovatiefs doet, is dat een risico. Ik vertelde in een ander draadje over de moeilijkheid die we hadden om een ​​project voor een methaniseringsstation 'door te komen'.

Juridische stappen ondernemen is ook een “sport”. Een zeer ernstig teken van de morele “verdorvenheid” van onze samenleving, waarin iedereen zijn rechten en zijn comfort ziet. En alleen zijn rechten en comfort. Er wordt niet meer gedeeld. Er is geen ‘consensus’ meer. Er is geen tolerantie meer... Iedereen op zijn scherm weet dat hij rechten heeft. Die andere is duidelijk een klootzak. Dat we een aanklacht kunnen indienen...

In mijn werk word ik minstens één keer per jaar bedreigd!

Ik hoop dat je gewoon de procedures hebt gevolgd, in dat geval gaan we ze aanvallen! Als ze kunnen geloven dat ze op deze manier verder plassen, worden ze moeilijker!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/06/15, 14:50

We hebben samen gepost en delen bijna hetzelfde gevoel!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/15, 15:03

Ja didi!

Did67 schreef:Als ze kunnen geloven dat ze op deze manier verder plassen, worden ze moeilijker!


Ik kende zulke ‘ruwe’ taal niet67! :schok: :schok:

Ah maar je moet je toch wel aanpassen aan de huidige maatschappij...

Ja, aanpassen is intelligentie zoals het lijkt... zelfs als we ons aanpassen aan de omringende domheid... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/06/15, 15:18

Ja Ja!

op deze forum, in een soms ongebreidelde context speelde ik liever de rol van “opa-filosoof-moderator” (wat ik ook ben!).

Maar in het echte leven sta ik erom bekend dat ik soms cookie-cutter-formules gebruik... laten we zeggen significant!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 22/06/15, 16:24

Did67 schreef:Ik hoop dat je gewoon de procedures hebt gevolgd, in dat geval gaan we ze aanvallen! Als ze kunnen geloven dat ze op deze manier verder plassen, worden ze moeilijker!

Maar Didou is een deskundige uroloog! :P

onder de 12 m hebben windturbines geen bouwvergunning nodig...

De "aanvallers" kunnen echter vertrouwen op de specifieke kenmerken van het lokale plan en de stedenbouwkundige code...
deze vrijstelling van formaliteit krachtens het stedenbouwkundig wetboek betekent niet dat windturbines van minder dan 12 meter zijn vrijgesteld van de naleving van de stedenbouwkundige regels, met inachtneming van de bepalingen van artikel L.421-8 van het stedenbouwkundig wetboek. Gemeenten en bevoegde openbare intergemeentelijke samenwerkingsinstellingen kunnen, indien nodig, regels vastleggen die van toepassing zijn op de installatie van windturbines van minder dan 12 meter in hun stedenbouwkundig document.

Bron: Gazette des Communes

Hoe dan ook, als er een melding bij het gemeentehuis is en deze wordt geaccepteerd, zullen de "buren" aanvallen... het gemeentehuis!

Heeft u helemaal niets aangegeven bij het gemeentehuis, en komt het gemeentehuis uiteindelijk op grond van het stedenbouwkundig voorschrift bezwaar tegen uw mast, dan bent u genoodzaakt de windturbine te demonteren.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn kleine windturbine = spookachtig voor mijn buren (rechtvaardigheid)




par Did67 » 22/06/15, 16:53

dudu25977 schreef:..... En met wettelijke vergunningen, ...


Dacht ik dat ik het begreep...

Om deel te nemen aan onze bouw:

- waar vallen ze aan? (welke rechtbank? om te zien of deze bevoegd is...)

- Wat is de klacht die wordt ingeroepen? het geluid ? weergave ? (om te kijken of de aanval kans maakt om ontvankelijk te zijn? Omdat je niet kunt aanvallen omdat iets je niet bevalt!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/15, 17:58

Did67 schreef:Maar in het echte leven sta ik erom bekend dat ik soms cookie-cutter-formules gebruik... laten we zeggen significant!


O ja, ik zie het! Zoals elke goede, zichzelf respecterende Elzasser! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/15, 18:01

Remundo schreef:De "aanvallers" kunnen echter vertrouwen op de specifieke kenmerken van het lokale plan en de stedenbouwkundige code...
deze vrijstelling van formaliteit krachtens het stedenbouwkundig wetboek betekent niet dat windturbines van minder dan 12 meter zijn vrijgesteld van de naleving van de stedenbouwkundige regels, met inachtneming van de bepalingen van artikel L.421-8 van het stedenbouwkundig wetboek. Gemeenten en bevoegde openbare intergemeentelijke samenwerkingsinstellingen kunnen, indien nodig, regels vastleggen die van toepassing zijn op de installatie van windturbines van minder dan 12 meter in hun stedenbouwkundig document.

Bron: Gazette des Communes

Hoe dan ook, als er een melding bij het gemeentehuis is en deze wordt geaccepteerd, zullen de "buren" aanvallen... het gemeentehuis!

Heeft u helemaal niets aangegeven bij het gemeentehuis, en komt het gemeentehuis uiteindelijk op grond van het stedenbouwkundig voorschrift bezwaar tegen uw mast, dan bent u genoodzaakt de windturbine te demonteren.


Eh...12m is de stuurman of de hoogste bladveer?

Het uittreksel uit de tekst is niet duidelijk... en met een mast van 12 meter zouden we ons heel goed een windturbine kunnen voorstellen met een rotordiameter van 8 meter, of uiteindelijk 16 meter...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten